• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Philips Hue outdoor stroomadaptor 100W
Niko Friends of Hue Schakelaar - wit
Philips Hue Outdoor Lily XL spot, uitbreiding - White & Color
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Hey, ga ik ook eens iets kunnen posten in dit topic...😎

Vorige maand een Snapmaker 2.0 besteld
3D printer, lasergraveerder en CNC machine in 1. Kan ik mijn eigen gebouwde luidsprekers mee naar next level tillen! Levering verwacht in november.

En momenteel worden er voor mij alu cases gebouwd in formaat 2U (43,8x30,0x10,5) gepersonaliseerd met het A*BNB logo en geschikt voor het bouwen van eindtrappen op basis van Hypex nCore modules. Van 1 tot max 6 kanalen. maximaal 6x250W (4 ohm) doormiddel van 3 stereo modules. Of 3x500W (4 ohm) voor 3 mono modules. Er is plaats voor 3 modules, dus je zou ook 2x500 (front L/R) met 2x250 (atmos) kunnen configureren.
Levering van de behuizingen half oktober. Versterkers zullen een paar weken later beschikbaar zijn.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: ToothLess

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Hey, ga ik ook eens iets kunnen posten in dit topic...😎

Vorige maand een Snapmaker 2.0 besteld
3D printer, lasergraveerder en CNC machine in 1. Kan ik mijn eigen gebouwde luidsprekers mee naar next level tillen! Levering verwacht in november.

En momenteel worden er voor mij alu cases gebouwd in formaat 2U (43,8x30,0x10,5) gepersonaliseerd met het A*BNB logo en geschikt voor het bouwen van eindtrappen op basis van Hypex nCore modules. Van 1 tot max 6 kanalen. maximaal 6x250W (4 ohm) doormiddel van 3 stereo modules. Of 3x500W (4 ohm) voor 3 mono modules. Er is plaats voor 3 modules, dus je zou ook 2x500 (front L/R) met 2x250 (atmos) kunnen configureren.
Levering van de behuizingen half oktober. Versterkers zullen een paar weken later beschikbaar zijn.
Net eens bekeken, zo'n Snapmaker valt precies nog reuze mee qua prijs. Mijn schoonvader heeft zelf een CNC gebouwd, en ik denk dat die een stuk duurder uitkomt :p
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Prijs valt mee ja. Ik heb het middelste model gekocht. Lang getwijfeld om een Stepcraft CNC model te kopen. Maar ik was bang dat ik na 6 maand nog niets had kunnen maken, vanwege de leercurve.
Snapmaker is geïntegreerde oplossing met eigen besturing. Na 30min ben je ah printen of graveren.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik ben die Snapmaker ook tegengekomen tijdens m'n zoektocht naar een 3D printer, maar mijn interesse verviel snel na een paar reviews. Het is universeel apparaat, maar net daardoor blinkt hij nergens in uit. Maar waarschijnlijk wel goed genoeg om te beginnen en daarna een serieuzere machine te kopen.

In ieder geval veel plezier er mee!
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Hebben we het over dezelfde 2.0?
Deze is redelijk nieuw en de meeste upgrades ervoor moeten nog gelanceerd worden. De laser die er bij zit, is bvb veel te zwak voor deftig snijwerk, maar een krachtiger type is snel gekocht.
Momenteel is het bvb als 3D printer wel interessant omwille van zijn groot werkvlak.
En ik zou het gebruiken voor zaken als waveguides ed. te printen. Dus geen extreem gedetailleerde zaken.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Den eerste keer ever (ht related) dat mijn vrouw zeg, "awel, wanneer gaat ge dat kopen, ziet er cool uit" LOL, dus moet ze niet meer herhalen :) - gezien de woonkamer al vol hue hangt - deze er maar bijgehaald. Sync box en strip... ik ben benieuwd

 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Sync box alleen is al 250 euro. Die gradient strip is ook redelijk duur. 180 euro voor de 55" inch. 230 voor 75". Veel geld dus... Ik ga mijn ledstrip achter mijn TV trouwens moeten opgeven. Met de LG GX is het onmogelijk om die er aan te hangen gezien hij zo dun is en volledig tegen de muur gaat komen. Zelfs geen plaats voor een ledstrip...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Wauw, 180 voor ledstrip? zijn ze zot? en dan nog een sync box v 250 erboven
das bijna 450 voor een beetje fancy licht? daarvoor koop je al een complete tv
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Wat bedoel je daar mee?
zo moeilijk is dat toch niet?
gij zegt, voor 450 eur heb je een complete TV, ik vraag dan, waarom koop je die C7?
met een peugeot 108 (ik neem hier maar een merk) rijdt ge ook van A naar B, met een 508 die er wat meer "fancy" is kan dat natuurlijk ook, dus waarom zoveel meer uitgeven...
waarom ne kilo pralines kopen van 80€/kg als ik chocolat van 30€/kg kan kopen
en ga zo maar verder...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Daar gaat het niet om.
Die ledstrip van 500 Euro gaat niet anders branden dan een gewone p:
Het is gewoon pokkeduur.
MAar goed als jij dat wil geven, voor mij goed hoor.
Ik mag het toch veel gelden vinden, of niet?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Daar gaat het niet om.
Die ledstrip van 500 Euro gaat niet anders branden dan een gewone p:
Het is gewoon pokkeduur.
MAar goed als jij dat wil geven, voor mij goed hoor.
Ik mag het toch veel gelden vinden, of niet?
Toch niet he; Dat is een addressable led strip waarbij ieder ledje apart kan aangestuurd worden, zodat de led hetzelfde kleur heeft als de kleur in dat stuk van uw scherm. En dan heb je nog de controller nodig die het HDMI beeld signaal uitleest en zo de juiste ledjes aanstuurt.

Met een standaard ledstrip kan je niet meer doen dan 1 kleur rond de hele TV, maar geen ambilight.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Klopt wat je zegt broodro0ster broodro0ster . Wij hebben op werk ook dergelijke ledstrips sinds kort in ons assortiment en die zijn redelijk duur. Je kan die uiteraard niet vgl met de standaard Hue of andere ledstrips waar je duidelijk de individuele leds ziet.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Daar gaat het niet om.
Die ledstrip van 500 Euro gaat niet anders branden dan een gewone p:
Het is gewoon pokkeduur.
MAar goed als jij dat wil geven, voor mij goed hoor.
Ik mag het toch veel gelden vinden, of niet?
Toch wel, had je het filmke uitgekeken, je zou geweten hebben waar het hier precies over gaat ;-) (zoals Brood en Sphinkx aanhalen ook). Alle gekheid op een stok:
(pokke)Duur is daarbuiten gewoon "relatief" Skank. Algmeen is Hue stuff toch wat duurder dan vergelijkbare andere merken, dat weten we allemaal bv... maar daar zijn redenen voor he. Da's gelijk dat Apple stuff... ;-)
Nu absoluut, geen probs mee dat jij vindt dat het veel centen zijn, ik ga daar trouwens 100% mee akkoord hoor, maar bon, zoals gezegd, of dat iets me dit of zoveel waard is, da's persoonlijk he - wat mij hier soms wat "stoort" is dat dit dikwijls de eerste reactie is op posts hier.. "amaai, zot, zoveel geld en waarvoor" etc... gewoon, keuzes maken en een beetje fun, vandaag, niet morgen - voor ik morgen Corona opraap of misschien doodval ;-)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun and Sphinkx

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Toch wel, had je het filmke uitgekeken, je zou geweten hebben waar het hier precies over gaat ;-) (zoals Brood en Sphinkx aanhalen ook). Alle gekheid op een stok:
(pokke)Duur is daarbuiten gewoon "relatief" Skank. Algmeen is Hue stuff toch wat duurder dan vergelijkbare andere merken, dat weten we allemaal bv... maar daar zijn redenen voor he. Da's gelijk dat Apple stuff... ;-)
Nu absoluut, geen probs mee dat jij vindt dat het veel centen zijn, ik ga daar trouwens 100% mee akkoord hoor, maar bon, zoals gezegd, of dat iets me dit of zoveel waard is, da's persoonlijk he - wat mij hier soms wat "stoort" is dat dit dikwijls de eerste reactie is op posts hier.. "amaai, zot, zoveel geld en waarvoor" etc... gewoon, keuzes maken en een beetje fun, vandaag, niet morgen - voor ik morgen Corona opraap of misschien doodval ;-)
Idd wat mij betreft spotgoeikoop :) voor de prijs van een inbouwspot krijgt ge hier een volledige ledstrip met sync functie...