• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

cfgr@home

Member
27 dec 2020
46
6
13
71
Alweer de "Porceleinwinkel" ingedoken voor een paar reed NO/NC schakelaars, een paar (on)-off-(on) schakelaars en 2 PCB jacks 6,35mm voor een reparatie. En zaterdag in de ALD* een Bluetooth klavier+muis voor het bedienen van de HTPC... :)
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Raspberry 4B met 4GB starter kit besteld om wat te spelen, alsmede als Pi-hole backup DNS server.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nee Home Assistant begin ik niet meer aan. Wat je ook zegt je zal me niet overtuigen :p
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ah wist niet dat jij een slimme meter hangen had. Welke plaatsen ze hier eigenlijk tegenwoordig?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Dat ga je dus ook via HA laten lopen en dan kan je dagelijks verbruik zien vermoed ik. Mij echt nog niet verdiept in die digitale meters ... dat mag duidelijk zijn ;)
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
WTF nu mag je wel eens vertellen waar ik HA afbreek? Enig wat ik misschien gezegd heb is dat het archaïsch is wegens alles in YAML maar zal het zowat zijn, als je dit al afbreken noemt ...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
WTF nu mag je wel eens vertellen waar ik HA afbreek? Enig wat ik misschien gezegd heb is dat het archaïsch is wegens alles in YAML maar zal het zowat zijn, als je dit al afbreken noemt ...
Rustig stefaan :p
Afbreek is een te sterk woord idd.. bedoel gewoon dat je het momenteel niet hoeft..
Verkeerde woordkeuze mn excuses

Maar euh
ALLES in yaml is nu echt niet meer van doen hoor
Tegenwoordig is het omgekeerd maar ik zit wel nog steeds in yaml
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Afbreken was inderdaad sterk verwoordt.

Bedoel je dat nu bijna alles gewoon in de HA UI kan instellen of gebruik je zoiets als NodeRed oma automatisatie flows aan te maken?

Mijn probleem is eigenlijk een beetje tweeledig, werk dag-in-dag-uit reeds in terminal vensters, waardoor het mij in mijn vrije tijd wat aan motivatie ontbreekt om met iets als HA aan de slag te gaan. Maar nog belangrijker is wellicht dat ik niet eens zoveel te automatiseren heb.

Ga nog eens je GitHub pagina bekijken wat je ondertussen allemaal hebt draaien, misschien doe ik wel inspiratie op.

De Pi is hier ondertussen gearriveerd helaas ontbrak de SD Adapter in het pakket, maar dat heeft SOS Solutions netjes opgelost en nog nagestuurd.