• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ik heb nu ook al enkele maanden HA draaien, parallel naast m'n "productie" VeraPlus controller.
Als ik zie hoe vlot en visueel ik (indien nodig) complexe automation flows kan maken tov geprul in HA met in een bestandje aan te passen, nog op te passen of je nergens geen spatie teveel zet heb je wel een punt dat er nog weg af te leggen is. Ik begrijp niet waarom HA developers eens niet gaan rondkijken voor dit soort elementaire zaken.
True elke week wel nieuwe updates met nieuwe integraties en ditjes & datjes, maar in essentie waarom geen afgewerkte ingebouwde automation flow module.

Je er is NODE-RED en van dit zaken, maar toch...(dat is dan weer het andere uiterste met een overdreven visueel aspect)

Dus tja,ook ik heb de noodzaak nog niet gevonden m'n "logic" over te zetten van Vera -> HA omdat alles gewoon werkt wat ik vandaag de dag gebruikt.
Natuurlijk gebruik ik geen hubs en slimme deurbellen enz want dan kan je bijna niet anders als HA gaan gebruiken vanwege de enorm breede ondersteuning voor vanalles en nog wat. Dat gaat me met de Vera ook niet lukken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Afbreken was inderdaad sterk verwoordt.

Bedoel je dat nu bijna alles gewoon in de HA UI kan instellen of gebruik je zoiets als NodeRed oma automatisatie flows aan te maken?

Mijn probleem is eigenlijk een beetje tweeledig, werk dag-in-dag-uit reeds in terminal vensters, waardoor het mij in mijn vrije tijd wat aan motivatie ontbreekt om met iets als HA aan de slag te gaan. Maar nog belangrijker is wellicht dat ik niet eens zoveel te automatiseren heb.

Ga nog eens je GitHub pagina bekijken wat je ondertussen allemaal hebt draaien, misschien doe ik wel inspiratie op.

De Pi is hier ondertussen gearriveerd helaas ontbrak de SD Adapter in het pakket, maar dat heeft SOS Solutions netjes opgelost en nog nagestuurd.

Nu kan je idd bijna alles in de UI instellen. Geen nodered hier, ik doe wel nog alles via yaml omdat ik zo begonnen ben, maar nu zou ik het toch in de ui doen

Mijn github moet ik dringend updaten, die staat redelijk achter
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Laat eens weten als dat gebeurd is, voor mijn inspiratie :) Die Pi 4 4GB is natuurlijk beetje overkill om daar alleen maar pihole op te draaien:D
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

cfgr@home

Member
27 dec 2020
46
6
13
71
Nog maar eens een HDMI Extender gekocht met 'local loop' en 7m Cat6. Kwestie van de sat-ontvanger HDMI-uit ook naar de beamer HDMI-in te krijgen. :)
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Een nieuwe stofzuiger ...was toch in de Mediamarkt om eventueel Tenet en inkt voor de printer te kopen maar heb Tenet terug gezet ... lijkt mij gene film voor mij te zijn . ;)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Een nieuwe stofzuiger ...was toch in de Mediamarkt om eventueel Tenet en inkt voor de printer te kopen maar heb Tenet terug gezet ... lijkt mij gene film voor mij te zijn . ;)
Ik denk dat je er voor moet zijn, maar ik vond hem allesinds wel goed. Je moet wel aandachtig blijven tijdens de hele film en als je hem voor de 2e keer bekijkt heb je nog wtf momententjes
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Twee 2FA hardware keys en omdat alle poorten van een iMac achteraan zitten, ook nog een USB hub.

yubico-yubikey-5-nfc.jpg

550x479.jpg
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Plan was deze maand om mijn USG-3P up te daten naar een UDM Pro maar mijn iPhone 7 heeft daar een stokje voor gestoken en dus was het tijd voor een nieuwe iPhone. Het is de iPhone 12 geworden in blauw met bijpassend siliconen hoesje + 2 MagSafe en 2 USB-C stekkers.

Aangezien ik internet afneem bij Telenet en er daar een mooie korting was van 80€ op de iPhone zelf, is dat mooi meegenomen.

Niet dat ik me die UDM Pro nu niet zou kunnen permitteren maar met de voortschrijdende ouderdom, budgettair ik wel gemakkelijker en die iPhone 12 is natuurlijk een serieuze hap uit het budget.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Mooi toestel. Mijn vriendin heeft ook de iPhone 12 en eerlijk gezegd ik nog weinig redenen om naar de 12 Pro te gaan.
Voorlopig werkt mijn XS nog perfect, dus ik blijf die gebruiken tot hij echt te traag zou worden. Vroeger kocht ik iedere 1-2 jaar een nieuwe, maar heb de indruk dat het nu allemaal wat langer vlot blijft werken. Of ik word ouder en wijzer 😅
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ik denk dat laatste :p Ah was bij mij ook zo vroeger. Mijn vorige iMac was echt het top model 27”, mijn huidige is gewoon het lichtste 2017 27” model en werkt ook gewoon goed voor wat ik ermee doe.

Er is inderdaad in vergelijking met de vorige 11 versie, een stuk minder verschil tussen de gewone en het Pro model. Denk vooral de telelens bij de Pro, dus meervoor mensen die dit als een fototoestel gebruiken dan is de Pro wel meer aangeraden.
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
3x Philips Hue - Centura - White and Color Ambiance - inbouwspot - 1 lichtpunt - aluminium - vierkant - Bluetooth
1x Philips Hue dimmer switch
Voor in de keuken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
3x Philips Hue - Centura - White and Color Ambiance - inbouwspot - 1 lichtpunt - aluminium - vierkant - Bluetooth
1x Philips Hue dimmer switch
Voor in de keuken.

Kun jij niet voor een plc gaan die stukken goedkoper is dan alles door hue te wijzigen?
zou je veel geld uitsparen
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Kun jij niet voor een plc gaan die stukken goedkoper is dan alles door hue te wijzigen?
zou je veel geld uitsparen
Ik zit nu in die Hue ecosysteem en ben er wel content van en ben ook zeker dat alles werkt.nu niet veel zin om 'alles ' te veranderen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik zit nu in die Hue ecosysteem en ben er wel content van en ben ook zeker dat alles werkt.nu niet veel zin om 'alles ' te veranderen.
Ik zeg niet om alles te veranderen.
Gewoon als je nog veel wil uitbreiden is het mss interessant om toch alternatieven te bekijken.
Nu als je bij hue wil blijven ook goed natuurlijk.
Het was maar een tip.