• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
175 betalen enkel voor dolby vision?
Sorry maar ik vind dolby vision eerder een marketing ding.
Met of zonder, zie ik echt geen verschil.
Als je film kijkt en die heeft nu wel of geen dolby vision, je zal het nooit weten. tenzij ze het logo laten verschijnen.
Elk zn ding natuurlijk. Maar ik zou daarvoor nooit een cent omdraaien.
En ja , mijn tv ondersteunt ook dolby vision.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
hhm, misschien investeren in een nieuwe bril/calibratie van uw tv 8-) alle gekheid op ne stok - het is niet zwart of wit, je moet het in de juiste context bekijken denk ik dan, maakt oa dik verschil uit bij dynamic tone mapping, - jaja, zelfs DV via projectie - is dus niet allemaal marketing. Aan de andere kant, het aantal titels uitgebracht met DV is niet echt om over naar huis te schrijven natuurlijk. HDR10+ is meer aanwezig in tv's en die doet het ook dynamisch, al blijft het softwarematig. Wellicht valt het dan nog es meer op vanaf bepaalde grootte (gecalibreerd) scherm, oled vs led vs projectie etc...
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
175 betalen enkel voor dolby vision?
Sorry maar ik vind dolby vision eerder een marketing ding.
Met of zonder, zie ik echt geen verschil.
Als je film kijkt en die heeft nu wel of geen dolby vision, je zal het nooit weten. tenzij ze het logo laten verschijnen.
Elk zn ding natuurlijk. Maar ik zou daarvoor nooit een cent omdraaien.
En ja , mijn tv ondersteunt ook dolby vision.
Wat ben je aan het vergelijken dolby vision en 1080p of dolby vision en 4k hdr?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Ik zie verschil tussn 1080p en HDR 10 en dat heel duidelijk. Kan me niet uitspreken over dolby vision.

we willen niet discussiëren, enkel beter begrijpen wat je beweerd.
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
MiniDSP 2x4HD om mijn subs apart af te stellen.
miniDSP-2x4-HD-Boxed-1-7825.jpg
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Nice, ga je ook BEQ testen?
Probleem is dat mijn Arcam mijn beide subs niet ziet als dubbel maar als enkel zelfs op de aparte sub-out en aangezien ze niet gelijk zijn ga ik ze eerst afregelen via de MiniDSP, daarna Dirac runnen.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Probleem is dat mijn Arcam mijn beide subs niet ziet als dubbel maar als enkel zelfs op de aparte sub-out en aangezien ze niet gelijk zijn ga ik ze eerst afregelen via de MiniDSP, daarna Dirac runnen.
euhm, daarom koop je toch de minidsp dan oa? 1 subsignaal naar de minidsp, en dan 4 outs (als je wil) naar 4 subs... veel plezier; once you go BEQ, you never go back
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik heb mijn subs gewoon time aligned met de MiniDSP en een heel klein beetje BEQ toegepast geloof ik. Dan Dirac de rest laten doen. Je wil niet BEQ laten boosten en dan Dirac nog eens.
 

cfgr@home

Member
27 dec 2020
46
6
13
71
Een leuke 4K capturekaart aangeschaft om opnamen te maken van satelliet. Om achteraf er al de reclameblokken te kunnen knippen en te genieten van 1 continue docu, show en film zonder die onderbrekingen om de 7 minuten. :)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Xenomorph

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Een leuke 4K capturekaart aangeschaft om opnamen te maken van satelliet. Om achteraf er al de reclameblokken te kunnen knippen en te genieten van 1 continue docu, show en film zonder die onderbrekingen om de 7 minuten. :)
Pff zoveel werk erin steken jong , effe snel hoppen/fast-forward is toch even goed ? Films moet je dan maar via andere kananel betrekken (waar sowieso geen reclame tussendoor zit) ;-)