• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat was/is jouw eerste smart home product?

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Normaal gezien zal ik nog verder uitbreiden met nog wat Hue spullen ,maar ik zou toch graag eens een degelijk/modulair alarmsysteem willen installeren .
Maar welke hé :confused:
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Wel ik zit bij riscocloud
MAar geen idee of ik dit kan koppelen, ik heb wel een smartphone app

Maar ik wil ook nog cameras enz (ik wil teveel)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Wij hebben een alarm op basis beweging en infrarood sensoren, werkt heel goed en is gekoppeld op een alarmcentrale en smartphone. Overal Camera’s plaatsen heb ik ooit eens overwogen maar zie er de meerwaarde niet van in voor een particuliere woning. We hebben momenteel twee cameras, functie: als ik een vals alarm heb kan ik zelf nakijken of het wel degelijk een vals alarm is.

Hue heb ik geen interesse, zijn hier allemaal design inbouwspots en verlichting (andere hobby)...

Voice command zal er zeker ooit komen, maar op dit moment vind ik het nog niet goed genoeg. moet nog evolueren om natuurlijker over te komen en voornamelijk sneller, plus overall alexa/ Google home speakers in mn huis zetten trekt nergens op :).’’ zou mooi zijn mocht dit kon ingewerkt worden in een bestaand speaker systeem. Voorlopig gebruik in voice control dus enkel in de wagen.
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Wij hebben een alarm op basis beweging en infrarood sensoren, werkt heel goed en is gekoppeld op een alarmcentrale en smartphone. Overal Camera’s plaatsen heb ik ooit eens overwogen maar zie er de meerwaarde niet van in voor een particuliere woning. We hebben momenteel twee cameras, functie: als ik een vals alarm heb kan ik zelf nakijken of het wel degelijk een vals alarm is.

Hue heb ik geen interesse, zijn hier allemaal design inbouwspots en verlichting (andere hobby)...

Voice command zal er zeker ooit komen, maar op dit moment vind ik het nog niet goed genoeg. moet nog evolueren om natuurlijker over te komen en voornamelijk sneller, plus overall alexa/ Google home speakers in mn huis zetten trekt nergens op :).’’ zou mooi zijn mocht dit kon ingewerkt worden in een bestaand speaker systeem. Voorlopig gebruik in voice control dus enkel in de wagen.

Ik plaats ook niet overal cameras hoor, wil enkel ene in de tuin (klote reiger) en vooraan (honden plassen)
Hue interesse in de ht en inkom en buiten en mss badkamer.

Voice command vind ik zelf de max. Zal je in ander topic wel zien.
Je spreekt van ingewerkt in bestaand speaker systeem -> wel euh sonos?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Ja dan zou ik een sonos speaker moeten plaatsen ... zou beter zijn om een systeem te hebben met ingewerkte speakers in het plafond,

meen andere oplossing zou zijn om eens speaker in te werken in de nest rookmelders...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
sonos heeft ingewerkte speakers voor plafond, alleen nog geen ingebouwde assistant daarvoor
inbouwen in nest rookmelders? Serieus, nah