• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

welke base is het beste met yeelight in werking.

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
Hallo iedereen,

Ik en me vriendin willen huis beetje "geautomatiseerd" hebben, maar ik wil eerst ff met lichten gaan beginnen, echter wonen we nog niet samen maar wel de bedoeling voor in de toekomst.
Op advies of tip werd er Yeelight aangeraden, maar ik wil ook gaan kijken of ik eventueel iets met google gaan werken, Nest / Home, zelf heb ik hier nog niet veel mee gedaan en wil ik binnenkort eerst even bij mn ouders thuis gaan prutsen met een lamp.
uiteindelijk zou ik het liefst iets met een display willen hebben, maar als de home beter functioneert altijd beter natuurlijk.

helaas kunnen wij in Nederland maar een bepaald producten krijgen van Yeelight maar ben achtergekomen dat er bij banggood meer producten zijn van yeelight.

iemand hier toevallig wat tips over e.d. ?
 

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
ik wil geen philips, te duur en xiaomi is zo goed als t zelfde als philips, zitten hier en daar natuurlijk wel wat verschillende dingen tussen haha
 

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
ik wil geen philips, te duur en xiaomi is zo goed als t zelfde als philips, zitten hier en daar natuurlijk wel wat verschillende dingen tussen haha
Yeelight is een subbrand van Xiaomi. Hun gewone G27 lamp werkt ook met wifi waardoor je geen hub-nodig hebt. Maar als je qua domotica zo'n "bricolage" oplossing gaat gebruiken, dan zou ik me wel eerst echt verdiepen in wat je wil doen en hoe...
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Je kan ook je bestaande lampen sturen via Zigbee/Zwave, dan moet niet elke lamp vervangen. Bv. Robb smart heeft slimme dimmers en schakelaars.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Lampen op wifi, bah !
Ik raad je idd zigbee/Zwave aan !
Met bv de dimmers/schakelaars die Chr1st0f aanraadt...
Of een unipi of dergelijke voor het koppelen

Informeer voor je begint ! En pas op , tis verslavend :p
Kijk zeker eens naar homeassistant.
Steile leercurve (ik had er int begin ook wel het een en ander mee, maar plots ben je er mee weg !) :p