• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

welke beamer koop ik?

steve2110

New Member
28 jan 2018
2
0
4
42
Hallo iedereen,
Mijn eerste post op dit forum. of eenderwelk forum trouwens.

Ik ga beginnen met de ombouw van onze kelder tot een home cinema kamer. ik ben al enkele weken bezig met opzoekwerk. Maar hoe meer reviews ik lees hoe moeilijker de keuze wordt.
Ik heb al een scherm gekocht voor een prikje, een nieuw beamax M-tensioned elektrisch scherm van 105 inch. Maar nu zoek ik nog een beamer natuurlijk. Mijn maximum budget is 1300 euro. de beamer kan maximum 3,60meter van het scherm gehangen worden.
Beamer wordt gebruikt voor kijken van blu ray films en spelletjes spelen op de ps4.
Verwacht gewoon een mooi beeld bij het bekijken van films en een snelle respons bij het gamen, weet ondertussen dat ik voor mijn budget geen formidabele 4 k beelden moet verwachten maar dat is ook niet de bedoeling.
geluid wordt via sonos systeem gedaan.

Alle hulp welkom,
Alvast bedankt
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Welkom!
2e hands is geen probleem veronderstel ik ? Want dan kan je met 1300 zeker wel mooie dingen doen.
Een Epson of JVC moet je wel kunnen scoren voor die prijs.

Zelfs een nieuwe Epson TW6600 kost iets van +- 1500 en gaat ook een mooi plaatje neerzetten hoor.
Aangezien redelijk wat mensen op de 4K tram springen kom je wel redelijk wat (goede) Epsons, JVC etc tegen.

Vb hier op forum ook een Sony.

https://home-theater.be/threads/sony-hw40es.2369/
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Hallo iedereen,
Mijn eerste post op dit forum. of eenderwelk forum trouwens.

Ik ga beginnen met de ombouw van onze kelder tot een home cinema kamer. ik ben al enkele weken bezig met opzoekwerk. Maar hoe meer reviews ik lees hoe moeilijker de keuze wordt.
Ik heb al een scherm gekocht voor een prikje, een nieuw beamax M-tensioned elektrisch scherm van 105 inch. Maar nu zoek ik nog een beamer natuurlijk. Mijn maximum budget is 1300 euro. de beamer kan maximum 3,60meter van het scherm gehangen worden.
Beamer wordt gebruikt voor kijken van blu ray films en spelletjes spelen op de ps4.
Verwacht gewoon een mooi beeld bij het bekijken van films en een snelle respons bij het gamen, weet ondertussen dat ik voor mijn budget geen formidabele 4 k beelden moet verwachten maar dat is ook niet de bedoeling.
geluid wordt via sonos systeem gedaan.

Alle hulp welkom,
Alvast bedankt

Mijn beamer staat te koop :)
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Er zijn verschillende projectoren voor dat budget.

Meestal gaan dit DLP projectoren zijn, omdat deze vaak goedkoper zijn. Dit zijn dan Optoma's, BenQ, Acer,... - het voordeel van deze projectoren is dat ze vaak veel lichtopbrengst hebben en een ok contrast, het nadeel is dat je last kan hebben van wat ze het "regenboogeffect - RBE' noemen. Sommige mensen zijn hier extra gevoelig voor en krijgen hier ook hoofdpijn van na bijvoorbeeld 30minuten kijken.

Een beter alternatief zijn 3LCD, SXRD of D-Ila projectoren.
3LCD is een technologie die Epson gebruikt en deze hebben een goede all round kwaliteit.
SXRD is de technologie die Sony gebruikt en deze komen vaak zeer goed uit de reviews omdat ze een hoog 'ansi' contrast hebben; wat zich vertaalt in een mooi dynamisch beeld dat cinematisch overkomt.
D-ila is wat JVC gebruikt en is in principe dezelfde technologie als SXRD, maar deze kenmerken zich door een zeer goede zwartwaardes (waar Sony uitblinkt in het ansi-contrast).

Persoonlijk zou ik ook kiezen uit de laatste 3 technologieën. Epson heeft zoals Jan al aanhaalde een mooie TW6600 voor dat budget.
Bij Sony en JVC ga je 2e hands moeten gaan kijken. Zoals Jan ook al zei verkoop ik mijn HW40es voor 800 euro, maar voor 1300 euro kan je ook al de grotere broer HW55es vinden als je wat zoekt.
 

steve2110

New Member
28 jan 2018
2
0
4
42
Bedankt voor de goede uitleg, denk dat ik dan voor de Epson ga gaan, heb nog wel even bedenktijd want begin van de week nog maar aan de inrichting van de ruimte.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Hmmm, ik zou dan toch eerder de tweedehands HW40es aanraden boven een TW6600. Tenminste, als je tweedehands ziet zitten.
De beeldkwaliteit van een HW40es is wel een bak beter als die van de TW6600 en je lensshift heeft ook een groter bereik als ik het me goed herinner.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Hmmm, ik zou dan toch eerder de tweedehands HW40es aanraden boven een TW6600. Tenminste, als je tweedehands ziet zitten.
De beeldkwaliteit van een HW40es is wel een bak beter als die van de TW6600 en je lensshift heeft ook een groter bereik als ik het me goed herinner.

Ja idd, als 2e hands geen probleem is kan je goede koopjes doen en een PJ scoren die prima beeld geeft.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Hmmm, ik zou dan toch eerder de tweedehands HW40es aanraden boven een TW6600. Tenminste, als je tweedehands ziet zitten.
De beeldkwaliteit van een HW40es is wel een bak beter als die van de TW6600 en je lensshift heeft ook een groter bereik als ik het me goed herinner.
Of de mijne hw30