• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.909
242
73
Bad Boys for Live: ze zeggen dat dit de beste uit de reeks is. Volgens mij hebben ze de andere films dan niet gezien, want deze is echt waardeloos. Er zit geen enkele fatsoenlijke actie scene in en ik erger me constant aan de muziek die er gewoon niet bij past. Leuk voor onze Belgische vrienden dat hij zo goed onthaald is, maar ik vind het niets: 5/10.
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Apocalypse Now :Redux
Lang geleden dat ik deze film had gezien dus tijd voor een re-watch.
3h Film die nooit echt verveelde ,dus zo kan het ook.
8.5/10
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Moet ik ook nog eens herzien, heb zelf de 3-disc Apocalypse Now (Full Disclosure Edition) US versie in bezit. Als ik ooit overga op 4K dan is dat zeker één van de films die erin komt.
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Zeer goede vraag, is er een film die zodanig perfect is dat het een 10/10 verdiend ?
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.704
418
98
Earth
Zeer goede vraag, is er een film die zodanig perfect is dat het een 10/10 verdiend ?

Eigenlijk zou een 10/10 willen zeggen, dat iedereen hem goed vindt niet?
En dat is zeker het geval niet.
Dus ik trek mn 10 in.
Ik denk dat die gewoon niet bestaat :p
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
10/10 voor iedereen zal onmogelijk zijn.
10/10 voor jezelf is natuurlijk iets anders.Alhoewel ,voor mij persoonlijk ,is er geen film die 10/10 verdiend .
Voor een 10/10 moet echt alles perfect zijn ,muziek ,verhaal,acteurs ,pacing ,sfeer ,opbouw,dialoog ,enz
Er zijn enkele films die ik een 9/10 zou geven,maar 10/10....:unsure:
 
Laatst bewerkt:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Once Upon a Time in the West en The Good, The Bad and the Ugly zijn voor mij absolute 10/10 films, The Last of the Mohicans, The Thin Red Line, Broken Trail, The Shawshank Redemption, Taxi Driver, Lost in Translation, Gladiator, Band of Brothers, Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away), Wo hu cang long (Crouching Tiger, Hidden Dragon), Mononoke-hime (Princess Mononoke), Se7en, Koe no katachi (A Silent Voice) en Chugyeogja (The Chaser) zitten daar net onder met een 9,5/10

TV series reken ik even niet mee.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
re-watch 4K, 't was een "drukke" zondag :p
SW E-I - The Phantom Menace
SW E-II - Attack of the Clones
SW E-III - Revenge of the Sith

Qua sound alvast veel beter dan IV-V-VI dus dik ok voor zulk 'n oudere films :) Podrace kon mij nog steeds dik bekoren! - en wat een prachtige muziek toch van Williams, tjonge jonge, da's toch vingerlikken zenne, beste uit de reeks vind ik persoonlijk. Vind wel dat ze bij de org delen (iv-v-vi) wel beter hun best gedaan hebben qua PQ precies.
Next on the list nog Solo en de 3 laatste delen nog eens bekijken.

En veel fuzz over deze Netflix Extraction - vooral qua sound dan weer. En yup, al is het maar een streamke, mochten alle prenten zo'n ferme surround track hebben... zijn we goed op weg! Soms lijkt het dat het zodanig werd gefilmd om een show off te kunnen doen in functie van beeld/geluid - die lange one take shots, alsof je in een game zit waarbij de sound je overal volgt - knap gedaan! En de actie is natuurlijk ook ferm JW-achtig.
Goeie popcorn actie, zoals we dat graag hebben!

 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.704
418
98
Earth
Ik ken die extraction nog niet, bij deze op mn list :p
Hoeveel geef je hem? Ene rewatch waardig?
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
the independence day (1996) 4K: 4K heeft bij deze film een kleine meerwaarde en vooral HDR is vrij subtiel in deze release. Ik was meer onder de indruk van de DTS:X MA soundtrack! De intro alleen al blaast je omver en dit moet een van de weinige keren zijn geweest dat ik er precies aanwezig was... Gewoon dikke aanrader voor als je height speakers hebt 😲
 
  • Vind ik leuk
Reactions: ToothLess

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Ik ken die extraction nog niet, bij deze op mn list :p
Hoeveel geef je hem? Ene rewatch waardig?

Puur om vette actie (de vrouw riep soms "zeg is er da nie wa over?!" :)) én de surround een dikke 9/10 - Thor deze keer zonder hamer die inslaat, maar het geluid van die machinegeweren is echt wel ferm. Daarom zou ik'm wel nog es willen herbekijken later.
Sleur je het verhaal er bij, dan krijg je een veel lagere score, misschien daar een 6/10 ofzo, er bestaat veel beter in dit genre... maar bon, ben enthousiaster over 't voorgaande dan het verhaal an sich dus - knallen maar!
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Bloodshot


Bwa bwa, another action hero/prent - allez "5,5/10" als er toch een getal op moet... heb er niet zo van genoten als van de Extraction en 6 Underground - hoewel de intro redelijk 'promising' was - vooral het stukje in het slachthuis met de muziek, Psycho Killer song, vond ik echt goed gedaan (stage/sound) tot het moment dat het voorspelbare gebeurde...en toen ging het bergaf. Overall sound was wel "slam", maar zonder weinig nuances en da's dik jammer. Weinig vernieuwend eigenlijk vrees ik, gewoon popcornvermaak zonder meer/minder, dat wel!


Solo - A SW story - re-view via schone uhd weer! En eindelijk een SW "gevoel", dankzij Powell die de link met Williams' SW sound altijd blijft maken. Hij hergebruikt de muziek én maakt nieuwe composities met de SW mind indachtig. Dat heb je bv totaal niet met "Rogue One", waar Giacchino absoluut geen SW sfeer schept met zijn muziek (hoewel die prent dat dik verdiende wegens gewoon goed!). Over verhaallijnen in de franchise spreek ik me niet uit - ik geef 7/10 overall.
Next, review van de Skywalker Saga 😍
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.704
418
98
Earth
Extraction

Buiten pief poef en paf, weinig zeg maar geen verhaal en geen dialoog
6/10
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.704
418
98
Earth
Verdacht stil met films, vermoedelijk dankzij corona..
Tis ook veel te warm om film te zien :p
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Maar vanaf Juli gaat de cinéma terug open! Niet dat ik veel daar naar toe ga 🙄
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank