• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke kabels voor speakers? En Bi-Wiring?

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Hey,

Dus de verbouwingen lopen op hun einde en ik heb ondertussen wat materiaal op de kop getikt.

De Marantz receiver van Skank en sinds vandaag ook de Monitor Audi mr2/center/mr6 set van ilstino
1f606.png
Nu nog een deftige subwoofer vinden binnen een beperkt budget
1f606.png


Nu wordt het eens tijd om eens deftige kabel te kopen, welke voorzie ik het best?

Als tweede, hoe zit het met bi-wiring, iets waar ilstino over sprak. Is het iets dat je kan horen? Na wat over na te denken op de terugrit vind ik het maar iets vreemd aangezien de twee kabels toekomen op 1 verbinding van de receiver, die weet toch niet dat daar twee kabels in zitten?
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
bi wiring heeft niet echt zoveel nut maar bi amping is dan weeral iets anders.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Wat meer uitleg mag hoor ken er weinig van!

Welke kabel moet ik best kopen om mijn speakers aan te sluiten? Liefst ook een beetje betalbaar en geen 50 euro per meter ofzo
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
het grootste voordeel van bi-wiring is dat je eigenlijk een dikkere kabeldikte gebruikt en dat je de brug tussen je speaker terminals niet meer gebruikt wat een extra verbinding er tussenuit haalt en je dus minder weerstand hebt tussen je receiver en je speaker . Waardoor je een zuiverder signaal krijgt wat theoretisch een zuiverdere klank bekomt .qua kabels vind ik zelf persoonlijk de AudioQuest slip 14/4 prijs qualiteit de beste kabel om dit te bekomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
En dan audioquest 14/2 naar de achterste?

Waar koop ik deze best?

Hoe zit het eig met hdmi kabels? Zo'n audioquest pearl zou ik me nog wel aandschaffen op kabelstore.nl
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Persoonlijk zou ik niet te veel geld uitgeven aan kabels. De kans dat ze beter klinken lijkt mij zeer klein, koop gewoon 2x2,5mm audiokabel en je zit meer dan goed.

Hetzelfde voor HDMI, ik heb echte cheap-ass kabels en iets duurdere kabels en heb persoonlijk nooit verschil gezien.
 
Laatst bewerkt door een moderator: