• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke NAS hebben jullie in 2018?

Welke NAS hebben jullie hedendaags?

  • Synology

    Stemmen: 14 73,7%
  • Qnap

    Stemmen: 1 5,3%
  • Unraid server

    Stemmen: 3 15,8%
  • Freenas

    Stemmen: 0 0,0%
  • Andere (graag specifiëren aub)

    Stemmen: 1 5,3%

  • Total voters
    19

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Nog steeeds een synology! Jammer goede rete trage cpu en wat weinig memory :)
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ook al enkele jaren de ds1513+ met eigenlijk nog steeds maar 2 x 4TB er in. Ben zo tevreden van dat spel.
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Hier nog steeds mijn server op Unraid total of 80TB and going strong! Begonnen met mijn 3TB disks te swappen voor 8TB disks...
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nog altijd het 2413+ beest en ook nog altijd met een aantal van de originele 2TB schijven. Tegenwoordig eigenlijk wel overkill, maar blijft een pracht toestel en zelfs met een aantal Docker apps lekker snel.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
M'n eigen server primair, maar heb recentelijk een DS218play met staan als backup van m'n server voor de belangrijke data (met daarop custom bash-script)
Ik backup dus geen films enz, maar wel muziek, foto's etc.
Synology zijn prima dingen vind ik persoonlijk!
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Wat is jullie policy qua opslag eigenlijk. Ik betrap mezelf erop dat ik eigenlijk gewoon blijf *verzamelen* en eigenlijk nooit een film wis tenzij hij echt degoutant slecht is.
Dit wil zeggen dat de TB's er eigenlijk doorvliegen. Hoe doen jullie dat ? Wat bewaren jullie qua media?

Qua muziek blijft de laatste maanden m'n bibliotheek status-quo zeg maar , ben de verzameltijd wat aan het ontgroeien precies ;-( I'm getting old ;-)
En uiteraard vele foto's etc.

Als ik echt KRITISCH een keertje doorheen m'n verzamelijk loop denk ik wel dat ik een hoop kan wissen eigenlijk ... maar de stap zetten is niet zo evident :rolleyes::cool:
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Af en toe kuis ik wat fims en series op, muziek laat ik allemaal staan.
 

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Films laat ik steeds staan tenzij het echt een klote film is waar ik 1000% zeker van ben dat 'k 'm nooit van m'n leven nog eens ga bekijken. Series net hetzelfde, tenzij het echt iets is dat ik belachelijk slecht vind zal ik het gewoon bijhouden.

En tbh, de prijsverhouding van een harde schijf is tegenwoordig +- 3 cent / GB. Voor dat geld ga ik het eerlijk gezegd niet laten :p
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Gedownloade films bekijken. Is hij goed dan koop ik de blu-ray .
Is hij slecht verwijder ik hem onmiddellijk. Dan zijn er nog enkele die ik ooit nog is wil terug zien maar toch niet koop. Dat zijn Er maar enkelen. Dus op mijn nas staan max 50 films. Wil de industrie ook steunen als ze goede films maken.

Muziek doe ik tegenwoordig vooral via Apple misic.
Ik koop de goeie cd's. Ik download ook wel maar dat is meer omdat ik het meestal moeilijk heb om de originele cd's te bemachtigen.
Mijn originele cd's staan ook naar flac geript op de nas.

Kort gezegd. Ik wil de industrie steunen maar enkel voor de dingen die ik echt goed gemaakt vind.
Kaf van het koren scheiden...
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Idem als Christof.
Regelmatig grote kuis in films.
Muziek blijft ongewijzigd, foto's daarentegen blijven aangroeien.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Niet iedereen zal het hebben, maar als je ook een Netflix account hebt dan scheelt dat ook reeds een stuk in de ruimte die je nodig hebt op een NAS.

Zal mijn Synology wellicht in de nabije toekomst verkopen voor een nieuwe. Zal hier wel verschijnen ;)