• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke receiver

bartcobra

Member
5 okt 2022
50
11
18
49
2250 Olen
Hoi,
Ik heb een focal 5.1.4 opstelling
En moet nu nog een versterker aankopen.
Hier denk ik aan een:
Denon AVC-X6700H
Denon avc-x8500ha
Marantz sr8015
Nad t778
Wie kan me hier bij helpen?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb die NAD 😁. Wat wil je weten?

Na jaren Marantz te hebben wou ik eens iets anders.

Wel nog even getwijfeld tussen de NAD, de Anthem en Arcam.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik heb zelf 2 Denon receivers gehad (X2000 en X4100) en nu al een tijdje de NAD T758 V3 met Dirac Live.
Dirac Live steekt met kop en schouders boven Audyssey XT32 uit, maar Dirac is wel niet zo plug and play als Audyssey. Het heeft me wel een week geduurd aan inlezen, meten, testen, ... voordat ik een beter resultaat had als met Audyssey. De bubble is direct prachtig en de speakers verdwijnen, maar met de standaard curve was het geluid nogal zielloos. Ook de subwoofer integratie moest ik volledig zelf doen. Ik spreek nu wel over Dirac V1 en ik zie dat ze al aan V3 zitten, maar ik heb nooit geupgrade omdat het nu goed klinkt en ik geen zin had om door dat volledige process opnieuw te gaan.

Ondertussen kan Dirac ook uw subs integreren mits een meerprijs, maar volgens mij is dat wel het waard. En misschien is het nu ook wel meer plug and play op andere gebieden, maar moet zeggen dat ik het niet zo gevolgd heb.

Maar buiten Dirac om vond ik de Denon receivers wel intuitiver om mee te werken, maar als je een beetje kennis hebt en wil opzoeken is dat opzich geen probleem. En Denon heeft ondertussen ook receivers met Dirac, al weet ik niet van buiten als die in jouw lijstje dat ook hebben.

Mijn advies: wil je plug and play en er niet teveel tijd in investeren: Denon met Audyssey. Wil je het beste geluid en zie je er niet tegen op om wat te experimenteren en op te zoeken, neem dan een receiver met Dirac Live.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: John Carlton

bartcobra

Member
5 okt 2022
50
11
18
49
2250 Olen
Ik heb zelf 2 Denon receivers gehad (X2000 en X4100) en nu al een tijdje de NAD T758 V3 met Dirac Live.
Dirac Live steekt met kop en schouders boven Audyssey XT32 uit, maar Dirac is wel niet zo plug and play als Audyssey. Het heeft me wel een week geduurd aan inlezen, meten, testen, ... voordat ik een beter resultaat had als met Audyssey. De bubble is direct prachtig en de speakers verdwijnen, maar met de standaard curve was het geluid nogal zielloos. Ook de subwoofer integratie moest ik volledig zelf doen. Ik spreek nu wel over Dirac V1 en ik zie dat ze al aan V3 zitten, maar ik heb nooit geupgrade omdat het nu goed klinkt en ik geen zin had om door dat volledige process opnieuw te gaan.

Ondertussen kan Dirac ook uw subs integreren mits een meerprijs, maar volgens mij is dat wel het waard. En misschien is het nu ook wel meer plug and play op andere gebieden, maar moet zeggen dat ik het niet zo gevolgd heb.

Maar buiten Dirac om vond ik de Denon receivers wel intuitiver om mee te werken, maar als je een beetje kennis hebt en wil opzoeken is dat opzich geen probleem. En Denon heeft ondertussen ook receivers met Dirac, al weet ik niet van buiten als die in jouw lijstje dat ook hebben.

Mijn advies: wil je plug and play en er niet teveel tijd in investeren: Denon met Audyssey. Wil je het beste geluid en zie je er niet tegen op om wat te experimenteren en op te zoeken, neem dan een receiver met Dirac Live.
Ja, daarom dat ik hier achter vraag.
Ik lees overal dat het moeilijk is om de afstelling met dirac life of life full te doen.
De Nad t778 met daric life full kan ik aankopen voor 2650€
De denon avc-x8500ha voor 2545€ en de marantz sr8015 voor 2399€ allemaal nieuw in de doos.
 

bartcobra

Member
5 okt 2022
50
11
18
49
2250 Olen
Ik heb zelf 2 Denon receivers gehad (X2000 en X4100) en nu al een tijdje de NAD T758 V3 met Dirac Live.
Dirac Live steekt met kop en schouders boven Audyssey XT32 uit, maar Dirac is wel niet zo plug and play als Audyssey. Het heeft me wel een week geduurd aan inlezen, meten, testen, ... voordat ik een beter resultaat had als met Audyssey. De bubble is direct prachtig en de speakers verdwijnen, maar met de standaard curve was het geluid nogal zielloos. Ook de subwoofer integratie moest ik volledig zelf doen. Ik spreek nu wel over Dirac V1 en ik zie dat ze al aan V3 zitten, maar ik heb nooit geupgrade omdat het nu goed klinkt en ik geen zin had om door dat volledige process opnieuw te gaan.

Ondertussen kan Dirac ook uw subs integreren mits een meerprijs, maar volgens mij is dat wel het waard. En misschien is het nu ook wel meer plug and play op andere gebieden, maar moet zeggen dat ik het niet zo gevolgd heb.

Maar buiten Dirac om vond ik de Denon receivers wel intuitiver om mee te werken, maar als je een beetje kennis hebt en wil opzoeken is dat opzich geen probleem. En Denon heeft ondertussen ook receivers met Dirac, al weet ik niet van buiten als die in jouw lijstje dat ook hebben.

Mijn advies: wil je plug and play en er niet teveel tijd in investeren: Denon met Audyssey. Wil je het beste geluid en zie je er niet tegen op om wat te experimenteren en op te zoeken, neem dan een receiver met Dirac Live.
De nieuwe marantz en enon modellen met dirac life van 2023 zijn de lagere reeksen
De denon avc-x6800h en hoger worden pas in 2024 vervangen. Daar ga ik niet op wachten. Bij marantz het zelfde de hoogste met dirac is de marantz cinema 40 die de marantz sr7015 vervangt , de hogere reeksen worden ook pas in 2024 vervangen.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Net even gegoogled naar die receivers en ik zie het. Destijds was mijn X4100 wel goed voor z'n prijs en ik zie dat de X4800 nu optioneel Dirac kan hebben. Heb wel geen prijs gezien voor de upgrade en als je SubEQ daarbij krijgt.

En anders zou de T778 mijn voorkeur krijgen omdat daar Dirac op zit. Op voorwaarde natuurlijk dat je het ziet zitten om daarmee aan de slag te gaan want het vereist iets meer kennis om het correct te configureren.
 

bartcobra

Member
5 okt 2022
50
11
18
49
2250 Olen
Net even gegoogled naar die receivers en ik zie het. Destijds was mijn X4100 wel goed voor z'n prijs en ik zie dat de X4800 nu optioneel Dirac kan hebben. Heb wel geen prijs gezien voor de upgrade en als je SubEQ daarbij krijgt.

En anders zou de T778 mijn voorkeur krijgen omdat daar Dirac op zit. Op voorwaarde natuurlijk dat je het ziet zitten om daarmee aan de slag te gaan want het vereist iets meer kennis om het correct te configureren.
Thnx,
Ben niet zo technische aangelegd. Ben er een beetje bang voor dat ik er niet alles ga uithalen wat de T778 allemaal kan.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.515
157
66
Als je twijfeld lijkt de marantz de veiligste keuze, je hebt beide opties.
denk ook dat de marantz meer features heeft dan de Nad en is ook een nieuw platform. imo krijg je meer voor dezelfde prijs tenzij je de looks van de Nad verkiest.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Je kan altijd in de winkel vragen om hulp bij de instellingen…

Looks van Marantz/Denon was ik eerlijk gezegd wat beu. Ik heb 4 Marant receivers/versterkers gehad. Ik wou iets anders…

Maar uiteraard is een Marantz gemakkelijker te configureren. Daar is geen discussie over nodig…

Ik heb trouwens Dirac zelf uitgevoerd. Maar zou die ook wel eens willen laten doen door iemand met meer kennis. Want die heb ik ook helaas niet.
 

bartcobra

Member
5 okt 2022
50
11
18
49
2250 Olen
Je kan altijd in de winkel vragen om hulp bij de instellingen…

Looks van Marantz/Denon was ik eerlijk gezegd wat beu. Ik heb 4 Marant receivers/versterkers gehad. Ik wou iets anders…

Maar uiteraard is een Marantz gemakkelijker te configureren. Daar is geen discussie over nodig…

Ik heb trouwens Dirac zelf uitgevoerd. Maar zou die ook wel eens willen laten doen door iemand met meer kennis. Want die heb ik ook helaas niet.
Waar ik hem wil kopen is in Nederland, omdat hij daar 400 euro goedkoper is.
Ben bij cinedream geweest in wommelgem en die zeggen dat er wel met kennis van het toestel en de dirac live full via laptop er de beste resultaten uit haalt. Dat ik er zelf niet uit zal krijgen. Zij vragen 57 euro per uur en aankoop full versie (100€)
Er zouden minstens 10 metingen moeten gebeuren. Hij schat 2 a 2,5 uur werk + reiskosten
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb hem hier in België gekocht voor dezelfde prijs begin dit jaar. Dus je moet zeker niet naar Nederland gaan…
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Op stock kan een probleem zijn.. Ik heb er ook tijdje op moeten wachten. Maar dat was geen probleem voor mij…