• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Zelfbouw-stands

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ik was eens aan het bedenken hoe ik zelf luidsprekerstands zou kunnen maken. Natuurlijk is het concept plank - pvc buis met zand - plank al wel in me opgekomen. Maar, nu kwam ik op de ikeasite op deze barkruk: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/60155602/ Als je die poten nu in een bak zand zet, en eventueel nog extra verzwaart (PVC buis met zand rond poten). Krijg je dan geen goede (verstelbare) stand? Wat denken jullie hierover?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ben ik nu de enige die 109 euro voor stands voor speakers van 75 euro wel heel veel vindt? Die dingen zijn zeker mooi, maar het blijft een metalen buis met 2 metalen platen aan het uiteinde?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik had ook stands nodig voor m'n surrounds een paar maand terug. Eerst gekeken om ze zelf te maken, maar om ze netjes afgewerkt te krijgen ben je rap al enkele uren bezig. En de materialen die je nodig heb kosten ook al gauw 50euro.   Heb uiteindelijke de Stylum 3 gekocht en nog geen spijt van gehad. Degelijke stands imo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
PVC buis, 2 overschotjes keukentablet, zak rijnzand en een schroefdraad van 1m (en een spuitbus met verf), dat lijkt me toch niet zo duur? Oke, het gaat nooit even mooi zijn, maar zelfs een volledig metalen stand kost misschien 30 euro aan materiaal?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Ben ik nu de enige die 109 euro voor stands voor speakers van 75 euro wel heel veel vindt? Die dingen zijn zeker mooi, maar het blijft een metalen buis met 2 metalen platen aan het uiteinde?
  En 70 euro voor 2 Ikea barkrukken vind je dan weinig?
1f609.png
Als je daar speakers opzet, blijft het er uitzien als een tijdelijke oplossing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
En 70 euro voor 2 Ikea barkrukken vind je dan weinig?
1f609.png
Als je daar speakers opzet, blijft het er uitzien als een tijdelijke oplossing.
Ja, ik vond het inderdaad ook wel dure krukken, maar soortgelijke zullen wel ergens goeikoper te vinden zijn ook :p.
 
Laatst bewerkt door een moderator: