• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bluesound vs Sonos (de bediening/app)

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Nu ik hier in huis een Sonos produkt (Soundbar) naast mijn vertrouwde Bluesound Node heb staan. Lijkt me het moment aangebroken om in alle rust deze 2 apps eens uitgebreid naast elkaar te kunnen vergelijken en zowel de positieve pinten van beide apps naar boven te halen.

Bluesound Node</strong>: Is enkel een bronapparaat en wordt op een stereoset aangesloten. <strong>Sonos Playbar: Is een stand alone apparaat met interne speakers, dat dus niet op een stereoset kan aangesloten worden.

Voor alle duidelijkheid gaat het hier enkel om de bediening via de app, dus niet om de geluidsweergave tussen beide apparaten. Deze kan ik jammer genoeg niet vergelijken.

Wordt vervolgd
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Firmware op 16/10/2014: Bluesound: 1.12.3 Sonos: 5.1.2

Beide apps zijn in grote lijnen vergelijkbaar te noemen, al gaat naar mijn persoonlijke mening bij Bluesound toch net een stapje verder, hierover lees je straks meer.

Zoekrobot op bibliotheek:</strong> Sonos is hier tov Bluesound duidelijk wat sneller in en biedt bij deze zoekfunctie een optie meer aan, zoals zoeken op componisten.

InternetRadio: Bluesound is hier dan weer duidelijk sneller in en biedt tov Sonos ook wat meer mogelijkheden aan, waaronder..
  • Stream-kwaliteit kan gekozen en eventueel verlaagd of verhoogd worden.
  • Zoeken op radiozenders in eigen taal, werkt helaas niet Bij Sonos (zie zoeken op postcode).
Muziek uit de bibliotheek streamen: Bluesound:
  • Hier blinkt de Bluesound echt wel in uit, zo kan je bv de technische informatie van het gekozen nummer of album opvragen.
  • Ook kan je info opvragen van de betreffende artiest, het album, biografie, zelfs een review is mogelijk. …… Wordt allemaal uit de link met de database van Last.fm netjes op je tablet verzameld.
  • Bij de Bluesound kan je Replay Gain toepassen, wat bestaat ui track-Gain, Album-Gain, Smart-Gain.
Sonos:
  • Crossfaden (leuke functie).
  • Kan een geheel genre gelijk afspelen bv een gehele collectie genre Rock. Dit kan helaas niet bij Bluesound, waar je enkel een volledig album kan selecteren.
<strong>ID-Tags en coverart:
Worden bij beide apps prima ingelezen en kom geen vreemde zaken tegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Mooie vergelijking Rik.

off-topic, du die zetel van je is wel héél snel verkocht zeg. Grr 'k grijp blijkbaar altijd naast die deals van je
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Stiibun zei:
Mooie vergelijking Rik.

off-topic, du die zetel van je is wel héél snel verkocht zeg. Grr 'k grijp blijkbaar altijd naast die deals van je
263a.png
Thnx
1f609.png
Was via PM al deels geregeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dus een voorkeur vr blursound app?. Ik vond van niet lol.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ja mannen, al deze functies zijn er al jaren bij de Squeezeboxen en hun remote apps

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Wie heeft er nu nog een squeezebox :p lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Al jaren sonos gebruiker, maar sinds ze hun 5.0 firmware hebben opgedrongen kan ik er weinig goeds meer over zeggen. De bediening is veel minder intuïtief, vaak gebruikte acties zitten 4-5 bewegingen diep verborgen, verzamelalbums (of albums met een titel langer dan 20 karakters) zijn niet meer leesbaar. En zonder waarschuwing controllers buiten dienst stellen. etc. etc.

maar ja. blijkbaar is het maar een 15-20% van de users die problemen had met hun nieuwe app
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
mysteryliner zei:
En zonder waarschuwing controllers buiten dienst stellen. etc. etc.
Welke controller?
 
Laatst bewerkt door een moderator: