• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Eerste 5.1 systeem

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
met alle respect maar die geluidsbasis kan je niet echt vergelijken met een surround setup.
1f609.png

Carrion zei:
Dan kan ik net zo goed gewoon m'n soundplate houden aangezien de playbar enkel DD ondersteund. Dat was in m'n oud topic trouwens de eerste vraag, Sonos of een traditioneel systeem en iedereen raadde het traditioneel systeem aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
@Joske007

Aan die opstelling had ik ook al gedacht, maar dat is echt té veel plaatsverlies naar mijn goesting. De rechter surround speaker zou dan ook ergens tussen de zetel en de deur belanden wat me gevaarlijk lijkt om deze om te stoten. Ik denk dat ik bij m'n originele plan blijf en eerst de set opstel op m'n kamer zoals ze nu is. Als ik dan toch merk dat de kwaliteit echt verminderd door de dode ruimte ga ik voor oplossing 1 en indien die ook de wensen overlaat ga ik voor oplossing 3.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Ik heb trouwens nog wat zitten lezen, en ik begon te denken, aangezien ik bij de meeste oplossingen die ik kan geven met de zetel tegen een muur zit, zouden dipole surround speakers dan geen betere keuze zijn dan echt directe speakers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Dipole is dan beter ja. Maar ook duurder dan bvb Q3010 en niet beschikbaar bij Q Acoustics.
Dan zou je voor een Monitor Audio Bronze fx moeten gaan... en dan zit je met een ander klankkarakter.
... en uiteindelijk ga je toch voor Joskes opstelling gaan en ben je perfect met monopoles.
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Voor die opstelling ga ik sowieso niet gaan. Met de meubels die ik nu heb is het niet mogelijk wegens geen ruimte en aangezien ik hier nog maar max 1-1,5 jaar blijf wonen ben ik niet van plan geld uit te geven aan nieuwe meubels
1f606.png


Maar als ik alle showcases bekijk zie ik toch net heel vaak mensen die verschillende merken van center, front en surround speakers door elkaar gebruiken dus op zich moet dat dan toch mogelijk zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Het is zeker mogelijk. Enkel frontstage zou ik het nooit doen. Merkverschil kan daar evt wel, maar softdome in center met metaldome in fronts is problematischer.
MA Bronze fx is dan zeker de betere keuze in jouw geval.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Voor de receiver, ik ben een Marantz SR6004 van 5,5 jaar oud tegen gekomen voor 225 euro of een Denon X-2000 voor 175 euro, wat denken jullie daarvan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
D

Deleted member 69

Guest
Ik zou de denon nemen, veel vermogen AirPlay en hij is de goedkoopste. Marantz en denon leunen sterk tegen elkaar aaN
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
De Denon is 4 jaar moderner dus de Denon
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Ik ben enkele receivers aan het bekijken en kom vaak de optie "HDMI Pass through" tegen, hierover een vraagje: Aangezien mijn HTPC een ingebouwde blu ray speler heeft ga ik dus maar 1apparaat aan de receiver koppelen. Als ik het goed begrijp zorgt de HDMI passthrough ervoor dat:

- Ik de receiver niet hoef aan te zetten en beeld + geluid via de tv krijg als ik bv wat youtube filmpjes wil kijken (aangezien ik 5.1 wat overkill vind voor youtube)
- Als ik de receiver aanzet hij beeld via de tv stuurt en het geluid via de speakers die aan de receiver zijn aangesloten als ik bv een blu ray wil kijken

Klopt mijn redenering?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
idd . Ik gebruikte die functie enkel maar om te gamen met headset. Al de rest ging over speakers
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Carrion zei:
Ik ben enkele receivers aan het bekijken en kom vaak de optie "HDMI Pass through" tegen, hierover een vraagje: Aangezien mijn HTPC een ingebouwde blu ray speler heeft ga ik dus maar 1apparaat aan de receiver koppelen. Als ik het goed begrijp zorgt de HDMI passthrough ervoor dat:

- Ik de receiver niet hoef aan te zetten en beeld + geluid via de tv krijg als ik bv wat youtube filmpjes wil kijken (aangezien ik 5.1 wat overkill vind voor youtube)
- Als ik de receiver aanzet hij beeld via de tv stuurt en het geluid via de speakers die aan de receiver zijn aangesloten als ik bv een blu ray wil kijken

Klopt mijn redenering?
Ik denk wel dat uw standby verbruik dan hoger is. Is toch allesinds zo met mijne Denon. Ik kijk trouwens altijd alles via m'n receiver. Eens je gewoon bent aan goed geluid is dat blikken TV geluid niet meer om aan te horen.
 
Laatst bewerkt door een moderator: