• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Instellen Marantz SR6007 + Monitor Audi MR2, center, MR6 (En LG 910E55 OLED)

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Dag allen,

Mijn verbouwing loopt op zijn einde en het zal binnenkort tijd worden om de homecinema te installeren.

Welke settings moet ik aandachtig zijn en hoe pak ik dit het best aan?

De receiver zijn werk laten doen via het audessy micrfoontje?

Setup is dus Marantz SR6007 + 2x Monitor Audio MR6 en centre front en als rears monitor audi MR2.


edit: de beste settings voor de LG910e55 Oled zijn hier ook al wel eens langs gekomen denk ik? :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
de oled zijn instellingen kan je vinden.in demon zijn topic. De e instellingen van de Marantz. Gewoon audessy laten lopen . En nadien mss eens experimenteren tussen speaker instellingen switchen tussen small en large .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
hij heeft nu een kleine jamo sub. Mss komt er nog een andere
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Ha ja de sub inderdaad, die wordt ooit nog wel vervangen dan .

Ik veronderstel dat die marantz hier nog staat te spelen op settings van Skank aangezien ik die gewoon tijdelijk eens ingeplugd heb voorlopig.

Best eens een factory reset doen of hoe zit dat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
normaal als je audissey laat lopen gaat die de instellingen van skank vervangen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Hoe fix ik dat het geluid van de tv zoals netflix ook door de marantz gaat?

Beide hdmi's zitten op de arc poort.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Chickenlal zei:
Hoe fix ik dat het geluid van de tv zoals netflix ook door de marantz gaat?

Beide hdmi's zitten op de arc poort.
Persoonlijk zou ik kijken naar een optische kabel voor audio. ARC kan werken, maar vaker niet dan wel. Heb het hier thuis ook zo gedaan tussen een Sony TV en Onkyo receiver omdat ARC amper werkte en veel problemen gaf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Chickenlal zei:
Hoe fix ik dat het geluid van de tv zoals netflix ook door de marantz gaat?
Bespaar je de frustraties, koop een optische kabel zoals @luckske aangeeft en het werkt vlotjes. Heb het zelf ook gedaan omdat mijn LG en Marantz geen vriendjes wouden worden
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Ugh dan moet de tv terug van de muur en het draadje om hem los te maken is er perongeluk af

Morgen eens kijken en anders moet ze maar netflix kijken van op de Shield.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
vanop shield gaat wss ook beter werken .btw ge moet in audio settings arc aanzetten .voor probleem met haakje al eens gedacht om een kleerhanger te gebruiken .Kan hè nadien het erkend touwtje terug bevestigen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
ilstino zei:
vanop shield gaat wss ook beter werken .btw ge moet in audio settings arc aanzetten .voor probleem met haakje al eens gedacht om een kleerhanger te gebruiken .Kan hè nadien het erkend touwtje terug bevestigen
Kan ik proberen idd, lukt wel als hij er eens af moet. Voorlopig zitten alle kabels die nodig zijn er klaar dus in principe moet hij er niet meer af als ik de ARC in orde krijg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Wat is het beste voor luistermodus?

Ik stak de shield aan met een netflix movie en hij stond gewoon op all channel stereo lol.


Heb dan gekeken in het boekje en je hebt dus Movie / Music / Game / Pure Direct

Direct zou zijn om het geluid af te spelen zoals het opgenomen is? Dus heb hem ingesteld op DIRECT: AUTO. Lijkt me het beste?


Misschien weet @Skank dit het best?
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Chickenlal zei:
Ik stak de shield aan met een netflix movie en hij stond gewoon op all channel stereo lol.
Zoek voor een optie ala bitstream in de shield opties... hij zou dan naar dolby Digital moeten overgaan
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Hmm. Maar het gaat eerder om de instelling van de receiver denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.159
70
58
is goed zo , pure direct wil zeggen dat uwe reciever normaal niks met het bronmateriaal aanvangt en dan de stand auto zodat hem automatisch omschakelt naar het hem aangeboden signaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Hmmm oké. Dus die knopjes Movie/music/game moet je in principe niet aankomen dan?

Het klinkt wel goed allemaal, maar heb de indruk dat het nog net iets beter kan. Iemand met ervaring en eens een dagje zee wil inplannen mag altijd eens binnenspringen in Blankenberge
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.159
70
58
Nee,blijf daarvan weg. Dat zijn allemaal filters die het geluid " vervormen" net zoalsdolby b en c vroeger en zoals de bas en treble knop ( maarmits goed gebruikt zijn deze nog ergens nuttig )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
net iets beter met andere sub en uw speakers iets verder van muur en indraaien. Kan.ook veel uitmaken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Heb de indruk dat de sub vrij weinig doet momenteel, voel hem niet veel in actie

Zoals gezegd, iemand een dagje zee? mss @Skank die woont niet zo ver en het is zijn marantz
 
Laatst bewerkt door een moderator: