• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Al heel wat verschillende skins gebruikt doorheen de jaren, maar kom gewoonlijk steeds terug uit bij de default Confluence...

Momenteel XF1080 aan het uitproberen, die is wel heel nice. Alleen het weergeven van fanart vind ik niet zo goed
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Zelf gebruik ik Rapier op alle toestellen.

Daar TvTunes en VideoExtra bij en bollen maar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Stiibun zei:
MQ 5 moet je blijkbaar een gemodde versie nemen

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=208801

Is er trouwens reeds meer nieuws over de nieuwe MQ 6 versie ?
Als je wil geef ik de alpha van mq6 door. Die is feitelijk identiek als mq5 tot nu toe maar wel klaar voor kodi 14 De nieuwigheden moeten nog toegevoegd worden.

Ik gebruik ook xf 1080 door het leuke gebruik v widgets en omdat je geen horizontaal menu hebt. Compleet anders. Idd minder fanart wat mq wel heeft . Maar eerlijk zijnde ik sta niet te gapen naar fanart als ik film wil kijken. Xf 1080 is ook levendiger qua skin
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
duboisph zei:
Al heel wat verschillende skins gebruikt doorheen de jaren, maar kom gewoonlijk steeds terug uit bij de default Confluence...

Momenteel XF1080 aan het uitproberen, die is wel heel nice. Alleen het weergeven van fanart vind ik niet zo goed
Ik ben v plan om xf1080 zelf te modden en views toe te voegen. Ik zal ook filmpje maken v skin
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Skank zei:
Ik ben v plan om xf1080 zelf te modden en views toe te voegen. Ik zal ook filmpje maken v skin
Tof, ben benieuwd :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.278
211
68
Skank zei:
Als je wil geef ik de alpha van mq6 door.
Eigenlijk niet meer nodig Stijn maar wel bedankt voor het aanbod
1f44d.png
, met de gemodde versie lukt het nu wel.

Loop nu wel tegen wat anders aan, wegens mijn gebrekkige kennis van XBMC/Kodi.

Heb zowel TV shows als Anime Series maar voor Anime moet je ook TV Shows aanduiden en dus staat de Anime nu ook onder TV Shows zelf, wat 'k eigenlijk niet wil. Geen idee hoe ik dit gemakkelijk kan oplossen.

Misschien via smart playlists en dan in het hoofdmenu eentje maken voor TV Shows en eentje voor Anime afhankelijk van bijvoorbeeld genre ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Stiibun zei:
Loop nu wel tegen wat anders aan, wegens mijn gebrekkige kennis van XBMC/Kodi.

Heb zowel TV shows als Anime Series maar voor Anime moet je ook TV Shows aanduiden en dus staat de Anime nu ook onder TV Shows zelf, wat 'k eigenlijk niet wil. Geen idee hoe ik dit gemakkelijk kan oplossen.

Misschien via smart playlists en dan in het hoofdmenu eentje maken voor TV Shows en eentje voor Anime afhankelijk van bijvoorbeeld genre ?
Via smart playlists inderdaad. In de meeste skins kan je dan een custom home item maken die naar de juiste playlist verwijst.

http://kodi.wiki/view/anime#Separating_anime_from_other_TV_shows_and.2For_movies
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Jup. Met die playlists kun je werkelijk alles doen hoe je het wilt. Zo heb ik films waaronder alles valt, dan kids (2d en 3d) dan 3d die zowel volw als kids 3d heeft, dan sets enz noem maar op. Straks komt nog enkel atmos erbij
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
En nu heb ik op mn homepagina scrollende covers van films die in de cinema spelen, klik je erop krijg je trailer.. Erg handig die widgets!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.278
211
68
Dan gaan we het even proberen via de smart playlists
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Versie 5.0.2 van het Open Embedded Linux Entertainment Center is uitgekomen. Deze Linux-distributie is gebaseerd op Kodi en kan een computer tot een volwaardige htpc omtoveren. OpenELEC is eenvoudig te installeren, onderhouden en gebruiken, en is verder klein en razendsnel. In versie 5.0 is onder meer de overstap naar Kodi 14 gemaakt, wordt er een nieuwere versie van de Linux-kernel gebruikt en is OpenSSL vervangen door LibreSSL. In versie 5.0.2 treffen we diverse bugfixes aan. Voor de Raspberry Pi is er een aparte bugfix-release onder versienummer 5.0.3 uitgebracht.update to bcm2835-bootloader-374e3af update to bcm2835-driver-374e3af update to xf86-video-nvidia-340.76 update to xf86-video-nvidia-legacy-304.125 update to libpciaccess-0.13.3 update to sqlite-autoconf-3080802 update to linux-3.8.6 for RPi2 kodi: add PR6376 kodi: add PR6361 kodi: add PR6356 kodi: add NFS chunksize patch projects/RPi2/patches/linux: update RPi support patches projects/RPi*/linux: enable CONFIG_VMSPLIT_2G, thanks to popcornmix bcm2835-bootloader: fix install of dtb files on update noobs: add support for noobs 'supported_hex_versions' noobs: move distro icon to distri folder noobs: add support for PROJECT based multiple noobs builds projects/RPi2/patches: add patch to build 'RTL8812AU' driver with kernel 3.18 and enable this driver for RPi2 builds libc: install package 'arm-mem' only with TARGET_CPU=arm1176jzf-s lirc: fixed ir blasting bcm2835-bootloader: fix install of dtb files systemd wrapper: also restart services on upgrade connman: add upstream patches avahi: start after network.target Mesa: Fix the performance regression in an upstream conform way Linux: Remove radeon workaround - Mesa patch was suggested by upstream Mesa: Fix performance regression when sw decoding on AMD APUs
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Ik heb wat op het forum van qnap zitten rondneuzen. Blijkbaar zijn de toestellen met HDMI geschikt om kodi te draaien, en de nodige HD audio.

"Kodi with it's native player is running on a chrooted environment." "HD audio LED is on, DTS-HD MA shown in the display. " Dit is misschien iets voor gebruikers die een mediaplayer zoeken, en een NAS.

Prijzen dacht ik vanaf 292 euro voor een 2-bay
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Gouden tip, hou dit gescheiden , mediaspeler en nas
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Laat vidon ox links liggen. De himedia is beter
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.121
324
113
Heb er ook zitten naar kijken Stijn, maar zo'n Raspberry Pi 2 werkt jammer genoeg vrij traag. Ik ben nog steeds opzoek naar een goede XMBC oplossing die wat vooruit gaat en met een Harmony remote werkt zonder te moeten prullen.

MVC 3D is niet nodig, daarvoor gaat ik m'n Mede8er houden.

Een Intel NUC ziet er cool uit, maar is me wat te kostelijk om er bij te hebben als 2e mediaspeler. Ben eigenlijk wel tevreden van m'n Mede8er, want dat ding werkt wel vlot, maar ik wil terug custom skins en theme music zoals ik gewoon ben van bij Plex en Trakt integratie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Damn rasp pi 2 doet 3d mvc in mkv.. Met iso zijn ze nog bezig Dts-hd nu ook supported en perfecte 23.976 playback http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=221407&pid=1963954#pid1963954

Nu nog atmos en ik koop ene!a
broodro0ster zei:
Heb er ook zitten naar kijken Stijn, maar zo'n Raspberry Pi 2 werkt jammer genoeg vrij traag.

Ik ben nog steeds opzoek naar een goede XMBC oplossing die wat vooruit gaat en met een Harmony remote werkt zonder te moeten prullen.

MVC 3D is niet nodig, daarvoor gaat ik m'n Mede8er houden.

Een Intel NUC ziet er cool uit, maar is me wat te kostelijk om er bij te hebben als 2e mediaspeler. Ben eigenlijk wel tevreden van m'n Mede8er, want dat ding werkt wel vlot, maar ik wil terug custom skins en theme music zoals ik gewoon ben van bij Plex en Trakt integratie.
Heb je zo'n tweede pi al getest? Traag? Als je gn 3d hoeft heb je genoeg keuze! Een chromebox!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.121
324
113
Skank zei:
Heb je zo'n tweede pi al getest? Traag? Als je gn 3d hoeft heb je genoeg keuze! Een chromebox!
Nee, maar wel al redelijk wat reviews en fora gelezen.

En eens een youtube filmpje gezien en bij het starten van een film en na het doorspoelen was dat een second of 3 wachten eer het terug verder speelde. Plex op de Mac mini en de Mede8er spelen instant als je zoiets doet. En daar kan je zelfs netjes fast-forward doorspoelen.

Ook de menu was niet echt snappy te noemen. Nuja, het ding kost dan ook maar 45-60euro afhankelijk van de versie, dus voor z'n prijs doet het wel z'n ding.
 
Laatst bewerkt door een moderator: