• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nieuwe Klipsch reference lijn

Force

Member
25 mei 2014
124
0
21
klipsch-ref.jpg
  Bestaande uit 2 vloerstaanders (R-28F, R-26F), twee monitors (R-15M, R-14M), één center speaker (R-25C) en een surround speaker (R-14S). Dan nog een 12" sub van 400 watt (R-12SW) en eentje met een 10" driver van 300 watt (R-10SW).   Bron
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Had het ook al gelezen op de US Klipsch community. Laat ons het zo stellen - Ik blijf nog wel eventjes bij m'n RF7-MK2
1f606.png
1f606.png
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Zoveel is er toch niet echt veranderd...hetzelfde lelijk oranje
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Vanwaar komt dat oranje eigenlijk? Als High-end merk zou je toch verwachten dat ze weten dat dit in een HT met projectie niet echt optimaal gaat zijn? Die vraag gaat eigenlijk op voor zowat alle luidsprekerfabrikanten: waarom geen volledig (mat)zwarte luidsprekers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Force

Member
25 mei 2014
124
0
21
Bwa ik denk niet dat de zwartwaardes van een projector beter gaan worden omdat je zwarte speakers hebt. Als je zo begint te denken kan je ook een zwarte bivakmuts opzetten als je de projector opzet
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Vanwaar komt dat oranje eigenlijk? Als High-end merk zou je toch verwachten dat ze weten dat dit in een HT met projectie niet echt optimaal gaat zijn? Die vraag gaat eigenlijk op voor zowat alle luidsprekerfabrikanten: waarom geen volledig (mat)zwarte luidsprekers?
Blijkt marketing-gewijs zo gekozen te zijn, is duidelijk uniek en kenmerkend voor "Klipsch" als merk voor oa de Reference product-lijnen. Technisch zou de anodisatie ook met iets anders kunnen...de echt duurdere "Palladium" modellen zijn daar een voorbeeld van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik vind het niet lelijk, maar ik zou zwart toch mooier gevonden hebben. Echt aluminium kleur (blinkend grijs) vind ik dan weer niet zo mooi. Dan nog liever dit oranje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ik vind het wel lelijk, en doet me direct passen voor deze speakers. Zwart zou een ander verhaal zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Los van mooi/lelijk vind ik het gewoon een rare keuze. Niemand hier op het forum zou 4 koperen platen naast zijn scherm zetten, terwijl dit wel het effect is van de speakers. Je ziet zelfs in de foto al de weerkaatsing in de cones (let vooral op de center). Het is wel een statement, maar of het in de markt van dure HT-technologie echt een slimme zet is, betwijfel ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Huh, stofkappen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Zitten die hierbij? Heb ze letterlijk nog nooit zien staan met stofkappen op (blijkbaar zullen er toch fans van oranje zijn...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.916
242
73
Die luidsprekers zijn ook niet enkel voor een HT, hoeveel mensen hebben trouwens een dedicated ruimte of een projector? De meeste mensen zetten ze gewoon in de living en dan mag het oog ook wel wat. Moesten ze volledig zwart zijn, zouden het maar saaie luidsprekers zijn.   Als je echt luidsprekers wil voor een dedicated ruimte, dan zijn er alternatieven genoeg (ook van Klipsch).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Daarin geef ik je wel absoluut gelijk
263a.png
(met stofkappen op zijn ze ook niet bepaald moeders mooiste trouwens). Al lijkt deze lijn mij toch wel eerder bedoeld voor dedicated of serieuze salon HT's. Enkel qua prijs lijkt dit me echt geen set die je zomaar even koopt...   (Dit is los van mensen die enkel een luisterruimte hebben zonder beeld, maar die spenderen dan vaak net weer meer aan luidsprekers).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Een stofkap (dustcap) is het middenste stuk dat op de conus wordt geplakt om het gat waar de spreekspoeldrager vast zit af te dekken. Het centrale gedeelte dus. Da's helemaal wat anders dan een luidspreker-doek (speaker grill/speaker cloth ).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Een stofkap (dustcap) is het middenste stuk dat op de conus wordt geplakt om het gat waar de spreekspoeldrager vast zit af te dekken. Het centrale gedeelte dus. Da's helemaal wat anders dan een luidspreker-doek (speaker grill/speaker cloth ).
Aha
1f606.png
Ik leer bij. (ik dacht eigenlijk dat ze dat gewoon conus noemden). Is dat nu geen heel rare naam voor dat ding, die doet toch veel meer dan het stof tegen houden (namelijk uw golf doorgeven aan de lucht?) of mis ik een essentieel deel van de werking van een luidspreker.   Je hebt het hier toch over de effectief oranje gekleurde dingen he?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Wel, bij een laag-mid unit doet die niet zo heel veel meer dan stof tegenhouden. Bij sommige units zie je er wel eens een phase plug in de plaats zitten. Maar dan heb je natuurlijk het risico dat .... er stof tussen de spoel en je pole-piece komt.
1f609.png
Vandaar de stofkap dus. Maar hij draagt ook een beetje bij tot het comprimeren van de lucht. Het grootste deel van die taak is dus voor de conus voorzien. Hoe groter de spoeldiameter en dus ook de stofkap diameter, hoe groter het aandeel van de stofkap in de weergave. Bij deze units valt dat wel mee, maar bij b.v. nieuwe high-end units van Morel is dat een heel ander verhaal. (er zijn wel meer merken die voor erg grote dustcaps gaan) Dat wordt dus allemaal in het ontwerp meegenomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Wel, bij een laag-mid unit doet die niet zo heel veel meer dan stof tegenhouden. Bij sommige units zie je er wel eens een phase plug in de plaats zitten. Maar dan heb je natuurlijk het risico dat .... er stof tussen de spoel en je pole-piece komt.
1f609.png
Vandaar de stofkap dus. Maar hij draagt ook een beetje bij tot het comprimeren van de lucht. Het grootste deel van die taak is dus voor de conus voorzien. Hoe groter de spoeldiameter en dus ook de stofkap diameter, hoe groter het aandeel van de stofkap in de weergave. Bij deze units valt dat wel mee, maar bij b.v. nieuwe high-end units van Morel is dat een heel ander verhaal. (er zijn wel meer merken die voor erg grote dustcaps gaan) Dat wordt dus allemaal in het ontwerp meegenomen.
Als ik vb op de 10" drivers kijk van de RF7-II's is er niet echt een zichtbare stofkap oid. Het lijkt hier op de foto's mischien wel een "bultje" te zijn, maar in feite is de driver zoals een wok-pan, volledig een halve bol zonder heuveltje in het midden oid of een relief-verschil. Optisch bedrog zeg maar. Ik weet niet van de units op de foto's , maar mijn drivers allesinds is dat wel zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator: