• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Onkyo TX-RZ710 vs Integra drx-2

doby

New Member
3 jun 2017
5
0
4
goeiemorgend heren en juffrouwen

ik ben nieuw op dit forum, ik ben een lichte homesurround fan. ik heb +- 10 jaar geleden mijn eerste 5.1 setup gekocht welke ik nu wat wil updaten met een nieuwe tv en receiver.
De tv is eergisteren vernieuwd ik ben van de sony KDL-40D3000 naar de sony 49XE90 gegaan. Nu ben ik aan het kijken voor de receiver, ik wou voor de onkyo gaan maar de vriendelijke verkoper zei dat de integra DRX-2 net iets beter is dus nu twijfel ik wat. Ik ben zeker van de kwaliteit van de onkyo mijn huidige TX-SR705 heeft me nooit in de steek gelaten maar van het merk integra heb ik nog nooit gehoord. Dus als iemand hier miss wat meer info over kan geven hoor ik het graag

dank bij voorbaat
263a.png

<h1></h1>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Vooreerst welkom op het forum!

Integra = Onkyo. Zo simpel is het.
De modellen zijn dan ook nagenoeg identiek.
Wat ze beweren is dat de onderdelen voor de receivers in de fabriek worden getest op tolleranties. Die onderdelen die technisch het best scoren, komen in de bak "Integra" terecht. De andere in de bak "Onkyo".
Dus als je fan bent van Onkyo, zou Integra prima moeten zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

doby

New Member
3 jun 2017
5
0
4
Dank u wel voor u snelle antwoord, de verkoper zei dit ook al en ik vind dat de DRX-2 heel hard trekt op mijn huidige onkyo kwa looks. ik ga er nog is rustig over nadenken en wat research doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Alvast veel succes met je zoektocht! Als je nog vragen hebt, dan helpen we je graag verder
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

doby

New Member
3 jun 2017
5
0
4
demon zei:
Alvast veel succes met je zoektocht! Als je nog vragen hebt, dan helpen we je graag verder
263a.png
komt zeker goed! men vorig forum waar ik alle info haalde is precies dood, niemand reageert er nog dus ben ik hier terechtgekomen. ik laat nog wel weten welke receiver het is geworden ik nijg nog altijd meer naar de onkyo dan de Integra. (ook voor de THX certificatie hoewel dat op zich niets voorstelt)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Integra zie je ook dikwijls nog gebruik bij installateurs in dedicated ruimtes, omdat er wel wat te integreren valt met domotica-systemen.
RS232, IP-control, een setje IR inputs & outputs laten vanalle flexibiliteit toe.
3 programmeerbare 12V triggers om vb scherm te laten zakken, externe amps te schakelen etc,etc,.
En Integra werkt nauw samen met spelers als Savant,Crestron etc. Ze doen, ook Control4 Simple Device Discovery Protocol (SDDP) en AMX Device Discovery.

Ik heb zelf thuis een beest van een Onkyo (NR-5010) waar ik erg tevreden van ben, alhoewel die ook weer enkele jaartjes oud is ondertussen. (geen ATMOS bijvoorbeeld)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

doby

New Member
3 jun 2017
5
0
4
ook 1 van de redenen waarom ik een hardware update wil doen na 10jaar kan dat is geen kwaad
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: