• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Oplossing gezocht

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.784
427
98
Earth
:)
Misschien zijn er hier mensen met ideeën.
Ik zit met het volgende.
Ik heb buiten een bluetooth speaker.
Ik gebruik vaak de telefoon om spotify muziek erop af te spelen.
Nu wil ik dit eigenlijk via HA kunnen dmvb het induwen van een knop ofzo.
Maar hoe he?
Ik dacht ik zal de bluetooth gebruiken van mn raspberry pi waar HA opstaat.
En die koppelen.
MAAR het bereik tussen de 2 zal vermoedelijk noppes worden.
Het ging wel ideaal zijn.
Mocht dat alsnog niet lukken, iemand andere ideetjes?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.694
212
73
BT-proxy hé. Als de ontvangst daadwerkelijk noppes is zal je toch een BT "proxy" dichterbij moeten krijgen.
Gen2 Shelly devices kunnen vb BT-proxy spelen, maar ESP32-dingetjes ook.
Heb je die BT-module actief op de Raspberry staan en ook binnen HA beschikbaar ? Je gaat wat moeten Googlen hoor, ik heb daar ook geen ervaring mee.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.784
427
98
Earth
BT-proxy hé. Als de ontvangst daadwerkelijk noppes is zal je toch een BT "proxy" dichterbij moeten krijgen.
Gen2 Shelly devices kunnen vb BT-proxy spelen, maar ESP32-dingetjes ook.
Heb je die BT-module actief op de Raspberry staan en ook binnen HA beschikbaar ? Je gaat wat moeten Googlen hoor, ik heb daar ook geen ervaring mee.
Ja die BT staat actief op de raspberry. Zo zie ik andere zaken wanneer ik scan.... =)
Komt goed, zal wa verder prutsen :p
Dat kan geen kwaad he, als die rapsberry pi continu met bluetooth verbonden staat
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.784
427
98
Earth
BT-proxy hé. Als de ontvangst daadwerkelijk noppes is zal je toch een BT "proxy" dichterbij moeten krijgen.
Gen2 Shelly devices kunnen vb BT-proxy spelen, maar ESP32-dingetjes ook.
Heb je die BT-module actief op de Raspberry staan en ook binnen HA beschikbaar ? Je gaat wat moeten Googlen hoor, ik heb daar ook geen ervaring mee.
Ik zoek nog steeds een oplossing hiervoor. Bereik valt tegen dus ben idd aangewezen op een proxy.
Nu wil ik dit wel es proberen.

IS dit iets: https://www.amazon.com.be/-/nl/ESP-...82&mcid=e93e65aa64a936af8607c191dd66f0c9&th=1

Dat zijn de goeie en goedkoopste?
Alleen vraag ik mij af. Hoe krijg ik dit WAF ok om powered te verstoppen?
Enig idee?
Tips?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.694
212
73
ESP32 zijn idd zéér krachtige dingetjes! Sowieso een goede keuze en solide ondersteuning vb in HA
goh ja .. kan je ni in een doosje verwerken ? Maar het poweren idd...
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.694
212
73
Ha maar wacht effe ... jij wil effectief Bluetooth music streaming doen via zo'n tussenliggende node / proxy ??
DAT weet ik niet of dat kan hoor....da's echt een specifieke use-case.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.784
427
98
Earth
Ha maar wacht effe ... jij wil effectief Bluetooth music streaming doen via zo'n tussenliggende node / proxy ??
DAT weet ik niet of dat kan hoor....da's echt een specifieke use-case.
Klopt ja
Die bluetooth proxy zorgt toch dat je beter bluetooth bereik hebt. Wel dan wil ik mn pi via BT verbinden met een bt speaker.
Maar het poweren he, en zorgen dat die niet zichtbaar is voor de vrouw..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.784
427
98
Earth
Is dit de oplossing?

ESP32 bordje met squuezelite op.
Deze verbindt via wifi? met HA/ music assistant.
En dan met bluetooth tot de speaker buiten?
Zal dat werken?
Ik weet niet of ik het allemaal snap wat erop staat :p
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.694
212
73
Is dit de oplossing?

ESP32 bordje met squuezelite op.
Deze verbindt via wifi? met HA/ music assistant.
En dan met bluetooth tot de speaker buiten?
Zal dat werken?
Ik weet niet of ik het allemaal snap wat erop staat :p
Nee, Squeezelite is een stukje software waarmee je een Squeezebox kan emuleren. (heb het ook draaien op m'n desktop & android phone en thuis is Logitech Media Server nog steeds de manager van m'n muziek-collectie)
De bedoeling is dan dat je vanaf het ESP32 bordje naar vb een versterker (vb D-class ampje) gaat en daar kan je direct een speaker op hangen.
ESP32 hangt dan idd met Wifi op je LAN en maakt verbinding met je eigenlijk muziek-server, vb LMS (Logitech Media Server)

Denk niet dat je dan "de muziek" effe kan omkitten naar ee BT-stream en dan verder sturen naar ene speaker die buiten staat. Again, ga je toch "wat" moeten Googlen want die is echt héél specifieke gebruik.