• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Shelly BLU Sensor (H&T : Humidity & Temperature)

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Heb net een sensor toegekregen als temp/vochtigheids meter om eens te testen. Als je 2e gen Shelly heb met ingebouwde Bluetooth kan die ook gebruikt worden als "proxy" en kan je die vb zo'n BT-sensors "koppelen" op HA.
Discovery ging erg eenvoudig nadat ik de Shell had ingesteld op als BT-proxy te fungeren.
Deze producten dus ;

https://kb.shelly.cloud/knowledge-base/shelly-blu-h-t

Erg klein, robuus, kan gerust een spatje regen verdragen.
Ik ga 'm wat monitoren om te zien of de waardes wat kloppen. Elke 1 minuut gaat data naar HA via een tussenliggende Shelly.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Wat wil je ermee bereiken?
Sensoren hebben die 3 jaar meegaan op battery en altijd goed & correct doorgeven.
Met die Aliexpress Aqara Zigbee sensoortjes heb ik al rare dingen gezien, plots stoppen met werken, dan weer battery relatief snel op etc.
Dit is echt gewoon een test-fase ;-)
Ik ga 'm straks buiten hangen zodat ik meetwaardes wat kan vergelijken met oa data van m'n Daikin airco-buitenunit die best wel accuraat temp doorgeeft.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Top hou ons op de hoogte.
Hoeveel kosten die dingen?
Ik vind dat ook wel allemaal tof , maar vraag me wel af, als ge nu de temp en vochtigheid weet buiten, wat doe je er dan mee.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Top hou ons op de hoogte.
Hoeveel kosten die dingen?
Ik vind dat ook wel allemaal tof , maar vraag me wel af, als ge nu de temp en vochtigheid weet buiten, wat doe je er dan mee.
Vandaar dat ik maar 1 gekocht heb, enkel als hobby-ding om te bekijken of die Bluetooth-dingen met proxy in HA goed werken en nuttig kunnen zijn.
Inderdaad geen praktische use-case vandaag.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Tja , hoge vochtigheid lage temp is kans op regen , hoge vochtigheid met hoge temp is veel kans op zweten (extra bier in huis halen ) …lage vochtigheid met hoge temp is veel kans op uitdroging (dus extra bier in huis halen ) , …
 
  • Vind ik leuk
Reactions: jvanhambelgium

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.916
242
73
Ik heb al jaren zitten denken waarvoor ik HA eigenlijk zou kunnen gebruiken, nu heb ik het gevonden denk ik 🍺:)