• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Independence Day: Resurgence</strong> <strong> Okay, gisteren deze gaan kijken en ik moet toch zeggen dat ik teleurgesteld ben. De eerste ID4 was nu ook geen meesterwerk, maar die was wat hij moest zijn: een toffe popcorn film met een paar coole one liners "Welcome to earth!" en veel charismatische karakters. Dat is wat deze film mist, personages met charisma. Vooral de aanwezigheid was Will Smith weegt door, al een geluk dat er wat van de oude cast zoals Jeff Goldblum terug bijzit. De nieuwe personages zijn zo ongelooflijk 2 dimensionaal dat het je eigenlijk echt geen reet kan schelen of ze zouden sterven of niet. En er zijn ook véél te veel personages.

Het grote probleem is vooral dat de film veel te groot is voor zijn eigen goed. Op een bepaald moment is de CGI vernietiging zo groots dat het eigenlijk wat begint te vervelen, er gebeurd zoveel dat er eigenlijk niets gebeurd. Bij de eerste film had je nog een paar toffe momenten zoals de vernietiging van het Witte Huis en het Empire State Building waarbij je toch iets had van "daaaamn". Maar dat mistte ik bij deze film echt volledig. En de film is eigenlijk zo overdreven CGI gedreven met momenten en de actie is zo groot dat er eigenlijk geen echte inzet is. En zelfs de aliens vond ik er minder goed uitzien dan in de eerste film.

Maar het ergste vanal is dat de film leverde niet wat het zou moeten leveren: toffe alien vs mensheid actie en een gigantisch popcorn blockbuster gehalte, dat heeft deze film totaal niet in mijn ogen.

En er waren ook een hoop kleine dingetjes waar ik mij aan ergerde doorheen de film:

- In de eerste film zien we dat de president verbonden is geweest met de aliens en hun gedachten (en vice versa) kon "lezen". Maar in deze film portretteren ze hem als een oude, versleten man met psychische problemen om op het einde plots helemaal weer wel te been te zijn.

- De kleine schepen hebben nu ineens geen schilden meer.

- In de eerste film kon een alien K.O. geslagen worden met 1 slag en doodgeschoten met een paar kogels. Nu heeft de mensheid geavanceerde laserwapens en zijn ze bijna niet kapot te krijgen.

- Ik snap dat ze het nieuwe moederschip groot moeten maken, maar 6000 km doorsnee?

- Waar vroeger op z'n minst nog een computervirus nodig was (ja dat was op zich ook een onnozel plot device) om de schilden te deactiveren is nu gewoon schieten tot ze verdwijnen ook voldoende.

- Opeens is er een verborgen planeet met een geavanceerde civilisatie die ons wilt komen redden?

...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
suicide squad 5.5/10 deadshot en harley quin meesterlijk gespeeld ,de rest van de film was gene vette



joker had een paar momenten maar niet wauw , slipknot dat zonder een zin te zeggen of te weten van waar hij komt na 2 min sterft , 3sec the flash , batman da bounty hunter is voor amanda waller , zoveel gaten erin he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.122
324
113
Chef 7.5/10 Leuke familie film
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
A Hologram for the King 5/10. Een hele uitdaging om bij deze film wakker te blijven
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
The Jungle Book (2016): Gemengd gevoel hierover, de film is zeker niet slecht en grafisch best wel indrukwekkend. De referenties naar de originele film vond ik ook wel leuk, maar het algehele verhaal vond ik niet zo fantastisch uitgevoerd.

Waarom kunnen alle dieren praten behalve olifanten en kleine apen? Shere Kahn ziet Mowgli niet in de grot, maar achteraf weet hij dan wel dat het zijn vader is die hem verwond heeft? Bagheera lijkt een gigantische panter te zijn. Een Uran-Utang vervangen door een uitgestorven diersoort omdat Uran-Utangs niet in India komen => Ik ben er vrij zeker van dat die uitgestorven diersoort daar ook niet voorkomt...
Het is een leuke remake, maar ik denk dat de originele film leuker is met kinderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
13 hours - Secret soldiers of Benghazi

Eindelijk nog eens een film met een geweldige SOUND-track die de moeite waard was
1f606.png
en je set nog eens goed laat
rocketlauncher.gif
misslelauncher.gif
minigun.gif



 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Suicide Squad</strong> Na de recensies had ik er wat schrik voor maar ik heb me toch zeker en vast kunnen amuseren met de film. Het plot was op zich wel flinterdun maar dat werd goed gemaakt door sommige karakters. Harley Quinn werd echt enorm goed neergezet door Margot Robbie, 100% sexy en 200% gestoord. Ook van Jared Leto's Joker ben ik aangenaam verrast. Het is sowieso moeilijk om als eerste de Joker te spelen na Heath Ledger maar hij zet hier toch een speciaal karakter neer. Waar Ledger's Joker meer een anarchist was is de Joker in deze film gewoon een complete psychopaat.

Will Smith vind ik hier absoluut miscast. Z'n acteerprestatie is niets mis mee maar hij past gewoon niet bij het karakter Deadshot. Deadshot is een van de dodelijkste huurmoordenaars in het DC universum en die laat je nu eenmaal niet spelen door de braafste huisvader in Hollywood. Enchantress vond ik echt een interessant en intrigerend personage, ook al had ik er nooit van gehoord.

Maar deze film heeft 3 redelijke pijnpunten naar mijn mening (no spoilers):

- Net zoals bij Batman v Superman heb ik bij deze film het gevoel dat er redelijk wat uitgeknipt is, soms springt de film wat van de hak op de tak. Het eerste half uur begon echt enorm goed, toffe voorstelling van de personages maar vanaf toen is er iets fout gegaan in mijn mening. Dus ik denk dat we, net zoals bij BvS, hier een extended cut van gaan krijgen die de film positief zal beïnvloeden.

- Ik maak niet graag de vergelijking met Marvel, maar je merkt toch duidelijk dat DC hier niet in staat was om de grote hoeveelheid personages evenveel screentime te geven. Ik snap dat je wat meer focust op bepaalde karakters, bij bv. The Avengers is er iets meer focus op Iron Man en Captain America maar toch krijgen alle personages enorm veel screentime. Deze film focust zich duidelijk vooral op Harley Quinn en Deadshot maar faalt erin om sommige personages adequaat screentime te geven.

- De Suicide Squad bestaat uit de grootste schurken uit het DC universum, maar ze zijn hier allemaal zo braaf. Bij Deadshot had ik soms zelfs twijfel of hij niet eerder een held was dan een schurk. Ik denk dat ze de rol van Deadshot beter een iemand anders gegeven hadden en Will Smith dan casten als Flag.

SPOILER RANT
- Hetgeen waar ik het meeste schrik voor had is gebeurd. Will Smith's personage Deadshot heeft in heel de film mss 1 minuut z'n iconische masker op. Ik snap dat ze zijn bekendheid willen uitspelen (en hij dit wss ook zo geëist heeft) maar daarom vind ik hem ook een miscast in deze film. Hij is gewoon een te grote filmster om in dit soort films te spelen.

- Ik snap niet wat het nut is van Slipknot te introduceren om hem zonder 2 zinnen te laten zeggen van kant te maken. Ik begrijp dat men hiermee een voorbeeld wil maken tegenover de rest van de Suicide Squad, maar de impact is miniem omdat je het personage niet kende. Dan hadden ze beter Captain Boomerang opgeblazen, die heeft toch amper nut in de film en dan heb je al meteen 2 personages minder.

- Véél te weinig Joker in deze film.

- Killer Croc die amper in beeld komt.

- Zoals ik al zei, de Suicide Squad is hier véél te braaf. Ik had veel meer random vernietiging willen zien van deze "superschurken".
<strong>SPOILER OPHEMELEN

- Ik moet toegeven, het roze eenhoorn gedoe bij Captain Boomerang was wel lachen.

- De chemie tussen de Joker en Harley Quinn zat zeker goed. De gestoorde relatie tussen hun 2 werd hier goed weergegeven.

- De easter egg van Harley Quinn's originele kostuum.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
The Jungle Book (2016)</strong>


<strong>
Ik had eigenlijk zeer lage verwachtingen van deze film, de originele animatie film is ook een van m'n minst favoriete Disney films. Maar wat heb ik me vergist, wat een geweldige film. Verveelt echt voor geen seconde, de CGI ziet er echt fenomenaal uit met momenten en de stemmen die ze voor Baloo, Sher Khan en Bagheera hebben gekozen hadden niet beter kunnen passen. De humor zit ook zeker goed in de film, zeker de momenten met dat stekelvarken.

En hoewel ik geen fan ben van kindacteurs in films moet ik toch zeggen: hoedje af voor deze jongen. Zet toch een sterke prestatie neer, zeker als je toch in het hoofd haalt dat hij praktisch continu tegen niets heeft moeten acteren. Deze is toch wel een van de beste films van dit jaar voor mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.168
72
58
Automata : filmpje met Antonio Banderas (moest wel effe twee keer kijken.
1f609.png
)

- de wereld en de bevolking is grotendeels vernietigt door de zon uitbarstingen , de mens tracht te overleven in een troosteloze ,vuile wereld geholpen door robots. Robots kunnen de verdere verloedering van de wereld niet oplossen en worden daardoor bij het vuil gegooid en gebruikt als slaven.... Dan gebeurt wat niemand voor mogelijk hield...de robots ontwikkelen zich verder (ze komen tot leven)en de mens ...ja spartelen ter plaatse in hun zielloze leventje... De mens voelt zich genoodzaakt om in te grijpen omdat ze het niet kunnen verdragen dat zij niet meer het uber ras zijn.... Banderas zet een goede prestatie neer als verzekeringsagent die ongewild verwikkeld raakt in heel die affaire....de robots zijn gewoon robots , geen futuristisch gedoe...geloofwaardig . Soms misschien een beetje traag en de actie spat niet van het scherm , de wereld wordt troosteloos weer gegeven dus geen felle kleuren , geen futuristische rondvliegende ,kleurvolle spacy dingen maar gewoon grijs , vuil ,armoedig,deprimerende kleuren . misschien zien we hier een glimp van onze toekomst.

het geluid was best in orde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.122
324
113
Nice Guys 8/10

Nog eens een release die het bekijken waard was
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Carrion zei:
The Jungle Book (2016)</strong> <strong>Ik had eigenlijk zeer lage verwachtingen van deze film, de originele animatie film is ook een van m'n minst favoriete Disney films. Maar wat heb ik me vergist, wat een geweldige film. Verveelt echt voor geen seconde, de CGI ziet er echt fenomenaal uit met momenten en de stemmen die ze voor Baloo, Sher Khan en Bagheera hebben gekozen hadden niet beter kunnen passen. De humor zit ook zeker goed in de film, zeker de momenten met dat stekelvarken.

En hoewel ik geen fan ben van kindacteurs in films moet ik toch zeggen: hoedje af voor deze jongen. Zet toch een sterke prestatie neer, zeker als je toch in het hoofd haalt dat hij praktisch continu tegen niets heeft moeten acteren. Deze is toch wel een van de beste films van dit jaar voor mij.
Hoewel de punten die je aanhaalt zeker waar zijn, had ik algemeen toch een mindere ervaring. Misschien komt dit net omdat de originele film wél een van mijn favoriete films was (en een remake van een nostalgische film voelt bijna nooit superieur aan). Maar inderdaad, dikke pluim voor die acteur, lijkt me een verschrikkelijke rol om als eerste grote rol te krijgen, maar je krijgt nergens in die film het gevoel dat hij voor een blue wall ofzo staat te spelen.



Gisteren Ratchet & Clank gezien. Grafisch minder indrukwekkend, maar qua humor vind ik die wel super. Aanrader om tussendoor met de kinderen te kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Star Trek Beyond (2016) Barco Escape en Auro 11.1 Kinepolis Kortrijk

7/10 Je ziet duidelijk dat deze film door iemand anders geregisseerd werd. De film was in Barco Escape met projectie op zijpanelen wat een soort van diepte effect moet geven. Het effect was niet slecht. Van de Auro 11.1 heb ik niet veel gemerkt maar dit komt misschien juist omdat je nooit echt in de sweetspot kan zitten...

http://www.ready2escape.com/

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=wK6-5L85EjU</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Hardcore henry : na drie kwartier afgezet. Nix voor mij.

Pawn sacrifice: redelijk, wel wat traag en veel dingen die steeds terugkwamen in de film. 5,8/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.168
72
58
life of PI (maar dan in uhd+hdr ) : moet zeggen zag er niet slecht uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Me before you, een must see ! (Met de knappe queen of dragons uit GoT)

8,5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.168
72
58
Concussion ( uhd) : gebasseer op een waar gebeurt verhaal dus verwacht geen knallende actie of explosies maar eerder het gezapig voortschrijden van een verhaal. Will smith speelt hierbij de rol van een Nigeriaanse doktor die als lijkschouwer tewerk gesteld is in het mortuarium en dan tot een vreemde ontdekking komt wanneer het lijk van een beroemde football speler wordt binnengebracht. Dan begint het complot tot stand te komen en wordt de vraag beantwoord wat nu belangrijker is....geld of de gezondheid van de spelers ? Smith zet hier best een geloofwaardig caracter neer maar ik weet persoonlijk niet of een nigeriaan zo Amerikaans spreekt.

Beeld was goed in orde enkel in het begin van de film viel het geluid effe weg maar dat was bij de intro dus niet echt storend en voor de r est waren de dialogen goed verstaanbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
</strong>Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)

<strong>
Hoewel deze niet kan toppen aan Raiders Of The Lost Ark of The Last Crusade moet ik toch zeggen dat ik deze film niet zo slecht vind als veel andere mensen. Eigenlijk zijn er maar 2 echt storende factoren aan deze film:

1. Shia Labeouf als de zoon van Indy 2. zie spoiler, voor mensen die de film toch nog niet zouden gezien hebben:
Het redicule alien plot
Maar die zaken buiten beschouwing gehouden is het toch een toffe avonturenfilm, iets wat ik verwacht van een Indiana Jones film. Uiteindelijk vind ik deze eigenlijk hetzelfde, of misschien een klein beetje slechter dan Temple Of Doom. Want geef toe, wie zat er niet te hopen dat dat irritante ventje Shortround in de lava zou vallen. Uiteraard heeft deze film een paar debiele scènes zoals de Shia Labeouf Tarzan scène, de scènes met die woestijnratten en het overdreven gebruik van CGI. Maar de gebruikte CGI lijkt me meer een ziekte van de tijd waarin de film gemaakt is.

Al bij al niet slecht voor een regenachtige zondag

6.5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.122
324
113
The Jungle Book (2016) 7/10 Her 7/10
 
Laatst bewerkt door een moderator: