• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
King Arthur: Legend of the Sword
Gisteren bekeken en vond er niks aan ,Arthur wordt geportretteerd als een soort super hero...En die 'Guy Ritchie' stijl werkt na een tijdje serieus op m'n zenuwen.Past zeker niet bij de heroic en mystic van een King Arthur.
4/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
A*Brand NewBox zei:
</woltlab-metacode></em>
King Arthur: Legend of the Sword
6/10
Wat een "load of cr*p" was dit zeg.
Ik had eerlijk gezegd vooraf niets gelezen over deze film. Verwachtte me meer aan een historisch drama... en het werd ook een beetje een drama
1f606.png
.
De hoge mate van "fantasy" was aanvankelijk beetje storend, uiteindelijk bleek het nog het beste van de film, die voor de rest tergend traag was en slaapverwekkend (jawel, zeker 5min ergens in het midden).
De "scène" waarin de jonge Arthur "opgroeid" is gewoon belachelijk.
Special Effects zijn wel af en toe leuk, er is ook duidelijk op geen GBP meer of minder geken. Jammer dat Gy Richie er geen betere film mee kon maken.
@ToothLess
@Jake
...om mezelf eens te citeren.
1f609.png

Het slechte nieuws is, dat Guy Richie ook de live action van Aladin gaat regisseren...
shit.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Gisteren "Valerian" gezien...

Een lastige... Begint visueel geweldig en dat blijft eigenlijk wel zo. De 'aliens' waarrond het draait lijken wel heel erg veel op de blauwe schepsels uit Avatar. Ik weet niet wie van wie heeft gepikt.
Ik had vooraf mijn twijfels bij het acteursduo Cara Delevigne en Dane DeHaan. De eerste viel me in positieve zin mee, de laatste was totaal miscast als Valerian, titelvoerend hoofdrolspeler.
De verschillende aliens roepen dadelijk herinneringen op aan "The Fifth Element". Een geweldige film van dezelfde regisseur Luc Besson.
Hier was vooral het middelste deel van de film te langdradig en zinloos, om het een boeiende film te maken. Al te vaak werd het tempo eruit gehaald. Typerend was een scène ergens in het midden, waar Valerian en laureline 'bekvechten'. Een beetje genre (jonge) Han Solo en Leia. Alleen doen deze het vanuit stilstand!? en deden Han en Leia het doorgaans tijdens een actiescène.
Mits wat gerichte editing had deze een 7 kunnen krijgen. Nu een 6/10.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
A*Brand NewBox zei:
Jake</woltlab-metacode>
...om mezelf eens te citeren.
1f609.png

Het slechte nieuws is, dat Guy Richie ook de live action van Aladin gaat regisseren...
shit.png
Zeg Stephan, dat is 4 pagina's geleden! zo ver kan ik niet onthouden zenne
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Alien.Covenant
Teleurstellend maar ook niet zo slecht als de King Arthur film.
Geen horror a la Alien ,geen actie a la Aliens dus is het maar ...meh
2639.png

6/10

Wat vind onze vriend Xenomorph hiervan ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
<woltlab-quote data-link="https://home-theater.be/topic/13-welke-film-hebben-jullie-zopas-gezien/?postID=47437#post47437" data-author="Jake"> Alien.Covenant
Teleurstellend maar ook niet zo slecht als de King Arthur film.
Geen horror a la Alien ,geen actie a la Aliens dus is het maar ...meh
2639.png

6/10

Wat vind onze vriend Xenomorph hiervan ?
</woltlab-quote> Vond het slecht....waar is Ridley mee bezig? Als Blade Runner 2 ook van dat caliber zal zijn zou hij beter stoppen met films te maken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Alien: Covenant (2017) - 5,5/10 </strong>
<strong>

Alien: Covenant oftewel Alien: plothole. Zoals Xenomorph reeds zegt, waar is Ridley mee bezig? Ze hebben echt enorm veel geluisterd naar het geklaag van de fans over het feit dat er geen xenomorphs waren in Prometheus. Daardoor krijg je nu dus een film die normaal een sequel voor Prometheus is en een prequel voor Alien maar de film is geen van beiden. Al de vragen die overbleven op het einde van Prometheus zullen onbeantwoord blijven, tenzij je die scéne van 20 seconden als antwoord kan beschouwen. Ik moet zeggen, de film ziet er visueel prachtig uit en de xenomorph ziet er goed en angstaanjagend uit. Maar deze krijgt gewoon een lage score omdat Ridley gewoonweg alle continuïteit uit z'n eigen films haalt.

De xenomorph levenscyclus slaagt echt nergens meer op. Laten we de protomorphs even terzijde houden. In Alien kon je de Facehugger niet loskrijgen zonder de host te doden, duurde het dagen voor de chestburster eruit kwam. Maar de chestburster heeft hier opeens al de vorm van een volwaardige xenomorph maar dan in het klein. Slaagt gewoon op niets, je kan het niet op evolutie steken aangezien Covenant zich 20 jaar voor Alien afspeelt. Dus als er nog een film komt na deze gaan ze hier toch een goeie draai aan moeten geven. Om nog maar te zwijgen van het hele queen en hive mentaliteit die in Aliens voorgesteld wordt. Of hoe dat schip met de eieren nu op LV-426 terecht is gekomen.

Langs de ene kant vindt ik het wel een interessante richting om David als creator van de xenomorph te hebben. Dat een uitvinding van de mens uiteindelijk een van de dodelijkste organismes ooit creëert om daarmee de mensheid uit te roeien. Speelt op zich perfect in op de gedachtengang die Prometheus had.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Het valt me op dat er tegenwoordig echt niet zoveel "goede" films uitkomen ? Wat een hoop rommel of "middenmootjes" heb ik zien passeren de laatste tijd... Of ligt het gewoon aan mij?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
<woltlab-quote data-link="https://home-theater.be/topic/13-welke-film-hebben-jullie-zopas-gezien/?postID=47450#post47450" data-author="jvanhambelgium"> Het valt me op dat er tegenwoordig echt niet zoveel "goede" films uitkomen ? Wat een hoop rommel of "middenmootjes" heb ik zien passeren de laatste tijd... Of ligt het gewoon aan mij? </woltlab-quote> Oud worden zeker ?
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
<woltlab-quote data-link="https://home-theater.be/topic/13-welke-film-hebben-jullie-zopas-gezien/?postID=47452#post47452" data-author="jvanhambelgium"> Ik peis het
dash.gif
dash.gif
dash.gif

</woltlab-quote> Nu is het wel zo dat er imo veel rommel en middelmaat uitkomt de laatste jaren.
Ik heb enkele jongere collega's en die gaan zeer regelmatig naar de cinema en die vinden films zoals King Arthur ,The great wall,The Mummy en alien covenant eigenlijk wel prima films.
1f922.png

Maarja,als je middelmaat gewoon ben en je weet eigenlijk niet beter dan zal je die middelmaat zeer acceptabel vinden denk ik.
1f914.png


But hey ,what do I know.
1f610.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Bwa, ik denk gewoon dat mensen teveel verwachten. Als je de laatste paar jaren bekijkt zijn er heus wel een hoop geweldig goede films uitgekomen. Inside Out, The Wolf of Wall Street, Gravity, Inception, Whiplash, The Revenant, Arrival, Interstellar, Dunkirk,... En dat zijn alleen nog maar films sinds 2010. Die staan voor mij gerust op hetzelfde niveau als een Terminator 2 bv.

Een film zoals Jaws of Schindler's List zijn ook het soort films dat maar een of twee keer om de zoveel jaar uitkomt. Een film die zich nog boven de topfilms plaatst op dat moment. Het lijkt me zelfs dat algemeen de kwaliteit van films consistenter is dan pakweg 20 jaar geleden. Toen had je of topfilms of regelrechte rampen. Een perfect voorbeeld daarvan zijn de Marvel films. Baanbrekend? Neen. Een geweldig diep verhaal? Neen. Maar je krijgt wel keer op keer een goede film voorgeschoteld.

En wat het ouder worden betreft, in mijn ogen ga je net een pak meer films beter vinden dan wanneer je jong bent. Toen ik bv. 14 was zou ik een film als Schindler's List nooit kunnen appreciëren. Maar nu ik 28 ben kan ik de film en het achterliggende verhaal enorm appreciëren, maar ik kan net zo goed anderhalf uur mezelf een deuk lachen met een animatie film als Zootopia.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Tja, wat is "goed"? Ik zag onlangs de Alien reeks terug met het oog op het bekijken van die laatste prent... 38 jaar geleden was dat misschien het van het, vandaag vind ik daar ook niets meer speciaal aan...
Voila, 'k ga ET nog eens opleggen zie
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.545
164
66
Ik ben ook van mening dat er de laaste jaren veel goede films zijn uitgekomen.
Je zal wel moeten aanvaarden dat met ouder worden je smaak zal veranderen. Er is voor iedereen genoeg te zien en beleven, niet?

Vroeger vond ik alien de max, nu vind ik het leuk.. maar zo een film kan me nog moeilijk echt in het verhaal betrekken ...

Heb datzelfde gevoel bij marvel films.. etc...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Kwaliteit is er nu ook te vinden bij tv series. Dat was vroeger minder het geval. Die budgetten zijn ook enorm gestegen. Mss is dat ook de reden waarom je het gevoel hebt dat kwaliteit van films lager is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=GSjQr8Bc-QY</woltlab-metacode>

Helemaal niet onaardig! - 6/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Uiteindelijk Jurassic Kong gezien. Pfff verhaal was erg mager. Beeld en geuild waren wel echt top maar voor moj volstaat dat niet om hem te gaan aankopen. 5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Sphinkx zei:
Kwaliteit is er nu ook te vinden bij tv series. Dat was vroeger minder het geval. Die budgetten zijn ook enorm gestegen. Mss is dat ook de reden waarom je het gevoel hebt dat kwaliteit van films lager is?
Ik vind zelfs dat de kwaliteit van veel tv-series beter is dan het grootste deel van de films.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Hier nog eens een kleine poging gedaan om wat films in te halen in de laatste 2 weken. "Helaas" nog veel in te halen ;-).
Logan</strong> - viel goed mee, misschien tikkeltje aan de lange kant. Had speciaal de UHD versie gekocht voor de Atmos track en die stelde ook helemaal niet teleur.

Passengers - Ik had om een of andere reden eigenlijk helemaal geen romantische film in gedachte toen ik deze kocht. Had ook niks van trailer gezien, maar omdat er toch wel wat noise rond gemaakt werd rond deze film, had ik er iets meer van verwacht. Ook deze had ik in UHD gekocht voor de Atmos soundtrack en gebruikte wel erg goed de top speakers.

Ender's Game - Ik heb de shitty NL Blu-ray uitgave met 5.1 DTS-HD al eens eerder gezien enkele jaren terug, maar had ook de UHD versie gekocht in de US begin vorig jaar voor de Atmos soundtrack. Zalig dat UHDs gewoon regiovrij zijn! En ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast was door de Atmos soundtrack, zeker in vergelijking met de door e-one verklote DTS-HD versie. Mooie dynamische en immersive track.

Kong - leuk voor eens een mindless avondje - geluid en beeld zoals iedereen hier al aangaf zeer goed.

Arrival - kon mij eigenlijk niet echt bekoren en moet eerlijk gezegd het einde nog afkijken.

<strong>Moana -
Leuke Disney, maar ook niks speciaals.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
luckske zei:
Arrival - kon mij eigenlijk niet echt bekoren en moet eerlijk gezegd het einde nog afkijken.
Tja, voor dit soort films gaat dat niet echt op hé. Arrival is een -heel stemmige- complexe knoop, die langzaamaan (soms wat te langzaam) wordt ontward. Het is dan ook pas bij de ontknoping, dat alles op zijn plaats valt en de film zich 'openbaard' als een klein meesterwerk (alvast voor de geduldigen onder ons).
1f643.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: