• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Zidoo player

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Kodi werkt wat trager heb ik ondervonden en updaten ook want heeft me de ganse namiddag geduurd om films te adden en wat updates en instellingen te doen. Moet eens nadenken over een centrale database! Wat lichte micro stutter ondervonden bij pans 1080p/60 maar dit kan eigen zijn aan de framerate van de source. Vanavond eens 3D testen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Xenomorph zei:
Kodi werkt wat trager heb ik ondervonden en updaten ook want heeft me de ganse namiddag geduurd om films te adden en wat updates en instellingen te doen. Moet eens nadenken over een centrale database! Wat lichte micro stutter ondervonden bij pans 1080p/60 maar dit kan eigen zijn aan de framerate van de source. Vanavond eens 3D testen!
3d moet je zelfs niet testen, die gaat niet (voorlopig) Toch niet framepacked

kodi werkt trager in welke zin?

Centrale database is een must vind ik persoonljk, je weet hoe je dit kan doen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.688
210
73
Heb toch wat tijd gevonden om effe te spelen, maar ik kom tot de conclusie dat zelfs het meest banale niet eens werkt : een film spelen.</strong> Passthrough (audio) werkt dus niet.

Mis ik iets ? Denk het niet ? Heb XMBC vroeger al op een Raspberry laten bollen en meer hoef je niet te doen als passthrough opzetten etc.

<strong>
Heb ook al effe de recenste soft erop gezet (1.0.16). (klik) "geluidjes" hoor ik wel degelijk onder de Android schil en in Kodi, alles staat voor pass-through (AC3 / DTS / DTS-HD etc) enkel die "transcode Dolby Plus" bazaar staat af.

Bij elke film hoor je de typische "sync" geluidjes zoals modems vroeger klonken, Onkyo krijgt geen sync .... en noppes geluid. Beeld ook extreem choppy etc.

UI binnen Kodi is vlot genoeg, NFS-foldertjes scanner + scrapen allemaal leuk & vlot en snel enz.


Nu begrijp ik alvast waarom ik zoveel van m'n MED8ER hou ... uitpakken + opzetten + bollen ! Geen gezeik...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Lol geen enkele film speelt? Vreemd hoor jouw verhalen :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.688
210
73
Skank zei:
Lol geen enkele film speelt? Vreemd hoor jouw verhalen
1f61b.png
"spelen" wel hoor, enkel geen audio (enkel de rare piepjes) dus redelijk waardeloos. Heb nochtans in het verleden al wel met enkele XMBC installs liggen spelen dus kan me redelijk goed navigeren in de menus etc.

Straf .. en volledig "kapot" is het niet echt, vb Youtube filmkes onder de Android schil geven me gewoon netjes 2.0 geluid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Das echt wel vreemd hoor, er hebben er al heel veel gereviewed dat audio gewoon werkt

Ik zou nog eens in je instellingen kijken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
dts, dtshd, truehd, atmos alles zou werken

ik moet dringend zelf testen i know
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.688
210
73
Tja, er is niet veel in stellen hé op audio-vlak. Passthrough opzetten en daaronder alles ook aanvinken op 1 na (dat Transcoderen van "Dolby Digital Plus") Door "passthrough" op te zetten zijn die bovenste settings in principe niet zo relevant, je weet wel van dat downmixen,her-samplen etc.

Bon, zal alvast es mezelf eens registeren op de Zidoo forumsite want ik vrees dat er nog wat werk is
1f609.png
Gelukkig laat m'n trouwe MED8ER me alvast niet in de steek
1f608.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.688
210
73
...ondertussen werkend gekregen... Een nogal ongelukkig geplaatste extra instelling op Android niveau die je op "HDMI Bitstream" moet zetten. (standaard staat dat hier op PCM) Weer ergens weggestoken op een typisch logische plaats...

Anyway ... stukje vlotter en beter klinkend nu
1f609.png


Bon, nu effe enkele honderden films aan het indexen ... gaat wel echt snel eigenlijk op z'n bakske ... die 8-core komt van pas
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Zie je wel, je moet eens proberen er meer voor open te staan ipv direct te denken no
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.688
210
73
Skank zei:
Zie je wel, je moet eens proberen er meer voor open te staan ipv direct te denken no
Uiteraard is dit beestje een stuk complexer dan een "simpele" MED8ER ofzo, maar als verbetering zou deze setting AUTOMATISCH kunnen gezet worden indien ik in KODI de selectie maak om "Passthrough" te werken. Je zit hier weer met een "basis" OS laag (Android) met daarboven een gewone applicatie (KODI) die eigenlijk geen enkele interactie hebben met elkaar naar instellingen toe. (nog zelf geen pop-up message ofzo met tips rond deze instelling) Zo dien je dus op Android level die "HDMI Bitstream" setting te maken alsook het scherm "uit te rekken" zodat je in KODI effectief fullscreen kunt spelen, anders heb ik langs de zijkant nog wat zwarte balkjes over.

Afspelen is OK, enkel het forward skippen is een drama en werkt eigenlijk niet eens deftig. Mah bon, gebruik ik zelden. Je hoort de audio wel maar het beeld blijft in freeze staan eigenlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Dat van die hdmi bitstream had ik al gevonden en had HD audio direct maar wou nu laatste aflevering van Brooklyn Nine Nine bekijken en klank lijkt problemen te hebben met oversturing of verkeerde sampling en audio loopt niet synchroom, ( DD5.1)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Zidoo heeft duidelijk problemen met series in DD5.1 en mkv container! klank lijkt sampling problemen te hebben of overstuur en audio is niet sync!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Xenomorph zei:
Zidoo heeft duidelijk problemen met series in DD5.1 en mkv container! klank lijkt sampling problemen te hebben of overstuur en audio is niet sync!
Melden op het zidoo forum !!!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Voor de rest? Hoe is hij nu? Speelt het bdmv mappen?

Geluid is dus ok. Hoe is beeldkwaliteit?

3d werkt dus niet? "nog niet"
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Skank zei:
Voor de rest? Hoe is hij nu? Speelt het bdmv mappen?

Geluid is dus ok. Hoe is beeldkwaliteit?

3d werkt dus niet? "nog niet"
beetje te traag naar mijn mening, kodi werkt traag ofwel moet je confluence skin gebruiken, die was snappy, maar films laden traag...denk dat de player te weinig geheugen heeft!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Xenomorph zei:
beetje te traag naar mijn mening, kodi werkt traag ofwel moet je confluence skin gebruiken, die was snappy, maar films laden traag...denk dat de player te weinig geheugen heeft!
Traag? Ik heb de himedia m3 die nog veel minder geheugen heeft, en daar werkt het al prima Deze is veel sneller dus dat zou zeker ok moeten zijn

Ofwel is er iets mis bij jou Met de himedia speel ik binnen de 5sec af !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
New HiMedia H8 Octa firmware out. This has same chip as Zidoo X6, and HiMedia may have just beat Zidoo to adding true 3D support in Kodi via internal player (no wrapper like their M3/Q5/Q10). Wish I had a H8 to test...


Quote:1. General bug fixes and stability improvements. 2. Custom Kodi 15.2rc1. 3. Full HD-Audio native support in Android Media Centre (DTS / Dolby Digital / DTS-HD MA / Dolby TrueHD). 4. Full HD-Audio native support in custom Kodi (DTS / Dolby Digital / DTS-HD MA / Dolby TrueHD). 5. 4K native support in custom Kodi. 6. H.265 native support in custom Kodi. 6. Wider video format support. 7. Updated Youtube (adaptive HD), Netflix, Skype and other apps. 8. 3D-ISO support in Kodi. **Needs testing. [/quote] http://www.futeko.com/newforum/index.php?topic=313.0
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.278
211
68
Allee hopla, allemaal die Zidoo weer buiten, en terug naar de HiMedia
1f606.png
vain.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator: