• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Auro 3D en Dolby Atmos nieuwe 3D soundformaten

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Dolby Atmos - een Auro receiver kost 15 000 euro :D.   In uw geval zou ik het misschien wel in mijn achterhoofd houden, maar zou wel nog even wachten omdat DTS ook bezig is met iets gelijkaardig en daar totaal nog niks over bekent is. Verwacht wordt dat DTS over enkele dagen op CEDIA iets gaat voorstellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Serieus? Ivm dts? Want ik vind dts wel al altijd beter... Zowel dts vs dd als dts-hd vs dd hd.

Hoe zou ik dergelijke kunnen voorzien in mn ruimte?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
DTS zou op CEDIA komen met DTS-uHD en zou net zoals Atmos hoogte kanalen bevatten en object georiënteerd geluid zijn (dus met objecten in een 3D ruimte ipv discrete kanalen zoals het nu is). Alleen is het allemaal wat gokken op dit moment omdat DTS nog niks concreet heeft voorgesteld.


En kunt dat voorzien door bijvoorbeeld al 4 audiokabels te leggen in het plafond en eventueel beslissen of je luidsprekers aan het plafond bevestigd (recht naar onder, lichtjes gekanteld naar de gebruiker) of iets voorziet om later in-ceiling luidsprekers te monteren. Alehja - voor de prijs van de audio kabels zou ik het niet laten en het gewoon voorzien just in case - ga je het dan toch ooit gebruiken liggen de kabels toch al en kan je het proper weg werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Goeie tip

2 of 4 is de vraag..

Met gans dit gedacht, speelt gedacht van 7.1 ook weer....

Hoewel ik erin ontgoocheld was.

Mss toch maar es met stefaan nog es afspreken
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Squeek heeft reeds dolby auro 3d gehoord en was er niet over te spreken buddha
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Interessant; wat ik me af vraag is hoe de kwaliteit van de ceiling speakers zich kwalitatief moeten verhouden tot je main speakers om geen afbreuk te doen aan je gehele set. In een typical surround setup is het wenselijk om alles gelijk te houden, maar zou dat ook gelden voor je ceiling speakers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Volgens Dolby is het wel wenselijk dat ze van dezelfde serie zijn of toch timbre machten. Helaas is dat vaak niet mogelijk - op AVSforums is daar ook al wat discussie rond geweest en bij vele is het vaak iets van "Don't overthink it" het gaat wel goed zijn. Zolang je natuurlijk geen 50 euro in-ceilings neemt he.   Ik denk trouwens dat Focal in-ceilings heeft die Atmos films.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Schaamteloos van het HTforum geplukt:

http://www.homecinemachoice.com/news/article/much-ado-about-dolby-atmos/19222  
[...][color=rgb(0,0,0);font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;font-size:13px]Of course, that's just the tip of the iceberg, with countless other major titles ([/color]Need for Speed[color=rgb(0,0,0);font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;font-size:13px] being one that immediately springs to mind), being downgraded from 7.1 to 5.1 in the UK. And you really expect these same UK distributors to now embrace Dolby Atmos on Blu-ray? I wouldn't bet on it…[/color]  
  En dat is waar ik bang voor ben. BE/NL releases zijn nu al vaak ondermaats tov de Amerikaanse en vaak ook de UK releases.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Volgens Dolby is het wel wenselijk dat ze van dezelfde serie zijn of toch timbre machten. Helaas is dat vaak niet mogelijk - op AVSforums is daar ook al wat discussie rond geweest en bij vele is het vaak iets van "Don't overthink it" het gaat wel goed zijn. Zolang je natuurlijk geen 50 euro in-ceilings neemt he.



Ik denk trouwens dat Focal in-ceilings heeft die matchen met uw speakers, zeker interessant.



Wat ik wel heb gelezen vandaag, maar geen idee in hoeverre het juist is omdat ik geen echte bron heb gevonden, is dat DTS-UHD niet naar de huidige receivers (met Atmos) gebracht kan worden omdat ze een specifieke (Cirrus Logic?) quadcore DSP chip zouden modi hebben die in geen enkele receiver zit. De vraag is dan maar hoe goed DTS-UHD ooit nog van de grond gaat komen. Ik zie Pioneer, Onkyo, Denon, Marantz,.. niet met nieuwe receivers komen voor volgend jaar september. En tegen dan gaat het toch zweten worden voor DTS, met over 100 Dolby Atmos films.

Aha eens kijken naar die focals in ceiling.

Wist ik niet!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
+- 500 euro vr 2 stuks. Wel jammer niet in het zwart te krijgen.

Overigens... Ik denk, heb het natuurlijk nog niet gehoord... Maar als je zo de verhalen leest.. Denk ik dat het verschil tss

5.1 en 5.1.2 (of 5.1.4)

Groter is dan

5.1 en 7.1
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Even uit die pdf bestand v dolby:


If the chosen overhead speakers have a wide dispersion pattern (approximately 45 degrees from the acoustical reference axis over the audio band from 100 Hz to 10 kHz or wider)


En


One solution is to install speakers overhead. Most high-power, full-frequency conventional overhead speakers with wide dispersion characteristics will work in a Dolby Atmos home theater.



Voldoen die focals hieraan?

Ik ben al helemaal verkocht en heb nog niks gehoord....
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Inderdaad, veel gaat van de content afhangen en in de Benelux kan dat al eens vies tegen vallen. Afwachten denk ik!  
+- 500 euro vr 2 stuks. Wel jammer niet in het zwart te krijgen.

Overigens... Ik denk, heb het natuurlijk nog niet gehoord... Maar als je zo de verhalen leest.. Denk ik dat het verschil tss

5.1 en 5.1.2 (of 5.1.4)

Groter is dan

5.1 en 7.1
  Volgens mij zijn de roosters van de meeste in-ceilings speciaal gemaakt om geverfd te worden. En dat klopt met hetgeen ik heb gelezen. Ik heb het ook alleen nog maar in de bioscoop gehoord en vond het toch indrukwekkend (ook al had ik slechte plaatsen toen).   En Dolby gaat natuurlijk willen dat je daar gigantische luidsprekers tegen het plafond hangt - maar daarvoor hebben we een subwoofer. 't staat allemaal nog in kinderschoenen en denk dat het afwachten is op de eerste echte gebruikers en ervaringen - maar ik denk dat een deftig set in-ceilings voldoende moet zijn.


Ik ben er eerlijk gezegd ook wel aan verkocht, vooral omdat het relatief eenvoudig is te installeren hier met het verlaagd plafond en het feit dat ik Audyssey XT32 wil met SubEQ helpt allemaal niet hehe. Maar ik probeer mij toch in te houden tot de eerste ervaringen binnen zijn, er fatsoenlijk content is en duidelijkheid over al die andere formaten. 't is een serieuze investering met zeer weinig return on investment op dit moment.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Ik vind die investering nog meevallen.

2 of 4 inwalls en nieuwe receiver , die toch ooit es moet
1f609.png



Ik ga ook met vals plafond werken dus absoluut mogelijk..


Wel opmerkelijk dat het plafond wel moet reflecteren en de muren/grond niet. Terwijl je bij velen ziet dat ze ook het plafond laten absorberen...


Ik hoop dat werner wat meer komt uitleggen en hij mag binnenkort zich aan een bezoekje verwachten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Bovendien doet de processor aan upsacling ook indien de track bv maar 5.1 is ipv 5.1.2

Alleen hoop ik dat die beter meevalt dan 5.1 nr 7.1

Maar schijnt ook heel goe te zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Reflectief plafond is alleen als je ook de "Dolby enabled speakers" gebruikt - dit zijn modules die bovenop uw bestaande luidsprekers komen te staan en in een hoek naar het plafond spelen om zo een hoogte kanaal effect te geven. Alleen, net zoals bij mij, heb je een schuin plafond waardoor dit niet gaat en we moeten kiezen voor in of on-ceiling speakers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Alleen. Als je kijkt naar mijn plannekes..


Zal dat wel gaan in mijn toekomstige ht? Vermits ik met schuine kant zit.

Normaal moet die links net naast mn zetel komen maar daar is nog de schuine kant...

Als ik hem "plak" tegen de schuine kant , komt hij al boven de linkse zitplaats... (Zelf zit ik wel in het midden)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Reflectief plafond is alleen als je ook de "Dolby enabled speakers" gebruikt - dit zijn modules die bovenop uw bestaande luidsprekers komen te staan en in een hoek naar het plafond spelen om zo een hoogte kanaal effect te geven. Alleen, net zoals bij mij, heb je een schuin plafond waardoor dit niet gaat en we moeten kiezen voor in of on-ceiling speakers.

Zoals ik net zei..

Dooe die schuinte ga je ze niet helemaal goed kunnen plaatsen
 
Laatst bewerkt door een moderator: