• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Upgrade small formfactor HT voor de woonkamer

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Begin er toch aan te denken om mijn 3x Sonos Play 1 en Sonos connect in te wisselen voor 3x Heos 1 HS2 en die te combineren met de Denon AVR-X4300H met ingebouwde Heos functionaliteit.

Voor de speakers zal het waarschijnlijk de Dali Fazon serie worden. 3x Dali Fazon LCR + 2x Dali Fazon SAT . Ik heb ze nog niet beluisterd maar het design is top en de reviews zijn goed.

Voor de sub denk ik aan de SVS SB-2000. Heb ik ook nog niet beluisterd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Seagull zei:
Begin er toch aan te denken om mijn 3x Sonos Play 1 en Sonos connect in te wisselen voor 3x Heos 1 HS2 en die te combineren met de Denon AVR-X4300H met ingebouwde Heos functionaliteit.
Heb de Heos zelf voldoende getest, Om je te nu al op voorhand te zeggen dat het een grote teleurstelling zal worden..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Hier wordt de Sonos gebruikt als achtergrondmuziek in het kantoor (2x Play 1) meestal met TuneIn en in de keuken (1x Play 1) om mee te volgen met de TV in de living tijdens het koken. Kwaliteit is daarom niet super belangrijk, maar je betaalt er uiteindelijk wel voor.

Is je teleurstelling vooral op gebied van de geluidskwaliteit of de functionaliteit/app? Of beide?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Seagull zei:
Is je teleurstelling vooral op gebied van de geluidskwaliteit of de functionaliteit/app? Of beide?
De Heos app is duidelijk nog niet volwassen genoeg, mist stabiliteit, draagbare apparaten met veel connectie uitval, degelijke zoekfunctie, dlna is maar zeer magertjes, enz, enz.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
hs2 apparaten al getest. Laatste maand geen probleem meer mee gehad
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Seagull zei:
Hier wordt de Sonos gebruikt als achtergrondmuziek in het kantoor (2x Play 1) meestal met TuneIn en in de keuken (1x Play 1) om mee te volgen met de TV in de living tijdens het koken. Kwaliteit is daarom niet super belangrijk, maar je betaalt er uiteindelijk wel voor.

Is je teleurstelling vooral op gebied van de geluidskwaliteit of de functionaliteit/app? Of beide?
Heos app is dikke rommel - gewoon ipeng installeren als anternatief en je kan aan de slag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Is er ook een alternatieve app voor Android?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
alternatief kan een yamaha receiver zijn met Musiccast.

Mischien eens een denon als yama config bij een dealer, dat weet je meteen welke je voorkeur heeft.

ik heb yama musiccast opgezet bij familie en ze zijn er heel tevreden over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Seagull zei:
Is er ook een alternatieve app voor Android?
iPeng is dat niet voor squeezebox? Ik heb die app in het verleden ook aak gebruikt. Als het via uPnP werkt, misschien kan je dan BubbleUPnP proberen op android?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Vandaag de Dali Fazon LCR speakers beluisterd bij Peter van Cinedream Bonheiden in een 2.1 setup met een SVS SB13-Ultra.
Ik was aangenaam verrast. Voor de zekerheid de madam meegenomen maar ik verwacht geen WAF problemen.
Alleen die SB13-Ultra heeft ze scheef bekeken.
263a.png


Het wordt waarschijnlijk volgende setup:

Zone 1 (woonkamer): 5.1 setup met 3x Dali Fazon LCR + 2x Dali Fazon SAT + SVS SB-2000.
Zone 2 (open keuken): 2.0 setup met 2x Dali Fazon SAT.

De AV receiver wordt waarschijnlijk een Marantz SR7011.
Dan nog een 55" of 65" Samsung QLED TV op een gemotoriseerde Vogel's MotionMount (NEXT 7355) muurbeugel.
Nadien mijn Creative T12 Wireless speakertjes in de slaapkamer en de badkamer en de Sonos Play 1's in de kantoren vervangen door Heos speakers. En een Heos Link voor mijn vintage Technics rack van 1978.

Maar eerst moet er nog geschilderd worden.
1f644.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.916
242
73
Mooie setup, daar ga je veel plezier aan beleven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Roon heeft mijn plannen grondig gewijzigd.
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar een Roon ready 5.1 systeem.

AVR living
NAD T 758 v3 of NAD T 777 v3 receiver met 4K Video module (VM 130 of VM 300) en met de BluOS upgrade kit.
Zo zijn deze AVR's Roon ready (wireless & wired).
De nieuwe NAD v3 AVR's hebben ook Dirac Live aan boord i.p.v. Audyssey MultEQ XT.
De NAD v3 receivers zijn pas in het najaar leverbaar.

Speakers living
Waarschijnlijk 2x Dali Rubicon LCR (front), Dali Fazon LCR (center), 2x Dali Fazon SAT (rear), SVS SB-2000 (sub).

OVerige ruimtes
Ik heb momenteel ook 2 RPi Roon endpoints.
De RPi 3 met Meridian Explorer² DAC en touch display ga ik houden op mijn bureau voor gebruik met een hoofdtelefoon.
De RPi 3 met Allo Boss DAC en Volt AMP gebruik ik momenteel met 2x Dali Fazon Sat speakers. Die speakers verhuizen waarschijnlijk naar de living.
Mijn Sonos speakers ga ik waarschijnlijk vervangen door Bluesound speakers, die zijn Roon ready en die kunnen het geluid van de TV/NAD AVR lipsync weergeven.
Sonos werkt ook wel met Roon maar heeft beperkingen. De Sonos Connect heb ik niet meer nodig als ik de NAD AVR heb.

Misschien dat mijn spaarvarken tegen de Kerstvakantie vet genoeg is om te slachten.
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Mooie speakers, de Dali Rubicon LCR. Jammer dat je geen matchende center kan plaatsen met dezelfde componenten.

De sub lijkt me voor verbetering vatbaar. Maar dat zal wel aan mij liggen.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Merlin adviseert om bij de Dali Rubicon LCR's een SB13-Ultra te zetten, maar die kost al direct 1.000 euro meer ...
1f644.png


Ik zou nog een Dali Rubicon LCR horizontaal boven de TV kunnen hangen, maar dat is visueel niet geweldig denk ik.
Als ik hem onder de TV zou hangen moet ik de TV 20 cm hoger hangen en komt de onderkant van de TV op 118 cm van de grond te hangen in plaats van 98 cm nu.

Beetje "gefotoshopt" (met paint.net)

Rubicon%20LCR.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rexp

Member
14 feb 2014
151
13
23
Oei, dat doet zeer aan mijn ogen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
A*Brand NewBox zei:
Mooie speakers, de Dali Rubicon LCR. Jammer dat je geen matchende center kan plaatsen met dezelfde componenten.

De sub lijkt me voor verbetering vatbaar. Maar dat zal wel aan mij liggen.
1f609.png
SVS Merlin adviseert de SVS SB13-Ultra bij de Dali Rubicon LCR's.
Die sub heeft dezelfde prijs als de Dali SUB 10-M D.
Als het zover is zal ik maar eens gaan luisteren naar beide subs ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
Dat zijn toch wel twee totaal verschillende subs...

Ik denk dat je hier zal moeten kiezen tussen looks (afwerking) in het voordeel van de dali vs. Power met dan de svs die er duidelijk bovenuit steekt.

Kan je niet kiezen dan moet jee eens kijken naar subs van JL audio. Die hebben power die matched aan de svs, maar veel mooier afgewerkt, en dus huiskamervriendelijk.
Nadeel is dan de prijs....reken maar op 1800 euro of meer...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
De prijs is dezelfde voor de SVS SB13-Ultra en de Dali SUB 10-M D: € 1.899,00.
De JL Audio E-Sub e110 komt op € 2.000 geloof ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator: