• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Waar ga je binnenkort naar toe?

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Hoe zit dat eigenlijk met malaria..
Moet ik daar schrik van hebben?
Ik weet wel dat er pillen enzo bestaan (die zullen ook effect hebben op het nemen ervan).
Maar hoe hoog is dat risico in de gebieden rond Krüger in de paasvakantie?
 

bartcobra

Member
5 okt 2022
79
14
18
49
2250 Olen
Hoe zit dat eigenlijk met malaria..
Moet ik daar schrik van hebben?
Ik weet wel dat er pillen enzo bestaan (die zullen ook effect hebben op het nemen ervan).
Maar hoe hoog is dat risico in de gebieden rond Krüger in de paasvakantie?
Niet twijfelen, zeker nemen. De gevolgen kunnen dodelijk zijn.
De meest gebruikte zijn lariam en malarone
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.546
164
66
Hoe zit dat eigenlijk met malaria..
Moet ik daar schrik van hebben?
Ik weet wel dat er pillen enzo bestaan (die zullen ook effect hebben op het nemen ervan).
Maar hoe hoog is dat risico in de gebieden rond Krüger in de paasvakantie?
Was een van de redenen waarom we naar Namibië gingen malaria komt daar niet voor, enkel in het noordoosten.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Niet twijfelen, zeker nemen. De gevolgen kunnen dodelijk zijn.
De meest gebruikte zijn lariam en malarone
Ik weet dat het dodelijk kan zijn, tis eerder de vraag, ga je daarom NIET naar zuid-afrika in die periode, of is het perfect veilig als je de pillen neemt (die bijwerkingen hebben?)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Was een van de redenen waarom we naar Namibië gingen malaria komt daar niet voor, enkel in het noordoosten.
Nu doe je mij terug twijfelen, toch es zien.
Ook aan te raden met kids van 16 jaar?
in Zuid-Afrika heb je tal van side activiteiten, (die willen niet elke dag beesten zien) bv kayak, rafting, met zo'n step de berg af, ziplinen, snorkelen,....)
Wat zijn DE musts in namibië?
Zuid Afrika weet ik nu al wat wle en niet, maar Namibië is nog een groot vraagteken bij mij
 

bartcobra

Member
5 okt 2022
79
14
18
49
2250 Olen
Nu doe je mij terug twijfelen, toch es zien.
Ook aan te raden met kids van 16 jaar?
in Zuid-Afrika heb je tal van side activiteiten, (die willen niet elke dag beesten zien) bv kayak, rafting, met zo'n step de berg af, ziplinen, snorkelen,....)
Wat zijn DE musts in namibië?
Zuid Afrika weet ik nu al wat wle en niet, maar Namibië is nog een groot vraagteken bij mij
Sossusvlei = de mooiste duinen ter wereld
Swakopmund = mooie gekleurde huisjes
Skeleton coast= kustlijn met grote scheepwraken
Damaraland = steenwoestijn
Nationaal park Etosha = big 5 safari
Otjiwarongo = cheetah conservation fund

Vele reisbureaus bieden deze trip aan, je kan deze ook als zelf drive boeken.
De prijs hangt af van uw accommodatie
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Sossusvlei = de mooiste duinen ter wereld
Swakopmund = mooie gekleurde huisjes
Skeleton coast= kustlijn met grote scheepwraken
Damaraland = steenwoestijn
Nationaal park Etosha = big 5 safari
Otjiwarongo = cheetah conservation fund

Vele reisbureaus bieden deze trip aan, je kan deze ook als zelf drive boeken.
De prijs hangt af van uw accommodatie

Net gekeken idd, ik zie ook dat ze veel combineren met Botswana, hoewel ik vermoed dat het dan te duur en te lang wordt in tijd.
Maar als je dan enkel Namibië neemt, vraag ik me af of het voor de kids niet teveel wandelen en natuur en beesten is, als je begrjipt wat ik bedoel.
Zuid Afrika heeft toch redelijk wat activiteiten (voor de kids) , Namibië precies minder of ik weet het niet: p
 

bartcobra

Member
5 okt 2022
79
14
18
49
2250 Olen
Net gekeken idd, ik zie ook dat ze veel combineren met Botswana, hoewel ik vermoed dat het dan te duur en te lang wordt in tijd.
Maar als je dan enkel Namibië neemt, vraag ik me af of het voor de kids niet teveel wandelen en natuur en beesten is, als je begrjipt wat ik bedoel.
Zuid Afrika heeft toch redelijk wat activiteiten (voor de kids) , Namibië precies minder of ik weet het niet: p
Namibië is vooral natuurwonders, geschiedenis, archeologisch en een beetje safari
Botswana is duur en vooral bekend van okavangodelta met de grootste concentratie olifanten van de wereld , hier is veel water dus meestal met boot of kano op safari.
 

bartcobra

Member
5 okt 2022
79
14
18
49
2250 Olen
Skank Skank

is een reis als Afrika wel de juiste beslissing (van prijs ) als u activiteiten zoekt met kids?
Er zijn toch veel goedkopere bestemmingen waar je kan siplinen, wildwatercraften, ......
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Skank Skank

is een reis als Afrika wel de juiste beslissing (van prijs ) als u activiteiten zoekt met kids?
Er zijn toch veel goedkopere bestemmingen waar je kan siplinen, wildwatercraften, ......
Ja we willen een combi
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.546
164
66
Wij ook :) zijn sportief natuurlijk aangelegd (duiken, zeilen, paardrijden en vroeger ook klimmen en alpinisme (met toppunt van de carrière een beklimming van 300meter verticale wand in Ecrin massief niveau 6b)
3 weken in een auto zitten is voor ons ook niet avontuurlijk genoeg, zelfs al is het een 4x4 op gravel.


Hier zijn de “randactivietieten die wij hebben gedaan:
Kalahari Bushmen Walk
Gamsberg Astro Tour (sterren kijken door telescoop, beetje tegenvaller) )
Swakopmund Kayaking ( heel leuk, met de kano's tussen 100+ speelse zeehonden op zee)
Damaraland Elephant Tracking (specataculair)
Rooisand Desert Ranch ( 2 dagen paardrijden met overnachting in woestijn - top!)
Kamanjab Cheetah Feeding ( nog spectaculairder)
Waterberg Rhino Tracking on foot
beklimming big daddy in sosusvlei.
Etoscha game drive
enz..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Wij ook :) zijn sportief natuurlijk aangelegd (duiken, zeilen, paardrijden en vroeger ook klimmen en alpinisme (met toppunt van de carrière een beklimming van 300meter verticale wand in Ecrin massief niveau 6b)
3 weken in een auto zitten is voor ons ook niet avontuurlijk genoeg, zelfs al is het een 4x4 op gravel.


Hier zijn de “randactivietieten die wij hebben gedaan:
Kalahari Bushmen Walk
Gamsberg Astro Tour (sterren kijken door telescoop, beetje tegenvaller) )
Swakopmund Kayaking ( heel leuk, met de kano's tussen 100+ speelse zeehonden op zee)
Damaraland Elephant Tracking (specataculair)
Rooisand Desert Ranch ( 2 dagen paardrijden met overnachting in woestijn - top!)
Kamanjab Cheetah Feeding ( nog spectaculairder)
Waterberg Rhino Tracking on foot
beklimming big daddy in sosusvlei.
Etoscha game drive
enz..
En eerlijk, is dat genoeg voor 16 jarigen?
actief genoeg?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Niet twijfelen, zeker nemen. De gevolgen kunnen dodelijk zijn.
De meest gebruikte zijn lariam en malarone

Ik zou eerder malarone nemen dan. Na paar keer jaar na elkaar lariam te nemen ben ik daar tijdens mijn reis naar Nicaragua toch regelmatig ziek van geweest. Niet alleen ik, maar ook al mijn kameraden.. Voordeel was dat je het maar 1x per week moest nemen. Andere elke dag.

Jaar later heb ik dan in ZA malarone genomen en geen problemen gehad. In ZA moet je dat enkel rond Kruger park nemen dacht ik.

Stromae is trouwens ook heel ziek geworden van lariam. Die heeft daar lang mee gesukkeld en daardoor oa Werchter en bijna ganse festival zomer moeten annuleren.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Ik zou eerder malarone nemen dan. Na paar keer jaar na elkaar lariam te nemen ben ik daar tijdens mijn reis naar Nicaragua toch regelmatig ziek van geweest. Niet alleen ik, maar ook al mijn kameraden.. Voordeel was dat je het maar 1x per week moest nemen. Andere elke dag.

Jaar later heb ik dan in ZA malarone genomen en geen problemen gehad. In ZA moet je dat enkel rond Kruger park nemen dacht ik.

Stromae is trouwens ook heel ziek geworden van lariam. Die heeft daar lang mee gesukkeld en daardoor oa Werchter en bijna ganse festival zomer moeten annuleren.
Ouch, maar dan nog ben je niet veilig dacht ik he, als je die pillen neemt.
Je moet nog altijd lange kledij dragen, en veet gebruiken
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.546
164
66
En eerlijk, is dat genoeg voor 16 jarigen?
actief genoeg?
Dat hangt af van hun interesses en wat je bedoeld met actief zijn, onze kinderen waren 13 en 14.
Ze zijn allebei heel sportief en avontuurlijk aangelegd, ze vonden het een toffe reis, maar een zeilvakantie aan de middellandse zee met ‘s avonds terrasjes in een drukke kuststad spreekt hun meer aan, tja…

Zijn die van u nog niet aan het vragen voor een vakantie naar New York :), staat bij ons kinderen op de bucketlist met stip op 1.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.917
242
73
Stromae is trouwens ook heel ziek geworden van lariam. Die heeft daar lang mee gesukkeld en daardoor oa Werchter en bijna ganse festival zomer moeten annuleren.

Ik denk dat die er nu nog van afziet na al die jaren.
Een vriend van mij heeft het ook meegemaakt, die werd gewoon gek. Hij heeft er jaren psychologische problemen van gehad.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Ik dus ook verschillende jaren geen probleem mee gehad. Tot dat ene jaar. Dan gewisseld naar malarone…

Malarone was vroeger veel duurder. Nu is het goedkoper geworden.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Dat hangt af van hun interesses en wat je bedoeld met actief zijn, onze kinderen waren 13 en 14.
Ze zijn allebei heel sportief en avontuurlijk aangelegd, ze vonden het een toffe reis, maar een zeilvakantie aan de middellandse zee met ‘s avonds terrasjes in een drukke kuststad spreekt hun meer aan, tja…

Zijn die van u nog niet aan het vragen voor een vakantie naar New York :), staat bij ons kinderen op de bucketlist met stip op 1.
Nee eigenlijk niet.
Hier zijn ze dan 16,5 en 15,5
Zoon wil Afrika doen en dieren zien :)
Dochter wil Mauritius lol hoewel er daar niet veel te doen is :)

Anyway vandaag programma gehad voor Namibië , tkomt nog goedkoper uit, en tklinkt heel aantrekkelijk.

De vlucht is ook goedkoper, wel met tussenvlucht nr addis ababa en dan naar windhoek, was dat bij jullie ook?
Vlucht is met ethiopian airlines

De elephant tracking is hier, neushoorntracking, maar ze moeten 16+ zijn.
Zal zien.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.546
164
66
Wij hebben met Lufthansa gevlogen, via Frankfurt naar windhoek.
Namibië is prachtig, heel uitgestrekt, eten is verrassend lekker en geen malaria.