• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Waar ga je binnenkort naar toe?

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Ethiopian is goed. Tegenwoordig hebben ze veel recente vliegtuigen. Volgens mij is de luchthaven ook recent helemaal vernieuwd.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
14 u vliegen incl 1 tussensop naar namibie
Z-afrika is rechtstreeks 10u45 vliegen
is nochtans verder.
Wat een verschil

Scheelt wel in prijs, vlucht namibie is 400 euro goedkoper per persoon
 

bartcobra

Member
5 okt 2022
79
14
18
49
2250 Olen
14 u vliegen incl 1 tussensop naar namibie
Z-afrika is rechtstreeks 10u45 vliegen
is nochtans verder.
Wat een verschil

Scheelt wel in prijs, vlucht namibie is 400 euro goedkoper per persoon
Als de uren goed zijn van aankomst en vertrek zodat je geen dag of 2 dagen verlies is dat goed, anders toch vragen wat het rechtstreeks kost.(meerprijs)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Je verliest zoiezo 2 dagen avond vliegen, maar je komt maar de volgende dag smiddags toe), maar bij Zuid Afrika niet (ochtend vliegen avond laat toekomen)
Rechtstreekse vluchten nr Namibie vind ik niet in die periode
Ik lees ook dat Ethiopian al crashes gehad heeft :(
 

bartcobra

Member
5 okt 2022
79
14
18
49
2250 Olen
Je verliest zoiezo 2 dagen avond vliegen, maar je komt maar de volgende dag smiddags toe), maar bij Zuid Afrika niet (ochtend vliegen avond laat toekomen)
Rechtstreekse vluchten nr Namibie vind ik niet in die periode
Ik lees ook dat Ethiopian al crashes gehad heeft :(
Voor Zuid-Afrika heb ik steeds nachtvlucht met connecting flight naar Sabi Sands
En dan ben ik om 9.30u aan de lodge
Dan verlies ik nooit een dag.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Voor Zuid-Afrika heb ik steeds nachtvlucht met connecting flight naar Sabi Sands
En dan ben ik om 9.30u aan de lodge
Dan verlies ik nooit een dag.
Zoals ik zei, bij Zuid Afrika niet.
Maar tgaat over Namibië
Geen rechtstreekse vlucht mogelijk
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.546
164
66
Wij hebben met Lufthansa een vlucht genomen met 1 tussenstop.
Vliegen in de namiddag eerst naar Frankfurt, dan de nachtvlucht Frankfurt windhoek, aankomst was ‘s ochtends in windhoek.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Wij ook :) zijn sportief natuurlijk aangelegd (duiken, zeilen, paardrijden en vroeger ook klimmen en alpinisme (met toppunt van de carrière een beklimming van 300meter verticale wand in Ecrin massief niveau 6b)
3 weken in een auto zitten is voor ons ook niet avontuurlijk genoeg, zelfs al is het een 4x4 op gravel.


Hier zijn de “randactivietieten die wij hebben gedaan:
Kalahari Bushmen Walk
Gamsberg Astro Tour (sterren kijken door telescoop, beetje tegenvaller) )
Swakopmund Kayaking ( heel leuk, met de kano's tussen 100+ speelse zeehonden op zee)
Damaraland Elephant Tracking (specataculair)
Rooisand Desert Ranch ( 2 dagen paardrijden met overnachting in woestijn - top!)
Kamanjab Cheetah Feeding ( nog spectaculairder)
Waterberg Rhino Tracking on foot
beklimming big daddy in sosusvlei.
Etoscha game drive
enz..

Heb je een bezoek aan de San gedaan in kalahari?

De Cheetah feeding, das in Otjiwarongo? Je kan de cheetahs ook in kalahari bezoeken, welke is dan best?
Als je een sunrise/sundown game drive doet, waar is die het mooist?
Spitzkoppe gedaan?

Welke camera had jij mee (welke lens is voldoende?)
 

bartcobra

Member
5 okt 2022
79
14
18
49
2250 Olen
Heb je een bezoek aan de San gedaan in kalahari?

De Cheetah feeding, das in Otjiwarongo? Je kan de cheetahs ook in kalahari bezoeken, welke is dan best?
Als je een sunrise/sundown game drive doet, waar is die het mooist?
Spitzkoppe gedaan?

Welke camera had jij mee (welke lens is voldoende?)
Ik heb de nikon d850 body met 300mm lens 2.8 (+ 2x converter) voor vogels
En de nikon D6 met twee lenzen :
Nikon 24-70 2.8 vr voor alles wat dichtbij komt.
Nikon 70-200 2.8 vr voor luipaard in bomen en alles wat war verder staat .

Filmen is makelijker (autofocus en licht) bewegende dieren en reageert automatisch vb luipaard gaat van de grond (in de zon) en klimt dan in een boom (in de boom donker)
Fotograferen is dan instellingen continu veranderen (lichtsterkte)
Anders foto te donker of bij te veel zon foto over verlicht.
Zie dit bij 80 % van de andere toeristen dat ze geen goede foto's hebben omdat ze het niet goed kennen of weten.

Otjiwarongo cheetah conservation ben ik 2 keer geweest (1x met dochter van 15)
En zij vond het super tof. Eerst gewandeld met cheetah's en dan andere cheetah's gevoederd en een welpje melk gegeven. (3 jaar geleden)
Het is een bijzondere belevenis maar voor mij niet zo prachtig dan als je ze in het wild tegen komt.

De San :
Bosjesmannen moet je zeker doen, maar is soms fake (opgezet) voor toeristen (niet de echte bosjesmannen)
 
Laatst bewerkt:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.546
164
66
Heb je een bezoek aan de San gedaan in kalahari?

De Cheetah feeding, das in Otjiwarongo? Je kan de cheetahs ook in kalahari bezoeken, welke is dan best?
Als je een sunrise/sundown game drive doet, waar is die het mooist?
Spitzkoppe gedaan?

Welke camera had jij mee (welke lens is voldoende?)

Cheetah feeding was in Kamanjab. Wij vonden die het beste om dat ze wilde cheetah’s voeden.
We hadden eerder in kalahari tamme chaatahs gestreeld, das ook leuk.

Beide hebben hun voor en nadelen - as always, voeden van niet gedomesticeerde cheetahs is wel spectaculair, zeker als je geen tot minimale bescherming hebt…

Wij hebben een sunrise gedaan in Etosha NP, de dieren zijn dan het meest actief, etoschz is het grootste np in Namibië, zou je aanraden daaje game drives to doen.
Spitzkoppe gedaan ja.

Camera: Samsung s23 ;-)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Zitten in twijfel maar willen boeken
14 nachten dus, en ervoor en erna vliegen, dus 16 dagen weg voor 4 personen
Maar
Ofwel met ethiopian airlines , 3700 euro , bagage inbegrepen maar 3 u tussenstop +- 16u20 onderweg
Ofwel lufthansa, 4700 euro, bagage niet inbegrepen maar 1u25 tussenstop in munchen+- 13u onderweg


Moeilijk, langs de ene kant ethiopian want scheelt 1000 euro dat we kunnen gebruiken voor excursies
LAngs andere kant lufthansa, betrouwbaarder (geen onverwachte technische stops, cancels, beenruimte, algemeen betrouwbaarheids tov andere maatschappijen), minder lang onderweg en kortere tussenstop, en eigenlijk betere vertrek en aankomsturen
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Net terug van ijsland trouwens, wauw prachtig, geen woorden voor , magisch gewoon, dikke vette aanrader voor al wie twijfelt !!!!!!!
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.688
210
73
Ethiopian is een prima maatschappij hoor. Ik zou Lufthansa niet zomaar als betrouwbaarder bestempelen ;-) omdat het wat Duits klinkt.
Ja Ijsland heb ik ook mooie herinneringen aan, lang voor de bankencrisis die het land op z'n grondvesten deed schudden.
Allez goede vooruitzichten dus!

In oktober 2 weken naar Sicilië denkelijk en ondertussen ook eens beginnen nadenken over een volgende "grote" reis.