• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Skank zei:
Ik heb buiten ook geen wifi. Quasi 0
Ik zou ook eens moeten kijken wat ik hier kan aan doen?
En heb je binnen goeie gsm-ontvangst? Als dit ook tegenvalt, is uw huis waarschijnlijk een kooi van Faraday en los je het niet op door simpelweg een extra repeater te zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
djaxx zei:
Gewoon genieten van het zonnetje zonder internet..
alhoewel, enkel om je collectie te kunnen streamen zou ik het verantwoord vinden. Al de rest is buiten overbodig.
als ik bv mn sonos wil bedienen is het wel handig om internet te hebben.. Dus ja, tis wel nodig
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.545
164
66
Is een ap in je tuinhuis hangen een optie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ja of nen outdoor AP kopen in op uw terras hangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
krikri" data-link="https://home-theater.be/topic/24-wat-heb-je-zopas-gekocht/?postID=46003#post46003"> Is een ap in je tuinhuis hangen een optie? </woltlab-quote><woltlab-quote data-author="broodro0ster zei:
Ja of nen outdoor AP kopen in op uw terras hangen.
Die beide oplossingen werken nog steeds niet (deftig) als uw woning een kooi van Faraday is. Behalve als je effectief een kabel tot buiten hebt liggen, anders moet uw wifi namelijk nog altijd tot buiten geraken zodat uw AP daar als repeater kan dienen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.545
164
66
hmm, als je een staalskelet hebt is dat misschien het geval, maar een klassieke in baksteen is nu niet metteen een kooi van faraday.
wat je ook kan hebben is dat je ramen voorzien zijn van een coating of metaal partikels (das et geval bij 4 seizoenglas etc...)

je kan dit wel eenvoudig testen, als je buiten staat naast je woning vs. net binnen de woning, heb je dan een aanzienlik signal verlies? Wordt het beter met de ramen open.

ps. moest je geen UTP buiten hebben, kan je een powerline gbruiken tot buiten, en daar dan koppelen op een AP...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
krikri zei:
hmm, als je een staalskelet hebt is dat misschien het geval, maar een klassieke in baksteen is nu niet metteen een kooi van faraday.
wat je ook kan hebben is dat je ramen voorzien zijn van een coating of metaal partikels (das et geval bij 4 seizoenglas etc...)

je kan dit wel eenvoudig testen, als je buiten staat naast je woning vs. net binnen de woning, heb je dan een aanzienlik signal verlies? Wordt het beter met de ramen open.

ps. moest je geen UTP buiten hebben, kan je een powerline gbruiken tot buiten, en daar dan koppelen op een AP...
Bij baksteen heb je geen kooi van faraday, de aluminium folie op pur-isolatie echter wel. Je merkt dat inderdaad snel, als je binnenstaat valt uw signaal zo goed als volledig weg. Als je een beetje verder weg van het raam gaat staan heb je niks meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
krikri zei:
ps. moest je geen UTP buiten hebben, kan je een powerline gbruiken tot buiten, en daar dan koppelen op een AP...
Denk dat de meeste onder ons buiten of in het tuinhuis geen netwerkkabel hebben liggen.
Dan lijkt me in geval van zeer slechte wifi-ontvangst een powerline een mooie eenvoudige oplossing te kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Joske007 zei:
Denk dat de meeste onder ons buiten of in het tuinhuis geen netwerkkabel hebben liggen.
Dan lijkt me in geval van zeer slechte wifi-ontvangst een powerline een mooie eenvoudige oplossing te kunnen zijn.
Telkens een powerline en en AP opzetten dan?
Pfff
Ik heb idd geen utp buiten
Heb nochtans zitten twijfelen hiervoor. Hoewel ik zou nog es moeten kijken, ofwel utp of kabel, ik vermoed dat het kabel is
Maar dan nog. als ik utp heb, dan moet het toestel tegen wind/regen enzo kunnen

Als ik buiten het raam stap, heb ik nog een streepje wifi ja, zou moeten zien met venster dicht
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
sandervdw zei:
Die beide oplossingen werken nog steeds niet (deftig) als uw woning een kooi van Faraday is. Behalve als je effectief een kabel tot buiten hebt liggen, anders moet uw wifi namelijk nog altijd tot buiten geraken zodat uw AP daar als repeater kan dienen.
Ge wisselt AP en repeater om denk ik
1f606.png

Een AP wordt meestal met kabel aangesloten, maar kan vaak ook draadloos een meshen. Bekabeld geeft natuurlijk wel de voorkeur.
Ne repeater is zo'n dom toestelke dat ge in uw stopcontact plugt en het draadloos signaal opvangt en terug uitzend. Meestal werkt dat niet zo super en haal je lage snelheden.

Beste oplossing blijven meerdere AP's met een kabelke aan om wifi te hebben. Dus inderdaad, dan moet ge eerst een kabelke trekken zodat ge een AP aan de buitenkant van uw huis of terras kunt monteren.

@stijn: Er bestaan speciale AP's voor buiten hoor, maar de prijs zal wel wat hoger zijn.
Powerline + simpele AP in uw tuinhuis lijkt me ook nog interessant als het daar niet te vochtig is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
broodro0ster zei:
stijn</woltlab-metacode>: Er bestaan speciale AP's voor buiten hoor, maar de prijs zal wel wat hoger zijn.
Powerline + simpele AP in uw tuinhuis lijkt me ook nog interessant als het daar niet te vochtig is.
Die AP's met mesh-netwerk zijn nog redelijk nieuw he (voor consumenten). Wij hebben ook AP's die bekabeld aangesloten zijn maar in de tuin is dat inderdaad al lastiger. Ik denk dat powerline + AP in tuinhuis veruit de makkelijkste oplossing is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Mmm ik heb geen tuinhuis... maar wel een tuinkast
263a.png


dus powerline en welke? en welke ap?

ofwel toch een repeater? Het is niet zo dat ik enorme snelheid moet hebben he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Toen ik een setje PowerLine voor de schoonouders gekocht had effe getest vanuit het tuinhuis tot in de keuken.
Over den ellentrikken draad haalde ik toch vlot echte "netto" 120megabits/sec ofzo.

Was zo"n Devolo 500-serie'ke.


Ondertussen draait dat al meer als 1 jaar héél stabiel bij de schoonouders. Slechts 1x een resetje moeten geven en nu heeft de PC boven een goede connectie tot de Teleslet modem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
jvanhambelgium zei:
Toen ik een setje PowerLine voor de schoonouders gekocht had effe getest vanuit het tuinhuis tot in de keuken.
Over den ellentrikken draad haalde ik toch vlot echte "netto" 120megabits/sec ofzo.

Was zo"n Devolo 500-serie'ke.


Ondertussen draait dat al meer als 1 jaar héél stabiel bij de schoonouders. Slechts 1x een resetje moeten geven en nu heeft de PC boven een goede connectie tot de Teleslet modem.
Die powerline alleen geeft toch geen wifi of wel?
aja toch, sorry ben mis

met 60 MB heb ik al genoeg ze
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Mmm zelfs die repeater heb je een utp aansluiting nodig

Bestaat zoiets niet dat je wifi "opvangt, en verder gooit? zonder dat je het toestel zelf ook via utp moet verbinden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
dat is een repeater. Die utp aansluiting is om iets bekabeld aan die repeater aan te sluiten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
ilstino zei:
dat is een repeater. Die utp aansluiting is om iets bekabeld aan die repeater aan te sluiten
ah dus toch niet nodig.
Mmm ik vraag me af of een repeater dan niet voldoende is?

gewoon inpluggen en klaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Skank zei:
Het is niet zo dat ik enorme snelheid moet hebben he
Anders was je nooit van Telenet naar Orange gegaan ook niet e
1f60e.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
djaxx zei:
Anders was je nooit van Telenet naar Orange gegaan ook niet e
1f60e.png
Goh... really?
Mijn snelheid in sab is nochtans beter
1f609.png


Maar we gaan weer niet beginnen he
Anders blijf ik me krom lachen...


Ontopic: repeater besteld
 
Laatst bewerkt door een moderator: