• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Maar ben zelf ook al een paar maanden aan het kijken om terug een game pc aan te kopen.. maar ik blijft het een verkeerd gevoel vinden om toch serieus geld te moeten neerleggen voor een GPU wat seffes 2 jaar oud is qua tech..Maarja, als je dan leest dat ze niks nieuws gaan releasen voor de komende tijd kan je ook weer blijven wachten natuurlijk.

Een goede GPU kan in combi met een goede CPU (AMD RYZEN / Intel I7 ) echt wel langer mee dan twee jaar en zeker als je niet op 4K gaat spelen... Het gaat tegenwoordig niet meer zo snel :unsure:
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.167
72
58
Ik speel met de pc op het grote scherm en het geluid gaat langs de surround...pc op 5.1 uitvoer gezet en gaan met die banaan... ;)
Op die pc staat zelfs geen gewoon scherm aangesloten.....dient enkel maar om mijne world of warships te spelen op het grote scherm.
Ik speel nog met een GT970 in sli mode . ;) (dus 2 van die kaartjes)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Een goede GPU kan in combi met een goede CPU (AMD RYZEN / Intel I7 ) echt wel langer mee dan twee jaar en zeker als je niet op 4K gaat spelen... Het gaat tegenwoordig niet meer zo snel :unsure:
Volgens mij bedoelt hij dat hij het moeilijk heeft om meer als de initiële release prijs te betalen voor een grafische kaart die al 2 jaar op de markt is (GTX 1070/1080) en waarbij de kans er in zit dat er binnen een half jaar iets nieuws is.
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Yes, inderdaad broodro0ster broodro0ster - en dat voelt niet juist aan.

Maar ik moet in het algemeen toch wel zeggen dat ik best wel verrast was door de huidige prijzen van onderdelen. Mijn laatste (game) computer aanschaf was een ATI HD3870X2 een goede 10 jaar geleden voor een 3 à 400 euro en toen toch een van de zwaardere kaarten. Tegenwoordig is 3-400 het midden segment.
We zien wel..ik ben voorlopig in nog geen haast om een game pc aan te schaffen, maar soms jeukt het wel enorm :D
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Yes, inderdaad broodro0ster broodro0ster - en dat voelt niet juist aan.

Maar ik moet in het algemeen toch wel zeggen dat ik best wel verrast was door de huidige prijzen van onderdelen. Mijn laatste (game) computer aanschaf was een ATI HD3870X2 een goede 10 jaar geleden voor een 3 à 400 euro en toen toch een van de zwaardere kaarten. Tegenwoordig is 3-400 het midden segment.
We zien wel..ik ben voorlopig in nog geen haast om een game pc aan te schaffen, maar soms jeukt het wel enorm :D
Idd. Ik herinner mij nog dat je toen voor 1200-1500euro een super high-end systeem had. Nu ben je dat al kwijt voor een CPU en GPU (8700k + 1080 TI) en zit je aan 2000euro of meer incl. de rest van de onderdelen.
Om nog maar over RAM prijzen te zwijgen...
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.545
164
66
De nieuwe honor 10 phantom blue....
h10w-1.jpg
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Opvallend kleurtje :)

Ik heb een P10 lite via het werk. Hatelijk ding en veel te traag naar mijn zin. Maar ligt dit aan dit model of Huawai? Topmoddelen zijn allicht stuk sneller. Updates is hopeloos zoals met vele android phones. Dat is hetgene wat mij eigenlijk stoort aan Android en waar ze van Apple nog veel kunnen leren. Ze proberen wel maar teveel merken denken enkel aan de $$$'s en doen amper updates. Nieuwe toestellen uitbrengen brengt meer op...
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.545
164
66
Kleur is speciaal, veranderd steeds afhankelijk van de lichtinval. 16 lagen glas zorgen voor het effect.
Deze draait op een top processor, snelhied is identiek soms neller dan dan iphone x van een aantal collega's. Camrea is net iets beter, en face recognition is supersnel.

Waar je hier op inboet is geen oled scherm of ip67 certificaat, alsook iets meer bezel.
ik heb nog nooit een gsm gehad die ik langer gebruik dan 3 jaar. Toestellen zijn hopeloos verouderd, of het nu een apple is of een android maakt geen verschil imo, maar ik heb het dan niet over de sw eerder features en HW, ik zou niet weten wat de toegevoegde waarde is om updates te blijven uitbregen op verouderde toestellen....


Mijn vorige android is 2,5 jaar oud en krijgt nog steeds upates. Das allang geen probleem meer hoor. ik denk dat sinds twee jaar het net het omgekeerde is, apple kijkt nu veel meer af van van android, kijk maar eens naar wireless opladen, oled scherm, waterdichtheid, afwerking in glas, etc....
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Dat is afhankelijk van model dat je koopt. Duurdere modellen gaan idd langer updates krijgen. Maar mijn LG g3 dat ik ooit gekocht heb is niet hoger dan versie 5 gegaan. De versie van uitgave. Huawai p10 lite blijft op 7.0. Gekocht begin dit jaar.. Uiteraard geen topmodel. Maar zal ook daar blijven. Dat is gewoon een werkpunt vind ik. Ik heb helemaal niets tegen Android. Maar dit kan en moet beter. Zeker voor de niet topmodellen..

Voor alle duidelijkheid. Ik vind de gsm dat je gekocht hebt heel mooi. Voor innovatie moet je idd vooral met Android zijn tegenwoordig.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
T8 Aircom van ac infinity.. Automatisch koelsysteem voor receivers... Wordt na langdurig gebruik toch wel vrij warm boven voeding en hdmi board sectie en dus is extra koeling handig . Warme lucht wordt aan de achterkant uitgeblazen.

StorePhoto1__54631.1481597973.jpg
 
  • Vind ik leuk
Reactions: ToothLess

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.301
125
73
T8 Aircom van ac infinity.. Automatisch koelsysteem voor receivers... Wordt na langdurig gebruik toch wel vrij warm boven voeding en hdmi board sectie en dus is extra koeling handig . Warme lucht wordt aan de achterkant uitgeblazen.

Cool ;-) laat eens weten wat de echte impact is op de AV zodra je het gaat gebruiken? (van x naar y temp? bedoel ik dan) thx!
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Cool ;-) laat eens weten wat de echte impact is op de AV zodra je het gaat gebruiken? (van x naar y temp? bedoel ik dan) thx!

Dat zal ik zeker doen, maar kan gerust even duren! Van donderdag t/m maandag zit ik op Graspop, dus geen test tijd :D
 

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
UMIK-1 gekocht. Momenteel nog steeds in een betonnen kuip (benieuwd wat die meting gaat geven). Ik overweeg eigenlijk om eerst al gyproc te zetten en dan eens met chinese akoestische pannelen te testen. Voor hetzelfde geld werken die dingen redelijk goed en ze kosten echt niks.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
UMIK-1 gekocht. Momenteel nog steeds in een betonnen kuip (benieuwd wat die meting gaat geven). Ik overweeg eigenlijk om eerst al gyproc te zetten en dan eens met chinese akoestische pannelen te testen. Voor hetzelfde geld werken die dingen redelijk goed en ze kosten echt niks.

Die meting gaat er niet mooi uit zien ;-)
Als je Gyproc zet waarom daar al niet werken met gevulde ruimtes met rotswol etc,etc. Kan al een goede laag/midlaag absorptie geven.
Je plafond kan je ook met absorptiepanels maken, netjes overtrekken met zwarte vlies. Als je dan ook nog eens wat met je vloerbekleding doet ben je al een eind en mogelijks moet je dan slecht nog sporadisch hier en daar paneeltje hangen op de juiste punten...
 

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Die meting gaat er niet mooi uit zien ;-)
Als je Gyproc zet waarom daar al niet werken met gevulde ruimtes met rotswol etc,etc. Kan al een goede laag/midlaag absorptie geven.
Je plafond kan je ook met absorptiepanels maken, netjes overtrekken met zwarte vlies. Als je dan ook nog eens wat met je vloerbekleding doet ben je al een eind en mogelijks moet je dan slecht nog sporadisch hier en daar paneeltje hangen op de juiste punten...
Dat is sowieso het probleem (5cm rotswol en dan dubbele laag MDF/Gyproc rondom). Maar gaat dat eigenlijk ook al als "basstrap" werken? Of komen die lagen golven niet door de MDF? Want die MDF/rotswol was vooral bedoeld als geluidsisolatie en niet echt als demping eigenlijk :).

Maar met de meetinfrastructuur is het de bedoeling om enerzijds verbetering te kunnen meten en anderzijds gerichter te kunnen aanpakken. Zal alleen wel wat hulp nodig hebben om de metingen goed te interpreteren :p
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Nen dubbelen Gyproc heeft al behoorlijk wat massa. Zijn de afmetingen van de ruimte zo beperkt dat je niet wat meer kan "opofferen" om vb een open contructie te maken waar je kan absorberen? Vb plafond ? Hoe hoog zit dat ? Kan je vb een 30cm benutten als (gevulde) ruimte ?
Zijkanten hetzelfde, je spreekt over 5cm + 2*MDF/Gyproc. Niet meer plek voorhanden ? Had je een topic lopen op je HT/HT-in-wording? Zal es wat zoeken
 

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Nen dubbelen Gyproc heeft al behoorlijk wat massa. Zijn de afmetingen van de ruimte zo beperkt dat je niet wat meer kan "opofferen" om vb een open contructie te maken waar je kan absorberen? Vb plafond ? Hoe hoog zit dat ? Kan je vb een 30cm benutten als (gevulde) ruimte ?
Zijkanten hetzelfde, je spreekt over 5cm + 2*MDF/Gyproc. Niet meer plek voorhanden ? Had je een topic lopen op je HT/HT-in-wording? Zal es wat zoeken
De ruimte is niet echt groot (staat hier ergens in de HT-topic, 350cm op 475cm op 250cm als ik mij niet vergis). Maar het idee is om binnen de "isolatielaag" ook nog extra dempers/basstraps/diffusors/... te kunnen aanbrengen hoor. Maar @random leek me dat nogal dom, dus vandaar de meetapparatuur.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.917
242
73
Ik zou een frame maken voor de muren en hierop kaders maken met akoestische stof. Dan kan je daar later demping of diffusors achter plaatsen.
 

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
M'n eerste mechanische toetsenbord, een Corsair K70 RGB rapidfire voor een schoon prijske. De MX Speed switches zullen wel even wennen zijn (ben enkel chiclet toetsenborden gewoon) maar de eerste indruk is alvast zeer positief.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Gisteren is er een bestelling van wish.com geleverd (replica van de Hermelien-toverstok). Levering was er sneller dan beloofd, kwaliteit lijkt redelijk oké en fractie van officiële prijs. De officiële kost tussen 20 en 35 euro, de namaak 11 euro.