• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Mi light controllers (RF en wifi) en 2x 5m RGBW led strips.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
broodro0ster zei:
Mi light controllers (RF en wifi) en 2x 5m RGBW led strips.
Hmm, zal ook eens kijken naar die controllers. Er bestaat een plugin voor m'n Veralite ZWAVE gateway om deze aan te sturen. Mischien toch m'n LED-plafond verlichting hiermee ook integreren oid , alsook eventueel nog 2 bijkomende LED-strips langs de randen (2 x 6meter) maar dat moet ik nog bekijken of ik het doe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Dat is ook m'n bedoeling. (met Domoticz dan, maar misschien dat ik later zo'n Vera lite aanschaf om dan m'n standaard verlichting enzo mee te bedienen)

Zat eerst naar de HUE spullen te kijken, maar zijn vrij duur. De API is wel superieur van de HUE. Bij de mi light kan je enkel UDP commando's sturen. Bij de HUE kan je ook de status opvragen enzo.

Nu als ik als stuur via een domotica controller zou deze de status moeten bijhouden en zal het ook wel werken wat ik wil doen. Alleen zal ik de bijgeleverde RF remote niet mogen gebruiken want anders klopt het niet meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Voila sé, om broodro0ster te volgen is er ook een pakket MiLight spulletjes onderweg sé, Wifi-controller, 4-tal LED RGB(W) controllers etc. Kunnen we weeral wat experimenteren sé.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Heb je het in Europa gekocht of uit China via ebay?

Ik heb alles los gekocht om de douane kosten te mijden. En free shipping krijg je toch op alles.

Ik moet alleen nog een voeding hebben, maar ik twijfel wat ik zou pakken. Een zwaardere geschakelde en daar alles controller op aansluiten of een simpel voedingske per controller.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Alles onder 150euro is vrijgesteld van Invoerkost. Er dient denkelijk nog wel BTW op betaald te worden, omdat het artikel duurder is dan 22euro....zal iets meer als 10euro btw zijn...liggen we ni van wakker
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Idd, normaal gezien wel maar ik heb er al slechte ervaringen mee gehad. Vroeger besteld ik ook vaak grote bedragen uit de US en China en moest ik enkel 10euro aanbiedingskosten op betalen.

Tegenwoordig hang ik er altijd aan zodra het 40-50$ is en uit de US. China glipt er soms wel eens door.

Ik geloof dat je al standaard 12.50euro verwerkingskosten betaald + 21% btw. Maar ze slaan daar ne slag ik volgens mij. Zo moest ik vorig jaar 21euro betalen voor een trui uit de USA die 23euro koste
1f914.png


Misschien sta ik daar op ne zwarte lijst omdat ik nogal vaak buiten Europa bestel.

Hopelijk kom je er wel goedkoop vanaf!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
jvanhambelgium zei:
Voila sé, om broodro0ster te volgen is er ook een pakket MiLight spulletjes onderweg sé, Wifi-controller, 4-tal LED RGB(W) controllers etc. Kunnen we weeral wat experimenteren sé.
Als je alles werkend hebt, wil ik gerust deze aanwinst wel eens bekijken
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Grote werken in m'n ruimte op komst:

Bosch PFS 5000 E verfspuitsysteem

default_17-04052-2014PD-1.jpg






























Philips Hue GU10 starterspakket, extra lamp en Tap-systeem
philips_hue_gu10_starter_pack.jpeg





















































LC_RC_AS_03.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
davylermi zei:
Philips Hue GU10 starterspakket, extra lamp en Tap-systeem
philips_hue_gu10_starter_pack.jpeg





















































LC_RC_AS_03.jpg
Dat HUE-gedoe is wel best prijzig niet ? Ik lees hier +- 200 euries voor uwe starerskit met 3 lampkes ? 60 euries voor zo'n LED lampke ? Kan al wel tellen ja.....om energie te besparen moet je het alvast ni doen
lol.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Nen hoop lopende meters (anti)duiven pinnen. Die beesten schijten onze pergola serieus onder en ergens moet je de lijn trekken
misslelauncher.gif
misslelauncher.gif
misslelauncher.gif
misslelauncher.gif
misslelauncher.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Skank zei:
Die beestjes doen toch niks mis :p
In principe niet nee, zo'n pinnen zijn dan ook een diervriendelijke oplossing. Ze hebben nog plek genoeg vb op het tuinhuis etc om hun ding te doen, maar nu net gaan sch*ten waar onze zeteltjes etc onderstaan ... that ain't gonna happen no more
nono.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
jvanhambelgium zei:
In principe niet nee, zo'n pinnen zijn dan ook een diervriendelijke oplossing.Ze hebben nog plek genoeg vb op het tuinhuis etc om hun ding te doen, maar nu net gaan sch*ten waar onze zeteltjes etc onderstaan ... that ain't gonna happen no more
nono.gif
Hier ook al enkele jaartjes gekozen voor een diervriendelijke "duivenpinnen" oplossing op de nok van het dak. Voorheen was de net gewassen wagen voor die volgels een heuse sport om die telkens onder te .... maar kan ook aan het merk/model liggen, hé
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
jvanhambelgium zei:
Dat HUE-gedoe is wel best prijzig niet ? Ik lees hier +- 200 euries voor uwe starerskit met 3 lampkes ? 60 euries voor zo'n LED lampke ? Kan al wel tellen ja.....om energie te besparen moet je het alvast ni doen
lol.gif
Prijs kan idd afschrikken, daar staat tegenover dat het heel flexibel is: tot 50 lampen kan je toevoegen aan het systeem. Je kan zowel de ledstrips, staande lampen, gewoon wit licht spots, etc toevoegen aan de hub en zones maken. Philips heeft goede apps voor de bediening, maar met het tap-systeem dat je in je broekzak kan meenemen of ergens kan bevestigen hoeft er geen smartphone/tablet/pc aan te pas te komen.

Ik laat mijn bevindingen weten!
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: