• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
djaxx zei:
NIghtcrawler.

Goed filmpje over een niet standaard verhaaltje. Met erg goede acteerprestaties.

8/10
Jake deed dat heel goed idd, ben benieuwd naar "Demolition"
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Cramer zei:
Jake deed dat heel goed idd, ben benieuwd naar "Demolition"
Verwacht niet veel van "Demolition".
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Na lang uitstellen dan toch maar eens mockingjay pt2 bekeken. Zoals weer te verwachten was, saaie brok, slecht acteerwerk, voorspelbaar verhaal. Uiteindelijk blij dat ik klaar ben met deze reeks.

Voor dit laatste deel 4 / 10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
djaxx zei:
Na lang uitstellen dan toch maar eens mockingjay pt2 bekeken. Zoals weer te verwachten was, saaie brok, slecht acteerwerk, voorspelbaar verhaal. Uiteindelijk blij dat ik klaar ben met deze reeks.

Voor dit laatste deel 4 / 10
Zou die ook eens moeten zien. Eigenlijk heb ik er neit veel zin in maar langs de andere kant heb ik zo iets van ja, ik heb ze allemaal gezien dus kan ik net zo goed het laatste hoofdstuk er ook bijstoppen :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Carrion zei:
Zou die ook eens moeten zien. Eigenlijk heb ik er neit veel zin in maar langs de andere kant heb ik zo iets van ja, ik heb ze allemaal gezien dus kan ik net zo goed het laatste hoofdstuk er ook bijstoppen :p
Wij hebben afgehaakt na de tweede film in de reeks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Jake zei:
Wij hebben afgehaakt na de tweede film in de reeks.
Kan ik begrijpen. Ik heb de laatste 2 ook maar gezien tijdens dates :p

Anyway, vandaag nog eens eindelijk een film kunnen zien:

Central Intelligence (2016)

Over deze film valt eigenlijk niet veel te zeggen. Een enorm cliché verhaal en flinterdun plot, zeer typerend voor dit soort films eigenlijk. Ik vond dat ze het tegen de climax van de film eigenlijk te groots voor hun eigen goed hebben gemaakt. Ze hadden het beter iets kleiner gehouden, had beter gewerkt in dit soort film. Het plot wordt ook steeds in expositie verteld en dient hier puur om The Rock en Kevin Hart van situatie naar situatie te sturen. De chemie tussen deze 2 acteurs zit hier wel enorm goed, je voelt in de film echt wel dat ze echt plezier hadden bij het maken van de film (Wat je ook merkt bij de stukjes na het einde van de film).

De laatste 5-10 minuten waren voor mij eigenlijk enorm overbodig en je zag van kilometers afstand al aankomen wat er ging gebeuren. Toffe buddy-cop film maar er zijn er betere in dit genre. Ook wist ik na een tijdje eigenlijk zelf niet meer of ik het personage van The Rock nu grappig of irritant moest vinden.

6/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Deze had ik na 1h afgezet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ghostbusters 2016. Weeral een overbodige en slechte remake. Was zelfs niet grappig...
1f62e.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
The legend of Tarzan (2016): 8/10 Goeie film, zeer goeie cast (Skarsgård, Walz, L. Jackson), makkelijker in gewone film te maken (in vergelijking met jungle book). Imo een echte aanrader.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
@ Jake, aan die film begin ik zelfs niet eens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.301
125
73
Carrion zei:
Laat zeker weten wat je er van vond, altijd benieuwd wat iemand anders vindt van een film die ik goed vind
1f61b.png
Gisteren die Eye in the Sky </strong>gezien. Ik geef 6,75/10
263a.png


Helemaal niet slecht, maar ik had een déjà-vu gevoel, alleen breek ik mij nog altijd het hoofd vanwaar ik het opzet uit herken...was het nu een andere film of homeland... weet het niet goed meer. Aaron Paul is een woessie/ 'spelbreker' en zijn collega met de joystick ernaast ook. Ok, ik snap dat de filmmakers het moreel willen benadrukken dat speelt in zulke situaties, maar dat het nu net de remote-pilot is die heel "de heisa" start lijkt mij zeer weinig geloofwaardig eerlijk gezegd. Mijn eerste idee was, doe uw job en voer uit wat men boven uw hoofd beslist. Als je dan toch gewetensbezwaren krijgt, denk dan eens verder dan uw neus lang is en stel u de vraag wat de directe gevolgen daarvan zijn? Enfin, neen, het vuur aan het lont lag bij de verkeerde rookie (ok, het waren rookies die eerder nog geen raket afvuurden, misschien was dat ook vrijwillig zo gedaan - een serieuze blaam achteraf zou geen kwaad gekund hebben dan). Enfin
263a.png

The Conjuring 2: 5,5/10 - Vond de eerste prent stukken beter eigenlijk.
Bill was gewoon niet scary genoeg. De non viel dan uiteindelijk nog mee, maar verdorie, wat werd ze snel de kop ingedrukt zeg! Jammer :-s
The Legend of Tarzan - België alweer in the picture
263a.png
And Margot Robbie natuurlijk ook... maar toch, qua verhaal 5/10. Zo snel en simpel gedaan, een paar keer boomslingeren en alle problemen zijn opgelost. De dieren komen er veel beter voor dan in The Jungle Book vind ik. Op technisch en muzikaal vlak verdient deze zeker een 7/10. De OST van Rupert Gregson Williams is de moeite om verder te beluisteren.

<strong>Z for Zachariah -
6/10 - ik blijf mij afvragen waar The Walkers bleven
263a.png
Een driehoeksverhouding met een (super?) katholieke vrouw, tja, dat blijft uiteindelijk maar 'braafjes'. Dat is deze prent ook - braafjes. La Dame Robbie mistte een echte "Wolf" hier...
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.168
72
58
X-men apocalypse (uhd) : veel vragen worden beantwoord over hoe en waarom,veel cgi maar niet echt storend , verhaallijn tja....het zijn gewoon de x-men.... beeld was gewoonweg prachtig ,vol kleur ,detailrijk.... Geluid was prima in orde ,als je de subjes eens wil testen...zeker een aanrader.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.918
242
73
skoebiedoe zei:
X-men apocalypse (uhd) : veel vragen worden beantwoord over hoe en waarom,veel cgi maar niet echt storend , verhaallijn tja....het zijn gewoon de x-men.... beeld was gewoonweg prachtig ,vol kleur ,detailrijk.... Geluid was prima in orde ,als je de subjes eens wil testen...zeker een aanrader.
1f609.png
Ik heb niet goed opgelet denk ik, want de enige vraag die bij mij beantwoord is, is waarom Charles geen haar meer heeft
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.168
72
58
Hoe ze mekaar leren kennen hebben meer achtergrond verhaal enz...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.168
72
58
Labyrinth ( uhd ) : tja,is het nu een sprookjesverhaal waar Bowie af en toe in zingt of is het nu een musical waar er een sprookjesverhaal in zit....verhaallijn is zoals gezegd een sprookje van een meisje die haar brooertje terug wil krijgen van de goblin koning en daarvoor maar een beperte tijd heeft. Op de weg naar goblin city moet ze proeven afleggen,komt ze zowel vriend als vijand tegen ( wizard of oz ? ) ...... Tja ,het is en blijft een oudbollig rommelig geheel en je krijgt totaal geen binding met de personages . Gebruik van bleu of green screen is zeer goed opmerkbaar maar kan me wel inbeelden dat toen dit het toppunt was ven de technologie. Nu aangezien dit een geremastered versie is naar uhd ( in het vet hdr op de cover )was ik wel benieuwd naar de kwaliteit van zowel beeld als geluid......tja was me dat een teleurstelling...er zat kontinu een korrel in het beeld en deze was zeer goed zichtbaar ( voornmelijk in de luchtpartijen ) en ik had nergens het gevoel dat het beeld echt van het scherm spatte....ook heel het hdr gebeuren vond ik eerder matig. Halfweg de film kreeg ik een tracking probleem en daardoor verliep het beeld en geluid niet syncroon meer maar dat heb ik,opgelost door de film effe af te zetten en dan terug te herstarten Het geluid was nu ook niet echt geweldig te noemen... tja een oude film blijft dus een oude film zelfs als ze deze remasteren naar 4K ( wat het beeld echt niet ten goede kwam )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Magnificent 7 anno 2016

8/10 Misschien aan de hoge kant, die score. Maar was een prima film. Het thema -wraak- is natuurlijk ook een 'zoet' gegeven.
1f609.png
Niet dat de film perfect is. Er kon wat meer gedaan worden met de karakters en de slechterikken -op de grote baas na- zijn allemaal heel 'anoniem'. De eindafrekening kon wat afwisseling gebruiken. Maar in zijn geheel best te genieten. Muziek en geluid waren prima, dus dat belooft voor in de HT!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.301
125
73
skoebiedoe zei:
Labyrinth ( uhd ) : tja,is het nu een sprookjesverhaal waar Bowie af en toe in zingt of is het nu een musical waar er een sprookjesverhaal in zit....verhaallijn is zoals gezegd een sprookje van een meisje die haar brooertje terug wil krijgen van de goblin koning en daarvoor maar een beperte tijd heeft. Op de weg naar goblin city moet ze proeven afleggen,komt ze zowel vriend als vijand tegen ( wizard of oz ? ) ...... Tja ,het is en blijft een oudbollig rommelig geheel en je krijgt totaal geen binding met de personages . Gebruik van bleu of green screen is zeer goed opmerkbaar maar kan me wel inbeelden dat toen dit het toppunt was ven de technologie. Nu aangezien dit een geremastered versie is naar uhd ( in het vet hdr op de cover )was ik wel benieuwd naar de kwaliteit van zowel beeld als geluid......tja was me dat een teleurstelling...er zat kontinu een korrel in het beeld en deze was zeer goed zichtbaar ( voornmelijk in de luchtpartijen ) en ik had nergens het gevoel dat het beeld echt van het scherm spatte....ook heel het hdr gebeuren vond ik eerder matig. Halfweg de film kreeg ik een tracking probleem en daardoor verliep het beeld en geluid niet syncroon meer maar dat heb ik,opgelost door de film effe af te zetten en dan terug te herstarten Het geluid was nu ook niet echt geweldig te noemen... tja een oude film blijft dus een oude film zelfs als ze deze remasteren naar 4K ( wat het beeld echt niet ten goede kwam )
Nou, deze ervaring staat nu eens haaks op wat er op blu-ray.com vermeld staat (op de vetter 'grain' na dan :)) - wat met de sound, want daar zeg je niet veel over? Ik volg de (geschiedenis/evolutie van de) Labyrinth prent een beetje - een van mijn jeugdfilms - (de soundtrack draaide ik destijds plat, pure nostalgie dus, gelijk the goonies etc) - en het concept van Henson was in die tijd inderdaad revolutionair te noemen. Er kwam heel wat (manueel) werk aan te pas om dat filmke te maken! Als je dat nu terugziet, tjah...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.122
324
113
Warcraft 4/10 Trok op de ballen en vroegtijdig afgezet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Warcraft 4/10 Trok op de ballen en vroegtijdig afgezet.
Klopt
1f609.png
Helaas is het grote gros onder de films de laatste tijd zeer bedroevend te noemen
1f608.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: