• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Himedia players

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
fork bij cloudmedia

Hier de gecko en kodi:

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=7jPrC2Fb_X8</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

MrRed

Member
2 dec 2015
40
3
11
Bij deze men eerste post op dit knap maar vooral interessant forum.

Ik heb dit topic van begin tot einde doorlezen omdat ik opzoek was naar een nieuwe mediaspeler en men oog op de Himedia was gevallen. Bij het lezen van dit topic is men interesse alleen maar versterkt en ga ik zoizo deze bestellen, maar ik zit nog met 2 vraagjes. Namelijk, koop ik de Q5 of de M3 ....

Eerst dacht ik de M3 te bestellen omdat ik deze het mooist vind, toch wel belangrijk aangezien deze in de woonkamer komt te staan. Ook omdat ik deze enkel gebruik om films te bekijken, niet om te gamen ofzo.

Maar bij het doorlezen van dit topic begon ik te twijfelen met de Q5, deze zou toch een stuk sneller zijn en aangezien ik niet elke jaar een nieuwe media speler koop, wil ik liefst eentje die even meegaat, en dus toch misschien best wat meer betalen voor de Q5 ... moeilijk.

Nu, dit topic is ook al enkele maanden oud, misschien raden jullie mij ondertussen al iets aders aan, kan ook.

Als laatste vraag, waar bestel ik dit het best ? Ik lees hier steeds de site Futeko.com, ken de site totaal niet, maar ik veronderstel dat deze te vertrouwen is. Of zijn er winkels in Belgie waar deze speler ook te koop is ?


Zo, tot hier mijn eerste post. Ik zal hier nog vaak langs komen aangezien ik de nabije toekomst van plan ben men huidige home cinema (TV- receiver - boxen) van meer dan 10jaar oud eens te vernieuwen en ik vermoed dat ik hier wel de nodige info ga vinden. Dus doe zeker verder met het posten van reviews ed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Thx en welkom Goede keuze dat je hier al zit! De m3 is een goede speler en quasi identiek als de q5 De q5 is idd iets sneller .. Ik zou dan ook zeggen. Voor het verschil in prijs dat er maar is.. Ga voor de q5!! Dan zit je zeker goed em ga je achteraf niet zeggen, had ik toch maar.. De q5 heeft ook een leuke display ! Bestellen doe je idd best bij futeko.com Zeer vriendelijke gastrn en perfect betrouwbaar! Kopen maar!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

MrRed

Member
2 dec 2015
40
3
11
Verschil in prijs is er wel vind ik, 71 of 142euro, is toch het dubbele. Maar heb me op futeko de Q5 besteld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Ga je geen spijt van hebben !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

MrRed

Member
2 dec 2015
40
3
11
Mijn Q5 is ondertussen toegekomen.

Normaal sluit ik gewoon mijn externe HD schijf aan om men films te bekijken maar ik wou nu ook even proberen of ik films die nog op men laptop staan kan bekijken, zo hoef ik die eerst niet op men externe HD te zetten. Ik veronderstel dat ik dan de Q5 moet aansluiten of op het thuisnetwerk of via wifi ?

In elk geval, ik geraak er niet aan uit. Zal wel ergens een setting zijn die ik over het hoofd zie. Op men thuisnetwerk zie ik de Q5 staan (2x zelfs ? ) , wanneer ik op de Q5 bij Kodi - videos - files kijk, staat dit leeg. Iemand een id of een beknopt stappenplan zou handig zijn
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.918
242
73
Heel beknopt: Share aanmaken op je pc, in Kodi nieuwe library maken (type Movie) en verwijs naar je share op de pc, done.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Chr1st0f zei:
Heel beknopt: Share aanmaken op je pc, in Kodi nieuwe library maken (type Movie) en verwijs naar je share op de pc, done.
Klopt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Om verder te gaan op mijn vorig verhaal:

Jammer genoeg nog geen plezier kunnen beleven aan de Himedia. Hij crashed telkens na 30 seconden of soms gewoon tijdens het booten, waarna hij zelfs niet meer opstart. Ik neem morgen contact op met de winkel.
Zonet contact gehad met de verkoper. Hij stelde me voor om hem volledig te resetten en opnieuw te installeren. Als er daarna nog geen verbetering is krijg ik een nieuwe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Zet ook direct de laatste firmware erop he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Pak kodi jarvis beta 4 Isengard is de oude :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
heel plug en play
1f609.png
installeer dit , laad dat in , gebruik die player daar . hoop dat er de komende jaren toch een kant en klare mediaplayer uitkomt die wat moderner is dan mede8er en consoorten maar even plug & play
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
ilstino zei:
heel plug en play
1f609.png
installeer dit , laad dat in , gebruik die player daar . hoop dat er de komende jaren toch een kant en klare mediaplayer uitkomt die wat moderner is dan mede8er en consoorten maar even plug & play
Das wel beetje overdreven Zo erg is het totaal niet.

Als je het zo kant en klaar wil Koop dan een blurayspeler en steek er schijfjes in Heb je niks te doen !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

MrRed

Member
2 dec 2015
40
3
11
Chr1st0f zei:
Heel beknopt: Share aanmaken op je pc, in Kodi nieuwe library maken (type Movie) en verwijs naar je share op de pc, done.
Blijkbaar iets te beknopt want krijg op kodi te lezen , unable to connect.

Probleem zal aan instelling op pc liggen, wanneer ik daar men map met films in op 'delen met thuisgroep' wil zetten, lukt dit niet. In men thuisgroep map staat ook nergens dat deze al gedeeld staat met de Q5, dus zal daar wel aan liggen. Zal nog wat rond googelen naar hoe men settings daar moeten staan.

Met library in Kodi bedoel je dan add video source neem ik aan ? Library vind ik nergens terug. vervolgens onder browse , staan een hele hoop mogelijkheden van External storage, hd homerun devices, NFS, enz. Wat kies ik hier dan ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Bij mij gaat het via NFS, maar in mijn geval gebruik ik een NAS.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
Skank zei:
Das wel beetje overdrevenZo erg is het totaal niet.

Als je het zo kant en klaar wil Koop dan een blurayspeler en steek er schijfjes in Heb je niks te doen !
nee want die spelen meestal geen externe subs af , heb ook al met de q5 gewerkt en vind het een heel leuk apparaat , maar wil liever niet eerst 1001 dingen installeren/instellen eer ik iets kan zien . gewoon aansluiten , opzetten en beginnen zoals bij mede8er en dune , weet dat je met een androidbox veel meer kunt , maar heb dit persoonlijk niet allemaal nodig , gewoon een mediaplayer die alles afspeelt , blu ray speler heb ik erbij staan voor de frisbee's in te steken . maar zo is er voor ieders wat wils , weet dat veel mensen heel blij zijn met q5 en consoorten maar heb liever dedicated mediaplayer en geen toestelletje dat aangepast is om er via hoop software edg media op te "kunnen" spelen . zelfde reden dat je naar "dedicated ht " gaat ipv living room , bij living room moet je concessies doen en dedicated blijft beter , zoals je zelf ook al meermaals hebt bovengehaald
 
Laatst bewerkt door een moderator:

MrRed

Member
2 dec 2015
40
3
11
De Q5 is inderdaad een leuk apparaat en zeker een stuk beter als men WDlive. Alleen is het zoals ilstino zegt, niet zo plug & play en een heel stuk uitgebreider, wat niet voor iedereen nodig is.

Ben in heel die share pc settings toestanden niet zo thuis in, dus wat normaal een 10min zou duren als je weet waar je moet zoeken, duurt bij mij een hele dag ... Ik ga het dan ook laten voor wat het is, nog is herbeginnen wanneer ik wat meer tijd heb.

Nog een vraagje, hoe krijg ik afbeeldingen bij mij men films ? Nu zie ik enkel de titel maar zonder afbeelding, kan ik dit niet automatisch laten zoeken ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
moet je de moviescraper aanzetten in kodi en je library laten scannen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
ilstino" data-link="https://home-theater.be/topic/1287-review-himedia-m3/?postID=37969#post37969"> nee want die spelen meestal geen externe subs af zei:
De Q5 is inderdaad een leuk apparaat en zeker een stuk beter als men WDlive. Alleen is het zoals ilstino zegt, niet zo plug & play en een heel stuk uitgebreider, wat niet voor iedereen nodig is.

Ben in heel die share pc settings toestanden niet zo thuis in, dus wat normaal een 10min zou duren als je weet waar je moet zoeken, duurt bij mij een hele dag ... Ik ga het dan ook laten voor wat het is, nog is herbeginnen wanneer ik wat meer tijd heb.

Nog een vraagje, hoe krijg ik afbeeldingen bij mij men films ? Nu zie ik enkel de titel maar zonder afbeelding, kan ik dit niet automatisch laten zoeken ?
Als je dat niet lukt met die share toestanden, zal het je nooit lukken niet met een dune, niet met een mede8er met geen enkele mediaspeler..... Of je past je werking aan (via nas of externe hdd of..) of je neemt een blurayspeler ...

Wat jij wil doen is iets gevorderd ja.. waarom moeilijk maken als je het makkelijker kan?
 
Laatst bewerkt door een moderator: