• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Himedia players

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Wat een gezever ipv de mensen even verder te helpen. Met een PC deling is wat je wilt doen perfect mogelijk
263a.png
(je pc moet uiteraard blijven opstaan tijdens het kijken)
MrRed zei:
Ben in heel die share pc settings toestanden niet zo thuis in, dus wat normaal een 10min zou duren als je weet waar je moet zoeken, duurt bij mij een hele dag ... Ik ga het dan ook laten voor wat het is, nog is herbeginnen wanneer ik wat meer tijd heb.
Ik weet niet in hoeverre je ergens geraakt bent, maar wellicht dat deze YouTube video je verder kan helpen. Vanaf ongv. 50 seconden begint hij hands-on uit te leggen wat hij heeft gedaan - zijn probleem lijkt een beetje op wat jij voorhebt.

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=sKjPj_lDxPU</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Skank zei:
Of je past je werking aan (via nas of externe hdd of..) of je neemt een blurayspeler ... Wat jij wil doen is iets gevorderd ja.. waarom moeilijk maken als je het makkelijker kan?
1f612.png



@MrRed: Heb je toevallig een ander toestel waarmee je de share even kan benaderen? Want die android boxen hebben ooit problemen dat ze root access willen op je share, en dan geraak je met een gewone account niet binnen!

....en voor je afbeeldingen & info bij je films: films doorzoeken en scrapen

...Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.918
242
73
Share de folder op de pc en zet dat die toegankelijk is voor iedereen. Met library bedoel ik inderdaad video source. Kies voor Samba (SMB) om share te zoeken, als je pc in hetzelfde netwerk zit gaat hij de share normaal vinden. Als deze gevonden is, geef je het type content in, in dit geval Movies. Je hebt ook nog Tv shows en Music. Je stelt daar ook nog de scrapper in, zodat hij alle info van de film automatisch gaat opzoeken. En dan kan je starten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Ondertussen de Himedia opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat. Morgen terugsturen naar de shop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

MrRed

Member
2 dec 2015
40
3
11
MrRed</woltlab-metacode>: Heb je toevallig een ander toestel waarmee je de share even kan benaderen? Want die android boxen hebben ooit problemen dat ze root access willen op je share, en dan geraak je met een gewone account niet binnen!

....en voor je afbeeldingen & info bij je films: films doorzoeken en scrapen

...Succes!
Als nieuw lid zijnde neem ik skank zijn reactie niet kwaad op hoor.


Heb geen ander toestel nee, maar ik zie wel hoever ik geraak en lukt het echt niet dan doe ik het zoals ik tot nu toe deed, met een externe HD, klaar.

Thx voor de info !



@ luckske & Christof, Bedankt voor de hulp, ik ga alles is bekijken en veder uitproberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Ik heb mss te bot gereageerd. Sorry. Niet mn bedoeling.. Erg druk opt werken tssdoor hier kijken.. Lol geen excuus
 
Laatst bewerkt door een moderator:

MrRed

Member
2 dec 2015
40
3
11
Chr1st0f zei:
Share de folder op de pc en zet dat die toegankelijk is voor iedereen. Met library bedoel ik inderdaad video source. Kies voor Samba (SMB) om share te zoeken, als je pc in hetzelfde netwerk zit gaat hij de share normaal vinden. Als deze gevonden is, geef je het type content in, in dit geval Movies. Je hebt ook nog Tv shows en Music. Je stelt daar ook nog de scrapper in, zodat hij alle info van de film automatisch gaat opzoeken. En dan kan je starten.
Ben ondertussen toch al een stap verder geraakt, tot ik plots mijn username en password moet invullen ?

Dus op pc de video map , delen, toegankelijk voor iedereen toegevoegd. Vervolgens in Kodi de SMB share gekozen - Workgroup - Koen - en dan moet ik een paswoord invoeren... ( Heb bij mijn weten nooit ergens een paswoord ingesteld)


Wat ik al geprobeerd heb, maar dus zonder resultaat.

Thuisnetwerk paswoord ingegeven en als username gewoon Koen (geen id of dat klopt). Bij Kodi instellingen staat "masterl lock" uit. In win 7 geavanceerde netwerk instellingen heb ik " delen met wachtwoord " uitgeschakeld. pc herstart


Voor vandaag heb ik het weer gehad, maar ooit gaat het me lukken hoor
263a.png





Update 18/1

Een maand later is het me dan toch gelukt :p Wel niet bij kodi maar gewoon bij media player lukt het me zonder probleem om men filmbestanden op men pc te vinden en af te spelen. Wel vreemd dat ik bij kodi steeds een user name en paswoord moet ingeven om verder te geraken ... waarschijnlijk een instelling bij kodi die nog moet aangepast worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Gisteren bericht gekregen dat een nieuwe Himedia onderweg is naar mij!
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Ondertussen eventjes bezig geweest met de nieuwe Himedia en geen problemen ondervonden.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Die zal het voor mij normaal ook worden? Speel je vanaf syn. Nas? Welk model heb je?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
djaxx zei:
Die zal het voor mij normaal ook worden? Speel je vanaf syn. Nas? Welk model heb je?
Jep, de synology ds413j

Eerste bevindingen zijn zeer goed maar nog geen tijd genoeg gehad om alles uit te proberen. Configureren ging zeer vlot.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Toch even laten weten Je kan perfect de playercorefactory aanpassen stel dat je de externe himediaplayer niet wil gebruiken voor internet streamsm, is dat perfect mogelijk hierdoor gaan bepaalde apps dan wel werken en heb je ook de kodi gui

maw zou het mogelijk zijn, enkel de himediaplayer te gebruiken voor enkel 3d bv dan verlies je wel hd audio

maar er is nu ook een kodi android hd audio built, dus misschien lukt dat wel zou het zelf moeten testen dan gebruik je dus enkel de wrapper voor 3d iso
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Heb het topic ff hernoemd naar himediaplayers
 
Laatst bewerkt door een moderator: