• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Waar ga je binnenkort naar toe?

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Ik ga in september 15 dagen Zuid-Afrika:
Dag heen en een dag terug.
13 dagen wildlife fotografie safari
4 dagen timbavati games reserve enige witte leeuwen in het wild (ngala tentedcamp)
4 dagen Sabi Sands games reserve (Malamala lodge)
5 dagen Sabi Sands games reserve (Londolozi granite suite) grootste concentratie van luipaarden.

Sabi sands hebben wij ook geweest. Was daar fantastisch… Een prive park kost stuk meer, maar is meer dan zijn geld waard. Maar mss iets boven je budget.

https://www.atelier-africa.com/safari-destinations/south-africa/ is ook aanrader. Maar mss ook te duur…
 

bartcobra

Member
5 okt 2022
79
14
18
49
2250 Olen

bartcobra

Member
5 okt 2022
79
14
18
49
2250 Olen
Hej Sphinx, Welke lodge en hoelang geleden?
Klopt, veel duurder maar zeer klein schalig.
Ik heb alle lodge al gedaan van Sabi Sands.
Mijn favoriet is kirkman'skamp:
In 2014 heb ik op 1 dag 5 verschillende luipaarden gezien en een pride leeuwen van 22 .in maart dit jaar 5 dagen geweest en elke dag de big 5 gezien.


Ja er zijn 22 lodge in Sabi Sands
Goedkoopste is 300€/ persoon/nacht.
Duurste 2100€/persoon/nacht
 
Laatst bewerkt:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.688
210
73
Ga ook eens horen bij Joker Reizen ? We hebben Joker ingeschakeld voor onze Z-Afrika reis van ondertussen véél te lang geleden ;-) Gewoon "op maat" laten maken, vb bepaalde soort verblijven laten aanpassen naar "simpelere" dingen of andersom etc.
Gewoon individueel geweest met ons 2, huurauto.
Best veilig, maar als je in grote hubs als Kaapstad enz komt toch wat oppassen...zoals in elke grote miljoenenstad...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Hej Sphinx, Welke lodge en hoelang geleden?
Klopt, veel duurder maar zeer klein schalig.
Ik heb alle lodge al gedaan van Sabi Sands.

Elephant Hills. Honeymoon suite… Was ook onze huwelijksreis, in 2015.

Dag 1 hadden wij al big 5 gezien. Super dicht bij luipaard geweest. Ook ganse groep leeuwen met nog heel jonge beestjes. Toen begon het al te schemeren…
 
  • Vind ik leuk
Reactions: bartcobra

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.688
210
73
Ik wil vooral een mix van dieren zien, olifant, giraffe, zebra, leeuw, tijder, neushoorn, nijlpaard etc etc
Ik denk dat jouw programma misschien minder is voor kids..
Het moet een beetje een mix worden, ook mooie vergezichten enz, maar ook es chill aan een zwembad van de lodge of hotel..
MAar het moet vooral een wauw zijn, die indruk nalaat :)
Ik zeg altijd Zuid Afrika, maar eigenljk kan Tanzania ook.
I dunno ook wat het veiligst is
tijger zit endemisch niet in Z-Afrika, maar er zijn ongetwijfeld private reserves die er "eentje" losgelaten hebben in hun grote tuin. Maar is dus volledig onnatuurlijk voor Z-Afrika.
Nijlpaard ... dan ga je specifiek iets met water moeten zoeken, in Kruger park of Hluhluwe National Park (regio Kwazulu Natal)
De rest is redelijk vlot generiek te spotten olifant,buffels,leeuw,jachtluidpaard,giraf,zebra's en tientallen andere soorten.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.546
164
66
2 jaar geleden 3 weken naar Tanzania geweest met kinderen, (gezin van 4).
We hebben 16000 Euro betaald voor een rondreis met 4x4.
Ik kan me moeilijk inbeelden dat je 3 weken naar Afrika kan gaan voor 2500 euro per persoon. Maak eeens eerst je budget op, wat wil je doen, wil je drie weken zelf koken, ga je met eigen vervoer of publiek. Transport etc…
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
tijger zit endemisch niet in Z-Afrika, maar er zijn ongetwijfeld private reserves die er "eentje" losgelaten hebben in hun grote tuin. Maar is dus volledig onnatuurlijk voor Z-Afrika.
Nijlpaard ... dan ga je specifiek iets met water moeten zoeken, in Kruger park of Hluhluwe National Park (regio Kwazulu Natal)
De rest is redelijk vlot generiek te spotten olifant,buffels,leeuw,jachtluidpaard,giraf,zebra's en tientallen andere soorten.
Ja klopt ivm tijger, was gewoon dieren aant opsommen.
Maar zoals je zegt, rest is generiek te spotten.
Das al voldoende :)
Dus ik denk dat we dan vooral naar de panorama route moeten zien..
Hoewel pinguins op strand is ook wel leuk :p
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
2 jaar geleden 3 weken naar Tanzania geweest met kinderen, (gezin van 4).
We hebben 16000 Euro betaald voor een rondreis met 4x4.
Ik kan me moeilijk inbeelden dat je 3 weken naar Afrika kan gaan voor 2500 euro per persoon. Maak eeens eerst je budget op, wat wil je doen, wil je drie weken zelf koken, ga je met eigen vervoer of publiek. Transport etc…
3 weken is te lang, ik dacht aan 15 dagen
 

PreDaToR

Active Member
19 feb 2013
215
50
36
Deze morgen gaan ontbijten met mn zus en ma voor moederkes dag
Ik had het er nog even over gehad met de zus. Ze heeft blijkbaar alles zelf geregeld ondertussen om het toch ook wat goedkoper te krijgen, het is niet de goedkoopste reis en ze dacht dat je met je budget toch serieus gaat moeten afwegen en goed moet rondkijken, via reisbureaus dacht ze niet dat je zou toekomen met je budget en duurtijd. Nuja ik zet hier maar wat ik hoor ik heb zelf geen ervaring met Z-Afrika, wel met Florida voor verre reis moest je daar ooit naartoe gaan :-D
 

bartcobra

Member
5 okt 2022
79
14
18
49
2250 Olen
Even geïnformeerd bij Natalie Blauwens. Met vluchten in standaard kamers, entreegelden, een 16 daagse zelfdrive zal toch 3600€ kosten en in schoolvakanties meer dan 4000€ per persoon. (Kleinschalig)
Dan kan je beginnen met goedkoper :
Slecht vlucht uren en tussen stops.
Overnachten in heel grote lodge (+80 gasten)
Safari's doen met plaatsinvuling= aan volle jeeps min 9 personen en soms lang wachten op ander mensen.
Lodge of slaapgelegenheden die op verdere afstand liggen van uw route of van de inkom gate.(safari)
Zelf koken
Slapen in guest house
Safari's zonder bepaalde dieren van de big 5 (meestal leeuw en luipaard)
Kamperen
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.546
164
66
Wij hebben met Afrikasafiri een 3 weekse rondreis geboekt in Namibie: https://www.africasafiri.nl/
We hebben voor lodging en vliegtickets 3400 eurobetaald.

Voor een 15 daagde trip kom je dus wel heel dichtbij bij Skank z’n budget.

We hebben ong. 70% van de tijd gekampeerd en 30% in lodges.
Kamperen val Best wel mee, omdat je je tent meeneeemt op het dak van de wagen en elke dag de zon schijnt.
Het is trouwens veel avontuurlijker met de 4x4 en leuk met het gezin.
We zijn wel elke dag gaan eten op restaurant.

Als je meer info wil laat maar weten…
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Eerste reis was bij mij ook zo. Met 4 kameraden, jeep met tent op. 80/90% van de tijd was het slapen op camping en bijna elke avond bbq. Rondreis van bijna 4 weken in Zuid Afrika, Botswana en dag of 3 zambia voor viktoria watervallen.

Dat is volgens mij de goedkoopste methode. Campings zijn daar trouwens top! Camping in NP moet wel een stuk vooraf geboekt worden… Dus op tijd plannen als je daar wil binnen geraken.

Grootste nadeel was de tent afbreken. Daardoor was het lastig om smorgens vroeg met de jeep op pad te gaan. Dus een ochtend safari doe je best georganiseerd.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.168
72
58
Reden jullie dan alleen rond in de parken of was het onder begeleiding of met een groep ?

Lijkt mij ook de leukste manier om Afrika te verkennen in plaats van zo al dat toeristisch gedoe errond maar kan wel begrijpen dat er dan een groter risico is op niet gewenste ontmoetingen met wilde dieren (en insecten ) .
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Reden jullie dan alleen rond in de parken of was het onder begeleiding of met een groep ?

Lijkt mij ook de leukste manier om Afrika te verkennen in plaats van zo al dat toeristisch gedoe errond maar kan wel begrijpen dat er dan een groter risico is op niet gewenste ontmoetingen met wilde dieren (en insecten ) .

Wij alleen… Geen begeleiding, geen groep. Wel een roadbook. Alles was vooraf gereserveerd. Dat moet wel voor die nationale parken en sommige campings.

Altijd goed geslapen en weinig last gehad van muggen (droog seizoen). Wel soms ‘s nachts geluiden en gehuil van oa roofdieren. Maar je slaapt op je auto, niet op de grond. In NP lig je ook meestal achter een omheining. Daar buiten niet en hebben wij oa stelende apen, stokstaartjes, struisvogels, … tegenkomen. Echt avontuur dus maar hebben ons nooit onveilig gevoeld.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
424
98
Earth
Even geïnformeerd bij Natalie Blauwens. Met vluchten in standaard kamers, entreegelden, een 16 daagse zelfdrive zal toch 3600€ kosten en in schoolvakanties meer dan 4000€ per persoon. (Kleinschalig)
Dan kan je beginnen met goedkoper :
Slecht vlucht uren en tussen stops.
Overnachten in heel grote lodge (+80 gasten)
Safari's doen met plaatsinvuling= aan volle jeeps min 9 personen en soms lang wachten op ander mensen.
Lodge of slaapgelegenheden die op verdere afstand liggen van uw route of van de inkom gate.(safari)
Zelf koken
Slapen in guest house
Safari's zonder bepaalde dieren van de big 5 (meestal leeuw en luipaard)
Kamperen
Net info gekregen van ex-K3 :)
11.000 is wel zonder vlucht, maar met prive park enz
Nathalie heeft voor mij direct afgedaan :p