• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Kan je even zeggen wat ik buiten de umik nog zal nodig hebben en wat de kostprijs zoal is? Wil er wel graag mee aan de slag maar als er paar honderd euro extra kosten bijkomen of dergelijke dan pas ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Nakamichi AVP 1, ik ben eens benieuwd!
263a.png


AVP_1_Back_1024x1024.jpg
AVP_1_Right_Side_Open_White_Light_1024x1024.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Congratz! Laat ons zo vlug mogelijk weten wat je ervan denkt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Xenomorph zei:
Congratz! Laat ons zo vlug mogelijk weten wat je ervan denkt!
Thx, will do that! Ben eens benieuwd wat de leveringstermijn zal zijn...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.122
324
113
djaxx zei:
Kan je even zeggen wat ik buiten de umik nog zal nodig hebben en wat de kostprijs zoal is? Wil er wel graag mee aan de slag maar als er paar honderd euro extra kosten bijkomen of dergelijke dan pas ik.
Ik heb enkel een Umik-1, REW (gratis) en m'n laptop verbind ik via HDMI met de AVR. En dat werkt prima. Zou niet weten wat je nog extra nodig hebt als je een HDMI uitgang op de laptop hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.122
324
113
Nice! Laat zeker eens uw bevindingen weten. Ik ben benieuwd als de kwaliteit van de fronts speakers beter wordt eens ze aan een steverigere eindbak hangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Ik heb enkel een Umik-1, REW (gratis) en m'n laptop verbind ik via HDMI met de AVR.En dat werkt prima. Zou niet weten wat je nog extra nodig hebt als je een HDMI uitgang op de laptop hebt.
Indien je laptop hdmi of een geluidskaart met uitgang heeft, heb je buiten de kabels gerekend niets extra meer nodig. Aangezien mijn geluidskaart van de laptop van zeer slechte kwaliteit was (steeds ruis) moest ik uit noodzaak een externe geluidskaart aankopen. Vandaar de eventuele extra's
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
broodro0ster zei:
Nice! Laat zeker eens uw bevindingen weten. Ik ben benieuwd als de kwaliteit van de fronts speakers beter wordt eens ze aan een steverigere eindbak hangen.
hoezo stevigere eindbak?

En ik ben er nog niet uit welke speakers ik best langs pre-out laat gaan. Hoe krijg je beste balans van versterker? Bijvoorbeeld zitten fronts, center, surrounds op een eigen versterker, en rear, top op een andere?

Dan kan ik bijvoorbeeld center + 4 top via pre-out doen.

.... of is er geen verschil.

Bij het wisselen van presets merk ik een vertraging wanneer ja van 5.1 naar 7.1 gaat, en van 7.1 naar 9.1. (+aanschakelen binnen in) is dit per groep? Of gewoon per aantal kanalen?

Voorbeeld: Als bij 7.1 setup je fronts langs een eindversterker gaan, en je wisselt van 5.1 naar 7.1 preset, heb je dan nog steeds die schakeling op je rears? indien ja, dan veronderstel ik dat je de schakeling niet hebt indien je rears op de eindversterker staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.122
324
113
Die Marantz zal wel een betere versterking aan boord hebben of Denon denk ik. Alléja, die X7200 zal ook wel al zeer degelijk zijn dus het verschil zal minder als met mijn X4100 vermoed ik.

Persoonlijk zou ik LCR voeden met de nieuwe amp en de Denon de overige kanalen laten doen. Surrounds en Atmos speakers vreten veel minder energie als de fronts en center.


Die schakeling is iets in de eindtrap. Ik heb dat ook als ik tussen Atmos en 5.1 switch, is normaal. Als je dat via de eindversterker laat gaan, zou dat wel eens kunnen weg zijn gezien de interne kanalen dan uit staan voor die speakers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Bij aliexpress een setje magnetische horloge schroevedraaiers Erg handig

en een utp kabel tester
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Road Rebel zei:
Toevallig een goede deal gehad? Mag ook per pm.
Helaas niet. Ik heb nochtans alles geprobeerd. Zelfs voor een groepsaankoop ging er nog geen euro af.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
iPhone 5C + cover, die dienst moet doen als 2e GSM aangezien privé gebruik slechts beperkt toegestaan is op de bedrijfsgsm van de madam.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Puttermansz zei:
Helaas niet.Ik heb nochtans alles geprobeerd. Zelfs voor een groepsaankoop ging er nog geen euro af.
263a.png
Dedju
1f61b.png
De concurrentie wordt heviger nu ook kitchenaid er eentje heeft, maar puur op specs lijkt thermomix nog steeds king-of-the-hill. Heb je die kunnen vergelijken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Er zijn inderdaad een paar gelijkaardige toestellen van andere merken die goedkoper zijn. Men schoonmoeder had bijvoorbeeld een ander merk gekocht. Telkens was haar eten aangebrand of mislukt. Ze hebben hem dan een paar keer terug naar de fabriek gestuurd voor nazicht/herstelling. Na een tijdje hebben ze gewoon een deel van haar geld teruggeven omdat de toestellen gewoon hopeloos waren. Nu heeft ze uiteindelijk ook een thermomix gekocht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Een Bose Soundlink III voor buiten om Spotify te draaien en muziek te streamen van mijn server.

awgaweeee-820x420.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
T'is maar een vraagje hé ,maar waarom Bose en geen pakweg Sonos, of iets in dien aard ??
 
Laatst bewerkt door een moderator: