• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.781
427
98
Earth
sandervdw zei:
Toevallig geen 12 of 24 bit gigabit managed switch met Power over Ethernet poorten voor een prijsje?
Nee, zoene niet nee lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Sphinkx zei:
De waterresistant body kan wel van pas komen in IJsland. Idem voor stof in Zuid Afrika. Verder idd goeie camera maar ook niet te ingewikkeld. Andere keuze was de Olympus. Heb echter voor de fuji gegaan omwille van grotere sensor en gebruiksgemak. Wel heel lang getwijfeld.. Lens van fuji zijn top. Die van Olympus zijn dan weet iets goedkoper maar ook heel goed. Was een lastige bevalling..

Vorige camera was een Canon S100. Helaas gestolen vorig jaar in Nicaragua..
Fuji XT-1 en Olympus E-M1 zijn inderdaad aan elkaar gewaagd en beiden prachtige toestellen. Je gaat van je Fuji X-T1 en lenzen tov je Canon S100 echt kunnen genieten
263a.png


Al gaat mijn erg persoonlijke voorkeur wel naar Olympus uit, en dit vanwege het lichter en compacter reizen! Body en lenzen (bangelijke kwaliteit) zijn behoorlijk lichter, kleiner en goedkoper dan de concurrentie ...... De Sensor is bij Olympus dan wel net iets kleiner tov APS-C, maar je hebt gelukkig tov APS-C wel erg betaalbare lichtsterke lenzen en is een mooie DOF perfect te realiseren
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.693
212
73
Sphinkx zei:
Momenteel is er op Travelbird een aanbieding voor IJsland.. Mss wel interessant voor je ;-). Wel enkel vandaag te boeken..
Ijsland moet je ook zeker eens doen! We hebben daar enkele weken rond getrokken, ongelooflijk helder daar, je ziet tientallen kilometers ver. Geothermische activiteit is de max, paardje rijden op de beestjes die daar in de typische "Tjolt" over de vlaktes vliegen...

Dat overgoten met een Sigur Rós sausje ... man,man
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
312
93
De pro lenzen van Olympus zijn ongeveer even duur als de pro van Fuji hoor.. Dus veel verschil is er daar niet in. Wel een groter aanbod bij olympus en meer 3rd party aanbod. Ze zijn idd wel iets lichter. Maar dat is door de ois in de body van olympus. Daardoor kunnen ze hun lens lichter maken :). Maar ik heb toch voor fuji gegaan..

In december ga ik naar IJsland. Oktober Zuid Afrika. Daarom de nieuwe camera
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Sphinkx zei:
Momenteel is er op Travelbird een aanbieding voor IJsland.. Mss wel interessant voor je ;-). Wel enkel vandaag te boeken..
helaas het goedkoopste wat er nu op staat is €979 en daar komt dan €199 bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Yes, eindelijk is mijn lang verwachte camera Olympus E-M1 toegekomen. Met de bijbehorende lenzen f2.8 12-40 Pro + 40-150 Pro, heb ik precies het gewenste bereik. Deze OM-D roept dan ook weer enkele oude herinneringen op
263a.png


h_2000023450002_21914_0.png


olympus-om-d-e-m1-gear-patrol-lead-full.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Proficiat met je aankoop! Direct ook een stel erg mooie lenzen erbij!
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
312
93
Mooi! Waarom de em1 genomen en niet de recentere em5 mark II? Dat was nl mijn keuze voor ik de fuji heb genomen. Ging ook voor dezelfde lenzen gaan
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
luckske" data-link="https://home-theater.be/topic/24-wat-heb-je-zopas-gekocht/?postID=34400#post34400"> Proficiat met je aankoop! Direct ook een stel erg mooie lenzen erbij! [img]https://home-theater.be/wcf/images/smilies/emojione/1f44d.png[/img] </woltlab-quote> Thnx [img]https://home-theater.be/wcf/images/smilies/emojione/1f609.png[/img] <woltlab-quote data-author="Sphinkx zei:
Mooi! Waarom de em1 genomen en niet de recentere em5 mark II? Dat was nl mijn keuze voor ik de fuji heb genomen. Ging ook voor dezelfde lenzen gaan
263a.png
Ik heb bewust gekozen voor de E-M1, omdat deze een veeeel nauwkeurigere en snellere Single en C-AF heeft. Zowel de E-M1 als de E-M5ii, heb ik zeer uitgebreid getest en buiten het feit dat de E-M1 een stevige en intuïtieve grip heeft, is de scherpstelling in normale en moeilijke lichtsituaties echt wel de meerdere.
1f44d.png
Die grip zou ik bv met de 40-150mm niet kunnen missen, ik kan gewoon met 1 hand de knoppen op body bedienen en met de andere hand inzoomen, enz.. dit zou me met de E-M5ii echt niet lukken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Thibault D

Member
21 sep 2014
77
0
9
Joske007 zei:
Yes, eindelijk is mijn lang verwachte camera Olympus E-M1 toegekomen. Met de bijbehorende lenzen f2.8 12-40 Pro + 40-150 Pro, heb ik precies het gewenste bereik. Deze OM-D roept dan ook weer enkele oude herinneringen op
263a.png


h_2000023450002_21914_0.png


olympus-om-d-e-m1-gear-patrol-lead-full.jpg
Welcome to the Oly family !!! Waar gekocht ? en hoeveel betaald ? zou wel die 7-14 pro willen hebben :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Weer wat films erbij (3 voor 25 € actie bij bol):

  • Elysium
  • Black Hawk Down
  • Titanic
  • Rise Of The Planet Of The Apes
  • Avatar(deze keer met NL subs)
  • White House Down
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.122
324
113
25x N52 12x2mm neodymium magneetjes

Deze winter eens masking proberen maken voor m'n projectie scherm. Hoe meer ik er op let, hoe meer in me stoor aan de zwarte balken bij cinescope films
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.122
324
113
iPhone 6s gepreordered

De 25e heb ik hem
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
broodro0ster zei:
25x N52 12x2mm neodymium magneetjes

Deze winter eens masking proberen maken voor m'n projectie scherm. Hoe meer ik er op let, hoe meer in me stoor aan de zwarte balken bij cinescope films
2639.png
leuke oplossing!

Achter je scherm, en dan voor een zwart doek?

Probeer maar eerst hoe goed de magneten aan elkaar hangen. Niet dat ze zo hard trekken, dat je indrukken of schade maakt op je scherm!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
broodro0ster zei:
25x N52 12x2mm neodymium magneetjes

Deze winter eens masking proberen maken voor m'n projectie scherm. Hoe meer ik er op let, hoe meer in me stoor aan de zwarte balken bij cinescope films
2639.png
Ben benieuwd naar je oplossing!
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.122
324
113
Magneetjes in de achterkant van de kader van het scherm lijmen. Dan uit een soort schuimplaat de vlakken snijden en die overtrekken met velours. Aan de randen er ook magneetjes of ijzeren plaats in lijmen.

Ik hoop dat dat zo netjes gaat blijven hangen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Skank zei:
Tv met een kaartje
Al geïnstalleerd? Ik heb dit ook, en ik ben er eigenlijk zeer tevreden over (ik heb geen nood aan opnames etc).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.781
427
98
Earth
sandervdw zei:
Al geïnstalleerd? Ik heb dit ook, en ik ben er eigenlijk zeer tevreden over (ik heb geen nood aan opnames etc).
Neen , nog niet. Deze avond. Tevreden van ja? Ik hoor nochtans rondom geen zo'n goeie kritiek. Ik hoef ook niet op te pakken...


Bestaat er eigenlijk geen mogelijkheid om een htpc te kopen, die zo'n module heeft waar je deze kan insteken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Skank zei:
Neen , nog niet.Deze avond. Tevreden van ja? Ik hoor nochtans rondom geen zo'n goeie kritiek. Ik hoef ook niet op te pakken...


Bestaat er eigenlijk geen mogelijkheid om een htpc te kopen, die zo'n module heeft waar je deze kan insteken?
Nee, Het is een CI+ module, en daarvoor heb je een gecertifieerd apparaat nodig (enkel tv's...). Als ik bij vrienden kijk, die moeten steeds wachten tot de digicorder opgestart is (is op te lossen door energiebeheer, maar dan heb je weer hoog sluimerverbruik) terwijl ik op 1 seconde tijd tv kan kijken. Het grote nadeel (maar tevens ook voordeel) is dat je ARC werkend moet krijgen en dat is soms wel wat gedoe. Maar dan kan je wel onmiddelijk de youtube/netflix/... apps van je tv gebruiken zonder problemen.

Nog een klein nadeel: als hij een nieuwe zender vindt, worden al je presets verwijderd (kan ook aan tv liggen) en moet je de zenders dus terug verplaatsen. Maar zo vaak krijg je geen nieuwe zenders.
 
Laatst bewerkt door een moderator: