• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

2.1 - 3.1

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Hey guys -
Ik geraak er echt niet uit deze keer en misschien hebben jullie wel een leuke tip.

Toch weer op zoek voor wat geluid in de woonkamer, meer bepaald om wat muziek te gaan spelen en aan te sluiten op de receiver van de TV.
Ik heb de afgelopen jaren verschillende soundbars geprobeerd (sonos, yamaha, LG, wat duurder en zogezegd audifiel spul etc) - met het oog op iets te vinden dat "strak" past bij de TV/kast in de woonkamer, maar daarnaast ook redelijk "klinkt". Laat ons zeggen dat ik daarvan ben afgestapt wegens gewoon niet genoeg klinken. Een ding heb ik nog niet geprobeerd, en dat is een passieve soundbar.
Uiteindelijk gewoon teruggekeerd naar 2.1 - met een paar speakers die ik overgehouden heb van mijn grootvader (Castle Durham). Dat klinkt echt nog goed zenne, maar het staat zo loemp naast de tv en ik begin dacht ik, och ja, sound matters...maar tegenwoordig krijg ik het echt op mijn heupen als ik er naar kijk. Heb al gedacht om speakers een andere kleurtje te gaan geven etc... maar ik kan niet weg met de loempigheid van die twee rechthoeken natuurlijk...

Dus dacht ik, maybe eens uitkijken naar een passieve bar (Klipsch 440d alike)- of maybe wat kleinere, modernere strakkere speakers (stereo of stereo en center) bv...
Zeer beperkt budget van een 1000 euries (nope geef hiervoor niet meer uit), maar waar iets als een Klipsch RP600M (maybe ook weeral veel te groot?) of wat Q acoustics 3030i inpassen ofzo - maar misschien is er anders spul waarvan jullie weten dit is bang for bucks, klinkt goed en ziet er nog redelijk uit?
Bon, ik besef dat het allemaal zeer subjectief is natuurlijk, maar maybe heeft iemand wel een leuke top om te checken :)
thanks!
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
On wall speakers een optie? Kan je mooi naast je tv hangen. De Dali Oberon die ik heb hangen passen in de meeste hun interieur omdat ze paar verschillende kleuren hebben.

Enkele andere merken hebben ook on (of in) wall speakers. Oberon is ruim binnen je budget.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Ik denk dat de KEF R3 mijn keuze zou worden voor een woonkamer setup. Boven jouw budget, maar met de 20% korting die je tot januari krijgt, niet zoveel meer boven jouw budget.
Of moet er een actieve sub bij voor dat budget?
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Ik denk dat de KEF R3 mijn keuze zou worden voor een woonkamer setup. Boven jouw budget, maar met de 20% korting die je tot januari krijgt, niet zoveel meer boven jouw budget.
Of moet er een actieve sub bij voor dat budget?
thx brood zal me eens informeren hierover! actieve sub heb ik al - dus gewoon stereo of eventueel 3 kanaals is ok
mja het is verdorie opletten geblazen met prijzen zenne - de ene krijg je mega korting, de andere nougabollen -
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Ik heb nu 3.0 in de woonkamer staan, maar die center voegt eigenlijk maar weinig toe voor gewoon TV en muziek. Dus ik zou je budget gebruiken om een mooie 2.0 set te halen i.p.v. 3.0. Voor dat bedrag moet je toch wel iets goed kunnen vinden.

Dit is de promo van KEF. Een vriend van mij staat op het punt KEF's te kopen en de dealers die hij aangesproken heeft doen mee met deze actie. Met een beetje geluk vind je nog ene die er nog wat extra korting kan bovenop doen.
Exclusive Promotion Available Receive up to 20% off* KEF R Series when purchasing via KEF.com or participating authorised KEF retailer. Available in-stores and online from 1st Nov. *Selected models only, reduction ranges from 17% - 20% off depending on model purchased
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Het budget van €1000 is enkel voor de speakers dan? Ik heb wel al wat mensen die 2.1 gaan met een Bluesound Powernode en een sub/sat systeem.
Dali Oberon on wall zit ver onder budget aan netto zo'n €500. Dan kan je al naar Opticon LCR mk2 uitkijken. Zeer mooie on walls.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
ja enkel speakertjes - nee geen sonos achtige dingen, heb een receiver en daar moeten speakers aan, that's it :) dank voor de tips, will check it out!