• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

7.1 vs 5.1

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Wat zijn de voordelen-nadelen van beide tov elkaar?

Krijg je een betere bubble gevoel?

Zijn er vereisten voor 7.1 qua grootte ruimte?


Zelf nog nooit 7.1 gehoord... Vraag me af of je groot verschil merkt?

Laat de discussie maar losbarsten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Van wat ik tijdens de CineDream beurs heb gehoord is er niet echt een beperking op de grootte van de ruimte. 11.2 in een ruimte van 3,5m x 3m ofzo werkte best goed. Ik heb er niet zoveel ervaring mee, dus ik weet niet of het de investering waard is. Da's een beetje persoonlijk. Maar met de juiste opstelling moet dat wel in elke afmeting van ruimte lukken, volgens mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Na enkele positieve luisterervaringen bij verschillende leden, kan ik na een recente overstap naar een 7.1 opstelling alleen maar positief zijn. Naar aanleiding van een niet optimale 5.1 opstelling is de overstap naar een 7.1 uitbreiding, voor mij persoonlijk zeker de moeite waard geweest.

Een 5.1 track krijgt een mooie upmix naar 7.1 en klinkt naar mijn gevoel echt niet fake in tegendeel zelfs, geeft het echt een meerwaarde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Ik ben wel overtuigd van de voordelen van 7.1 maar vraag mij af of je best rears dan wel front heights toevoegd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Rears hebben volgens mij meer effect dan front high.

Steeds meer soundtracks worden 7.1, een soundtrack waar front high in verwerkt zit, bestaat volgens mij niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
nielvm zei:
Rears hebben volgens mij meer effect dan front high.

Steeds meer soundtracks worden 7.1, een soundtrack waar front high in verwerkt zit, bestaat volgens mij niet...
Idd, dat is ook mijn gedacht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
John Carlton zei:
Ik ben wel overtuigd van de voordelen van 7.1 maar vraag mij af of je best rears dan wel front heights toevoegd
Denk dat je meer aan rear heights hebt of Atmos.
 
Laatst bewerkt door een moderator: