• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aankoop nieuw surround systeem

Elvin

New Member
2 jan 2014
3
0
4
Hey   Ik ben op zoek naar een betaalbaar surround systeem voor thuis ik ben een liefhebber van films en series ik ben een beetje aan het twijfelen wat ik zou kopen qua versterker had ik gedacht aan een van deze: Sony STR-DN1040 of 1030 Pioneer VSX-923-S Pioneer VSX-528-S Onkyo TX-NR626 of 727   Qua luidsprekers had ik gedacht aan een van deze Canton Movie 1005 of 260 Boston acoustics A2310 HTS Quadral Aluma 2060   Iemand raad??
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Hey


Eerst en vooral welkom op het forum.

Ik heb de speakers even opgezocht want ik ken ze zelf niet, en heb ze ook nog niet voorbij zien komen.

Nu wat ik wel uit je voorstellen kan halen is het volgende:

Je budget voor speakers is 500 euro

Voor bv je onkyo 727 is je budget 700 euro

Right?

Nu ga ik je iets zeggen waar je zoveel meer zal uithalen maar wat je misschien niet zo graag zal horen.

Kijk eens op de tweedehands markt en je gaat veeeeeeeeeeel meer halen.

Ik zou je budget ook omdraaien: nl 700 a 800 voor speakers en 400 a 500 vr versterker

Ga je al veel verder komen.

Ik wil gerust helpen zoeken , maar je moet er wel voor open staan.

Misschien zelfs eerst 3.0 of 3.1 en daarna 5.1 maar je gaat ons zo dankbaar zijn later...

Wat denk je?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Idd. Zeker eens 2de hands checken. Soms heel mooie zaken te doen..





Sent from my iPad using Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hier staat zelfs een mooi setje Focals te koop http://home-theater.be/topic/475-2x-focal-chorus-726v-700cc-center-light-walnut/
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Heb beiden al gehoord, dus als ik mocht kiezen, geef me dan de Focal's maar tov de Kef Q-reeks
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Die focals zijn maar 3.0 de kefs 5.0 en goedkoper dan de focals.

Ik zou ook de focals nemen maar rekening houdend metzn. Budget.... Zijn de kefs wel veel beter dan zn voorgestelde melkpakjes.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Zoals aangegeven kan je beter voor wat duurder/beter materiaal gaan en rustig opbouwen, ga je veel meer aan hebben. Welk materiaal dat word moeten je oren zelf beslissen. Ben zelf focal fan maar heb nog niet erg veel andere dingen gehoord. Neem je tijd en luister goed, zal je een hoop frustratie besparen.

Persoonlijk ben ik niet zo een fan van alles tweedehands aan te schaffen. Heb het zelf gedaan voor mijn focal speakers en dat is reuze meegevallen maar kan natuurlijk altijd tegenvallen. Vooral op gebied van reciever zou ikzelf nooit tweedehands gaan.


Wat je bv zou kunnen doen is, nieuwe reciever kopen en twee kleinere speakers die je voorlopig in stereo zou gaan gebruiken binnen het merk waar je later mee verder wil. Dan zou je kunnen bijsparen en wanneer het budget er klaar voor is zou je dan 2 mooie vloerstaanders kunnen bijkopen en de kleinstjes als rears gebruiken. Achteraf centertje erbij en op het af te maken nog een sub en je zit voor heel wat jaartjes gebeiteld!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik wel. Mijn versterker is tweedehands en nagelnieuw. Niks mis mee. Zeker als je van een andere liefhebber koopt en het nog in garantie is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ik zou er zeker geen meer kopen zonder HDMI in/uitgangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Idem. Oh had bovenstaande dat niet misschien?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Nope
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Elvin

New Member
2 jan 2014
3
0
4
Bedankt voor de reacties. Het probleem is dat mijn vrouw geen grote vloerstaanders wil omdat dat ambetant is om te poetsen daarom dat de setjes die ik opnoem allemaal om aan de muur te bevestigen zijn Bovendien wil ik daar niet al te veel geld insteken daar ik nog verscheidene andere hobby's heb die ook niet echt goedkoop zijn Dus ben ik op zoek naar een goed compromis tussen kwaliteit en prijs Mijn budget is rond de 1000 a 1250€ En daar ik ook een apple liefhebber ben zou er op de versterker / reciever een iphone compabiliteit aanwezig zijn   Greetz Elvin
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
De meeste versterkers hebben apple airplay ondersteuning hoor
263a.png
Genoeg andere mooie speakers die beter zijn dan wat jij voorsteld en die je ook aan de muur kan hangen hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Elvin

New Member
2 jan 2014
3
0
4
Welke kun je mij dan aanraden die nog binnen het budget vallen?
 
Laatst bewerkt door een moderator: