• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aankoop nieuwe receiver

mich1966

New Member
24 jul 2016
13
0
4
Hallo, Ik wil deze week een av receiver aanschaffen. Tussen deze 3 modellen zou ik kiezen. Onkyo Tnr-646 Pioneer VSX-930 Denon avr-X2200w

Wie heeft ervaring met één van deze modellen? Voor- en nadelen van de modellen.

Ik wil mijn speakers in 'bi-amp' aansluiten.

Bedankt voor de reacties.

Mich


Wat wil je doen met je nieuwe Home Cinema systeem</strong> Klank voor films via mediaplayer, internetradio Wat mag het Home Cinema systeem gaan kosten? €500/ €600 Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Mediaplayer (omgebouwde krachtpc)- dvd player- via decoder.

Wat denk je allemaal nodig te hebben? Heb nu 2 colonspreakers, centrale en 2 back speakers die ik ga behouden. Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? yamaha, onkyo, denon, pioneer <strong>Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De torenspeakers hebben aparte woofers ingebouwd, die wil ik aansturen via het bi-amp principe. Active sub word ook gebruikt. Hallo, Ik wil deze week een av receiver aanschaffen. Tussen deze 3 modellen zou ik kiezen. Onkyo Tnr-646 Pioneer VSX-930 Denon avr-X2200w

Wie heeft ervaring met één van deze modellen? Voor- en nadelen van de modellen.

Ik wil mijn speakers in 'bi-amp' aansluiten.

Bedankt voor de reacties.

Mich
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
in die prijsklasse zou ik voor de Denon gaan..alsook zou ik zeker niet voor bi amping gaan zeker niet in een instapmodel receiver. Denk dat je met bi-wiring meer gaat eruithalen dan . Je gaat uiteindelijk dezelfde eindtrap extra belasten waardoor hij eigenlijk minder Power geeft pe kanaal met bi amping .terwijl je met bi wiring minder weerstand krijgt ( dubbele kabel is dikkere aders ) en dus een zuiverder signaal naar je speakers Toe. Plus omdat je aparte sub gebruikt worden je speakers rond de 80hz afgepakt en heb je toch niets aan (extra) Power
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
69
58
Bi ampen met een reciever zou ik ook niet doen ( want meestal is de voeding gedeeld dus geen profijt ), beter aparte versterkers gebruiken dan.

Bi- wiring ben ik ook gene gelover van..( heb het hier al eens geprobeeert en gaf totaal geen verschil ) ,koop dan gewoon een dikkere kabel maar dan nog spreken we hier over diameters zodat 2,5 mm meestal meer als genoeg is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mich1966

New Member
24 jul 2016
13
0
4
Als de reviews lees dan zou de onkyo al voorbij gestreefd zijn, die is nu serieus afgeprijsd. De denon is ook al vervangen door de 3200

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mich1966

New Member
24 jul 2016
13
0
4
Ik bezit een media player (maw verbouwde pc) waarmee ik films bekijk. De klank word aangestuurd door middel van cinch verbindingen, in 5.1 Kan dit ook op die manier verbonden worden op een denon? Thx
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mich1966

New Member
24 jul 2016
13
0
4
Neen, ik gebruik de onboard sound card

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
je hebt analoge line ins nodig dus..dan ga je wellicht een receiver uit een hogere prijsklasse moeten checken vermoed ik

voor 700€ kan ik je mijn Marantz SR7009 (zwart) verkopen als je wil
1f609.png
die heeft 7.1 analoge ingang ook - die is op 01/2017 - 2 jaar oud en staat al een maand of 10 onbespeeld in de doos opgeborgen (dus heeft niet veel uren) wegens verbouwing...

Nu ja, een nieuwe mediaplayer of gewoon een nieuwe hdmi vga kaart is goedkoper
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: