• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aankoop subwoofer

BDC1987

Member
21 mrt 2013
71
0
9
Beste, heb wat zitten zoeken, maar vond nergens een degelijke review. Van daar mijn vraag hier, wat denken jullie van deze subwoofer?   http://hificorner.nl/the-ball-21.html     Op vlak van design zou die perfect passen bij de rest, kamer waar hij zou instaan is 5*4 meter ongeveer, en zou hem in combinatie met mijn BA A 360 gebruiken. Nu heb ik schrik dat die enkel design is en een brak geluid oplevert, vandaar mijn vraag wat denken jullie over dit toesten en meer algemeen, wat is belangrijk voor aankoop van een subwoofer?   Alvast bedankt en hopende op snelle respons
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Hmmm ... 6.5" "woofertje" met 60W versterking ... Elke van je BA-A360 speakers heeft ook al 2 x 6.5" drivers ...   Wat voor "effect" wens te bereiken ? Dit gaat weinig toegevoegde waarde leveren vrees ik ... visueel wel een schattig ding maar ... Dat ding gaat je echt niet iets bijkomend laten voelen denk ik, dan zal je eerder naar de gepoorte 12" doosjes moeten gaan (of een 10" lange-slag of zoiets met een 400-700W versterking)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Let vooral op grootte woofer 6,5 is echt niet groot, Hoe laag gaat de sub? Er staat niet veel info bij.. Ik zou deze eigenlijk zeker niet aanschaffen.. spaar nog even door en koop een echte sub !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

BDC1987

Member
21 mrt 2013
71
0
9
Ja dat van die grootte had ik ook gezien dat die gelijkaardig was. Ik heb nu geen subwoofer, dus verschil zal er wel zijn en voor die 250 leek het me nog wel doenbaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

BDC1987

Member
21 mrt 2013
71
0
9
Vandaar mijn tweede vraag, waar op letten bij aankoop "echte" sub?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik denk minimum een 10 of zelfs 12 inch woofer Kijken hoe laag hij gaat (in je specs, de mijne draait zo rond de 20 Hz)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Vandaar mijn tweede vraag, waar op letten bij aankoop "echte" sub?
Je hebt al redelijke vloerstaanders, dus inderdaad zal je toch 12" moeten overwegen met zeker 400W versterking om een echt toevoeging te geven ! (ahja EN hij moet goed in de ruimte opgesteld worden, de beste/duurste sub slecht opgesteld in een ruimte OF de luisterplek die wat slecht is en het is naar de knoppen
1f609.png
  Voor de rest zijn er geen "harde" criteria. Ja, de afmetingen mischien indien hij in een woonkamer staat. Vrouwtje zijn soms allergisch hieraan...   Verder "gesloten" model of "gepoort" (met bas-pijpen). Een "gesloten" model kan strakker klinken, is meer voor muziek maar zal nooit zo "bruut" zijn als een modelletje met poorten tenzij je een h
 
Laatst bewerkt door een moderator:

BDC1987

Member
21 mrt 2013
71
0
9
Bedankt voor de antwoorden, Die 250 is niet echt een vast budget was gewoon de promoprijs vandaag voor die bal subwoofer. Nu als ik het goed lees, investeer ik beter in surround dan in een crappy subwoofer aangezien mijn vloerstaanders wel al wat bass leveren
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Een goeie sub is altijd een aanrader !
1f609.png
Kijk eens naar een bk xxls400 bv of zelfs 200
 
Laatst bewerkt door een moderator: