• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

aanschaf nieuwe tv

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
binnenkort verhuis ik naar een andere woning, waar de minimale kijkafstand rond 4,10m zal zijn. aangezien er nog weinig 4k bronmateriaal is (ik heb vb geen netflix lijkt het weggegooid geld om voor een uhd-tv (4k) te gaan. Misschien binnen een jaar of 4? ik probeer steeds mijn tv om de 5 jaar te vernieuwen.

nu dacht ik eerst een "samsung" te kopen, omdat ik dit merk nog niet gekocht had en zij toch steeds goed scoren in de testen. in het "boekske" staan helaas bijna allemaal uhd-tv's. de gewone hdtv staan bijna achteraan en dan lijkt het alsof hun beeldkwamiteit een stuk minder is . Aangezien wij dus op meer dan 4m zitten en toch maar gewoon naar ten hoogte 1080p materiaal kijken (en ook naar tv-uitzendingen) zou ik nog voor een "gewone 1080p durven gaan. Vraag is of dan wel goed zit bij Samsung want het lijkt alsof alle recente beeldverbeteringen enkel voorbehouden zijn voor hun al dan niet curved uhdtv's . is LG met zijn oled een riscante zet of niet? ok de tv moet geen 15j meekunnen Een andere kans is ook een sony , ik dacht zo aan de x850c reeks?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
lg oled is vrij duur zeker in full hd , de x850 serie van sony is ook 4k , wil je een goede 55" tv is de kdl55w809c een ideale tv , goede zwartwaarden , goed contrast en uitstekende full hd beeldkwaliteit . en kost ongv de helft dan de x850 serie en minder dan de helft van een lg oled . heb in je andere posts gezien dat je bent aan het twijfelen tussen een beamer en tv maar je best wel een degelijk budget hebt , zoals we daar al vertelden is een combo tv/projector dan ideaal in jou budget . een goede full hd tv om tv/serie te zien en een goede (full hd) beamer om film te zien , in combinatie met een (electrisch ) uitrolbaar scherm . beste van 2 werelden heb je dan en dit kan makkelijk in jouw budget .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
idd aanvankelijk dacht ik enkel nog maar voor beamer te gaan maar combi lijkt beter. maar eerst zal dus de tv aangeschaft worden, voor beamers wil ik dat ook eerst eens in een winkel aan het werk zien. en dan zeker de vrouw meenemen of zij dat ziet zitten zo'n spel aan het plafond (of op een plank aan de muur
1f914.png


volgens allerlei schema's zo uik voor 1080p minsterns een 65" nodig hebben. houden jullie hier allemaal echt rekening mee? ik las dat je best beter wat te groot neemt omdat dit heel snel went
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
op 4 m is full hd zeker te doen , zeker als je niet veel native full hd content hierop gaat zien , de regel is normaal tussen de 2 a 3.5 x de beelddiagonaal . 55" is 139 cm dit x3.5 is 4.9m dus dat gaat nog hoor , moest je voor een uhd tv gaan kan je idd beter voor een 65" gaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
ilstino zei:
lg oled is vrij duur zeker in full hd , de x850 serie van sony is ook 4k , wil je een goede 55" tv is de kdl55w809c een ideale tv , goede zwartwaarden , goed contrast en uitstekende full hd beeldkwaliteit . en kost ongv de helft dan de x850 serie en minder dan de helft van een lg oled . heb in je andere posts gezien dat je bent aan het twijfelen tussen een beamer en tv maar je best wel een degelijk budget hebt , zoals we daar al vertelden is een combo tv/projector dan ideaal in jou budget . een goede full hd tv om tv/serie te zien en een goede (full hd) beamer om film te zien , in combinatie met een (electrisch ) uitrolbaar scherm . beste van 2 werelden heb je dan en dit kan makkelijk in jouw budget .
dit sony model vind ik niet meteen op hun website maar vind wel de W85C/W80C en de W95. of toch maar voor een samsung hdtv gaan maar de grootste maat hier is 60"
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
de w809 is een 805 met beter paneel
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: