• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Advies gevraagd

Wouter84

New Member
22 nov 2017
4
0
4
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Wat is het budget dat je er aan wilt geven?

De vermogens van beide lijken veel te verschillen - maar beide zijn ook heel anders gemeten en daarmee 1 op 1 moeilijk te vergelijken, ook is de Harman een slimline model, deze zijn altijd minder krachtig omdat ze ook hun hitte anders niet kwijt krijgen.
De Pioneer is 100 watt, aan een 6 ohm speakers en maar 1 kanaal aangestuurd tijdens het meten.
De HK is 50 watt, 8 ohm speaker en 2 kanalen aangestuurd tijdens het meten.

Dus zeer moeilijk te vergelijken en zoals met alles erg rooskleurig voorgesteld. Geen van beide zullen de voorgestelde cijfers behalen per kanaal. Nu dat is niet noodzakelijk een probleem als je niet super luid wilt gaan spelen.. maar dan gaan die speakertjes ook niet aankunnen.

Persoonlijk zou ik dit ook in overweging nemen:
https://www.hificorner.nl/jamo-s426-hcs-3-denon-x1300w.html

Je zou enkel nog een subwoofer moeten op de kop tikken, maar dan heb je natuurlijk ook wel direct een geluid dat de Pioneer en HK volledig wegspeelt.
Je kan perfect zonder subwoofer spelen, maar dan ga je toch wel wat missen in films.

Ik heb dezelfde Jamo's vroeger gehad en spelen nog altijd naar volle tevredenheid bij vrienden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Die jamo's zijn inderdaad best aardig, worden morgen op hificorner aangeboden op black friday sale. Mijn denon x4000 komt in de verkoop, met audyssey x32 aan boord blaas je al je bovengenoemde setjes zo weg...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Wouter84

New Member
22 nov 2017
4
0
4
Bedankt voor het meedenken???????? Het is inderdaad appels met peren vergelijken . Het budget ligt rond de 700. Verder ben ik me er van bewust dat er altijd prijs/kwaliteit is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Wouter84

New Member
22 nov 2017
4
0
4
die Jamo set is wel behoorlijk aanwezig kwa formaat. Het is net iets boven budget maar een bose soundbar 300 is ook mooi ????
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Mooi niet!
1f922.png

Alle gekheid ... je kan toch zoveel beter doen met een eenvoudig setje goede bookshelves. Desnoods beginnen met 2.1 en dan uitbreiden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Wouter84

New Member
22 nov 2017
4
0
4
Dat is opzich ook nog wel een idee ????????
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
A*Brand NewBox zei:
Mooi niet!
1f922.png

Alle gekheid ... je kan toch zoveel beter doen met een eenvoudig setje goede bookshelves. Desnoods beginnen met 2.1 en dan uitbreiden.
Zou ik ook eerder aanraden
1f609.png
wel moet je de stands voor de boekenplankspeakers er wel even bijtellen, waardoor je dan meestal in het goedkopere segment inde buurt komt van een vloerstaande speaker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Ik heb 2 Tannoy Eclips 2 nieuw in de doos voor €225.
Of een setje Q Acoustics 3010 met sub in "gloss black & lederlook" die resp. €269 en €569 kosten. Ik heb een toonzaalset die ipv €838 weg kan aan €499.
De 3010 kan je later als achterspeaker gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator: