• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Apple werkt aan android app voor Nieuwe muziekdienst

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Apple zou werken aan een Android-app en het integreren van een dienst voor het streamen van muziek in iOS, iTunes en de Apple TV. De betaalde dienst zou voortborduren op de dienst van het overgenomen Beats. Mogelijk volgt de introductie in juni.

Het zou om de eerste Android-app gaan die Apple geheel zelf ontwikkeld heeft, claimt 9to5mac. Beats zelf bood al een Android-app voor zijn streamingdienst aan. Apple heeft voor zijn nieuwe eigen dienst gebruikgemaakt van de content en 'technologie' van Beats, het bedrijf dat het concern bijna een jaar geleden overnam. Een groot deel van de dienst, zoals het ontwerp, zou echter van Apple zelf afkomstig zijn. De betaalde dienst zou geïntegreerd worden in de muziek-apps voor de iPad, de iPhone en de iPod Touch en in een nieuwe versie van iTunes en een applicatie voor de Apple TV.

Gebruikers zouden er na een zoekactie voor kunnen kiezen of ze tracks streaming afspelen of toevoegen aan een persoonlijke bibliotheek. Bij dit laatste zouden ze de nummers op hun systeem of in iCloud kunnen opslaan. De nieuwe dienst krijgt functionaliteiten als afspeellijsten, activiteiten en mixes op de manier zoals Beats Music die ook aanbood. Daarnaast zouden socialnetworking-features overgenomen worden van Beats.

Verder zou Apple de mogelijkheid geven om accounts van Beats Music over te zetten naar de nieuwe dienst en muziekcollecties te migreren. De introductie zou geen invloed hebben op het bestaande aanbod van muziekdiensten van Apple, zoals iTunes Radio en iTunes Match.

Oorspronkelijk zou Apple van plan zijn geweest om de muziekdienst in maart te introduceren, maar door interne strubbelingen zou dit niet gehaald zijn. Nu zou juni 'een mogelijkheid' zijn. Apple zou 7,99 dollar per maand willen vragen voor de dienst en daarmee iets onder de prijs van premium-abonnementen van concurrenten willen blijven.

Bron: tweakers
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Mooi, net onder spotify en google play. Ik wacht ff af
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Een serieuze concurrent voor spotify denk ik, ik hoop zo dat het niet in hun apple eco systeem past, maar ruimer gezien wordt. En goedkoper, en dan ga ik misschien toehappen
 
Laatst bewerkt door een moderator: