• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Blu-ray speler met goede ondersteuning voor netwerk functies

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.523
159
66
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen. <--- Deze tekst dien je te verwijderen.



Wat wil je doen met je nieuwe Home Cinema systeem</strong> betreft aankoop van een blu -ay speler om Films bekijken, zowel op NAS, BD en DVD

Wat mag het Home Cinema systeem gaan kosten? 300 tot 500 Euro max.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? versterker speakers en telenet digicorder.

Wat denk je allemaal nodig te hebben? Ik begrijp dat een losse mediaspeler met kodi de beste ondersteuning bied voor afspelen films op network. Echter will ik de "koterij" vermijden in m'n TV kast. Dus één toestel aka blu ray speler die alles kan....

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Eigenlijk niet, moet wel passen in HIFI setup dus moet 43 cm. breedt zijn

<strong>Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet goed overweg kunnen met afspelen van mediabestanden op NAS middels DLNA: geode ondersteuning van ondertitels (niet ingebrand), goEde ondersteuning van mediabestanden: MKV ( H264 idealiter met DTS, AAC and AC3), MP4, etc... Ondersteunign van vele diskformaten is een pluspunt alsook de aanwezigheid van miracast/youtube leanback. het is altijd megenomen als een een goede upscaler inzit om DVD naar FHD te brengen. Netflix is niet nodig. Een mooie grafische look en feel is ondersgeschikt aan bovenstaande punten.

<hier mag je jouw eigen verhaal over je aankoopwens doen>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

arcam

New Member
26 mrt 2015
11
0
4
ik heb een denon dbt 3313 en heeft een mediaspeler leest mkv heeft youtube en netflix
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
ik vrees dat je niet het antwoord gaat krijgen waarop je hoopt. Ik weet dat bij veel mensen de ervaring is dat de mediaspeler functies die op een bd speler zitten zeer beperkt zijn.

Om deze reden blijf ik er ook van weg. (Maar dat betekend ook dat ik niet van alles op de hoogte ben, dus wie weet krijg je toch een passend antwoord)

Vaak zijn zo mediaplayers meer een marketing truuk. Want als je er 1 bestand mee van je NAS kan afspelen kunnen ze er reclame van maken.

In de realiteit spelen ze vaak enkel een bepaalde codes af. Of enkel .mp4 bestanden, of geen DTS. Waardoor je ofwel veel film moet gaan omzetten..... ofwel geen geluid hebt.


Misschien is het een optie om een goedkope BD speler te kopen, en bijkomend een van de himedia spelers. Himedia players

Dan zit je nog Onder De 300 Euro denk Ik. En weet je dat alles wat je er mee wil afspelen ook gaat lukken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.718
419
98
Earth
True Ik zeg ook, beide apart
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.523
159
66
Hmmmja..

ik vrees idd dat jullie gelijk hebben.
1f62b.png



ik heb een pioneer BDP 180 gekocht by hificorner.nl.. (200 Euro) op papier zou die heel veel formaten moeten ondersteunen, Morgen wordt ie geleverd..fingers crossed ik ben benieuwd..

dan is't nog maar te hopen dat hij tenminste degelijk de schijfjes kan spelen... t'is nu niet metteen de duurste speller...
1f914.png


Heeft er iemand ervaring met die pioneer Blu-ray speller? @ Istilio, heb jij toevallig dit type model niet? Als ie echt goed is ga ik mischien over tot de aankoop van een volledige pioneer set
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
ik heb de bdp170 k , welke bijna gelijk is , hij speelt wel sommige media formaten af maar niet allemaal , daarom dat ik mijn mede8er ernaast houd welke wel alles afspeelt , en over de beeldkwaliteit en geluid . ik vond deze al een waanzinnig groot verschil geven tegenover xbone

over de volledige aankoop naar pioneer , het handige hieraan is dat de afstandbediening functies heeft voor zowel receiver als blu ray speler
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Die Pioneers zijn goede toestellen, toch al veel goed over gelezen en ze zijn ook betrekkelijk makkelijk en niet te duur (50 eur) volledig regiovrij te maken. Ook zeer leuk is dat je subtitle shift hebt, om de subs te verplaatsen dus - wat toch wel handig kan zijn afhankelijk van de blu-ray.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
luckske zei:
Die Pioneers zijn goede toestellen, toch al veel goed over gelezen en ze zijn ook betrekkelijk makkelijk en niet te duur (50 eur) volledig regiovrij te maken. Ook zeer leuk is dat je subtitle shift hebt, om de subs te verplaatsen dus - wat toch wel handig kan zijn afhankelijk van de blu-ray.
zij toch dat ik zeer tevreden ben over het afspelen van gewone blu ray , maar over de netwerkmogelijkheden loop ik nu niet echt warm en blijf ik bij men oude trouwe mede8er
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.523
159
66
Alvast bedankt voor jullie feedback!

ik zie wel of de ingebouwde mediaspeler goed genoeg is of nie. op dit moment speel ik via de mediaspeler in m'n Pana plasma (prima TV trouwens...ik hoop stilletjes dat ie het nog wat langer kan volhouden tot OLED's betaalbaar worden) .. die doet het goed, maar af en toe krijg ik toch een fout beeld...en subs doet ie enkel als ze zijn ingebrand.

ik vind de pioneer AVR's best wel mooi ogen, zeker de silver afwerking vind ik mooi. Ik hoop dan ook een opstelling te kunnen hebben met enkel 2 toestellen die mooi bij elkaar passen kwa gebuik en looks en m'n geliefde Harmony remote.. less is more
1f60e.png
de rest moet vedwijnen uit het zicht, maar goed dat is de toekomst....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
lang leve marmitek dus
1f609.png
, blijf van mening hoeveel functies een apparaat ook kan krijgen , dedicated blijft het beste hiermee bedoel ik blu ray speler voor blu rays , mediaspeler voor media content
1f609.png
, tv als monitor , audio streamer voor audio , enz ....

op die manier ga je de beste kwaliteit bekomen , anders ga je altijd toegevingen moeten doen en in kwaliteit moeten inboeten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.523
159
66
Na drie weken gebruik ben ik best tevreden van m'n pioneer Blu ray speler.

Ik vind de ingebouwde media speler meer dan voldoende. Speelt zonder meer MKV files met externe ondertitels, ondersteuning voor de meeste Audio codexen..True HD , DTS HD master etc.... ISO files gebruik ikzelf niet, maar volgens de manual zou dit ook geen problemen mogen geven. ook de aftstands bediening is goed uitgewerkt, je kan dus heel wat programeren via de harmony remote
1f609.png


al bij al een goed product.
 
Laatst bewerkt door een moderator: