• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Definitive Technology ProCinema serie

Peter

New Member
19 mrt 2015
18
0
4
Hallo iedereen,

Mezelf even kort voorstellen: ik ben (relatief) nieuw op dit forum en ben een tijdje geleden een topic begonnen over de aankoop van een nieuw surround systeem. Mijn eerste vraag / probleem was de aankoop van een nieuwe A/V receiver, hier ben ik ondertussen aan uit. Dit wordt namelijk de Denon X2100W. Hierbij wou ik mij ook een nieuwe boxen-set kopen. Probleem is dat ik hierbij gebonden ben aan speakers die ik kan ophangen aangezien de opdeling van mijn multimediahoek niet echt toelaat om boekenplankspeakers of torenspeakers te plaatsen. Jammer genoeg zijn zelf de Boston Acoustics A25's veel te bombastisch om aan mijn muur te hangen. Vandaar dat ik dus al gauw terug uitkom bij satellite speakers. Ik had dit ook al gekoppeld aan mijn topic over een nieuwe aankoop, maar misschien staat dit hier ook wel op zijn plaats?

Binnen de satellite speakers wil ik dan ook graag een goed systeem (voor muziek en films) dat me toch zo een goed mogelijke kwaliteit geeft EN dat ook een beetje betaalbaar blijft. Ik weet dat dit zeker niet vergelijkbaar zal zijn met die A25's maar ik heb niet zo veel opties :-(, maar mijn ideeën gingen uit naar volgende boxen van de Definitive reeks.

Zou het bvb. een optie kunnen zijn om als front 2 Promonitor 1000 's en als center ook de 1000 reeks te gebruiken, met als surround (rears) 2 Promonitors 800? of eerder 4 keer de 800 + center1000? Subwoofer kan ik dan eventueel achteraf nog bijkopen. Zou dit veel beter zijn dan die ProCinema600-set (waar al een subwoofer bijzet) of is dit de extra investering niet waard?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Fronts zou ik sowieso uit dezelfde reeks nemen. Dus 3x 1000 front en 800 rears.

Een andere sub als die van de 600 SER zal hoogst wss beter zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Je moet jezelf ook de vraag stellen hoeveel je achteraf nog wilt uitgeven aan een subwoofer? Voor een goede subwoofer betaal je al snel 500 euro (deze zijn dan ook niet te vergelijken met vb die bij de 600 serie)

Ik denk als je ruimte niet te groot is dat de 600 serie voldoende kan zijn, je gaf in je ander topic zelf ook aan niet zeer luid te kunnen spelen. Nu, de beste oplossing blijft eens te gaan luisteren, misschien staan ze in demo bij hificorner?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Peter

New Member
19 mrt 2015
18
0
4
luckske zei:
Je moet jezelf ook de vraag stellen hoeveel je achteraf nog wilt uitgeven aan een subwoofer? Voor een goede subwoofer betaal je al snel 500 euro (deze zijn dan ook niet te vergelijken met vb die bij de 600 serie)

Ik denk als je ruimte niet te groot is dat de 600 serie voldoende kan zijn, je gaf in je ander topic zelf ook aan niet zeer luid te kunnen spelen. Nu, de beste oplossing blijft eens te gaan luisteren, misschien staan ze in demo bij hificorner?
Voor een subwoofer zou ik eventueel tweedehands willen kijken, eventueel met wat hulp van dit forum :), dus dan zou de prijs misschien wel kunnen meevallen Je hebt inderdaad gelijk: mijn ruimte is ongeveer 15m<woltlab-metacode data-name="sup" data-attributes="">2</woltlab-metacode>met in het verlengde daarvan een gedeelte waarin de eettafel staat.(ook ongeveer 15m<woltlab-metacode data-name="sup" data-attributes="">2</woltlab-metacode> maar daar staan geen boxen naar gericht). Ik zou heel graag die boxen eens horen, maar ikzelf woon in het Gentse en weet hier niet echt een zaak waar die boxen beluisterd kunnen worden ...:-(

Als ik zou weten dat die 600's mooi geluid geven en voldoende inhoud hebben voor mijn ruimte hier, dan zou ik die kopen, maar ik geraak er niet aan uit dus ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ik heb verschillende jaren met de ProMonitor 1000 gewerkt alsook de ProCenter 1000 dit in combinatie met natuurlijk een hele grote subwoofer
1f609.png
Op 15m² ga je met iets kleinere ProMonior600 ook wel uit de voeten geraken hoor, zelfs als daar nog wat eetruimte aan hangt.

Mijn DefTechs hebben nog een tijdje op m'n zolder gestaan die 36m² is dat ging best hard als het moest. Kwalitatief ben ik ook altijd tevreden geweest moet die dingen, de "passive radiator" zorgt voor flink extra bass-output en de tweeter geeft prima helder weer...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Peter

New Member
19 mrt 2015
18
0
4
jvanhambelgium zei:
Ik heb verschillende jaren met de ProMonitor 1000 gewerkt alsook de ProCenter 1000 dit in combinatie met natuurlijk een hele grote subwoofer
1f609.png
Op 15m² ga je met iets kleinere ProMonior600 ook wel uit de voeten geraken hoor, zelfs als daar nog wat eetruimte aan hangt.

Mijn DefTechs hebben nog een tijdje op m'n zolder gestaan die 36m² is dat ging best hard als het moest. Kwalitatief ben ik ook altijd tevreden geweest moet die dingen, de "passive radiator" zorgt voor flink extra bass-output en de tweeter geeft prima helder weer...
@jvanhambelgium Ok thx! Dus die 600 reeks (incl subwoofer) zou dus niet slecht zijn als starterset? 800 is dan weer de middenreeks, maar komt natuurlijk veel duurder uit (zeker zonder subwoofer). 1000's leken me ook redelijk groot voor aan mijn muur, maar zijn wel vrij 'mooi'. Vooral blij te horen dat de kwaliteit zeer goed is, liefst zou ik ze eens horen, maar wil er geen 200 km voor rijden natuurlijk
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Er is wel altijd de mogelijkheid ze te bestellen en te testen, je hebt dan 14 dagen om te beslissen ze te houden of niet. De kosten om terug te sturen zijn wel voor u als koper (als je in NL geraakt vallen deze erg goed mee met postNL)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Peter

New Member
19 mrt 2015
18
0
4
Ja, inderdaad luckske, maar ik had ze toch liever eens ergens anders gehoord
263a.png
Jammer dat er geen winkels in het Gentse zijn waar deze beluisterd kunnen worden of dat niemand zo'n set thuis staan heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator: