• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

dhz omkasting inbouwspeaker isolatie

Oraku

New Member
21 jul 2014
7
0
4
Ik heb 4 inbouwspeakers in een vals plafond. De installateur had gezegd dat hij de omkasting niet in mdf kon plaatsen (weet nt meer precies waarom). Hij stelde daarom om in de plaats gewoon isolatiemateriaal te nemen, zoals glaswol, dat je er gemakkelijk kan tussen steken. Volgens hem zeker zo goed als mdf omkasting.


Wat denken jullie hiervan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Weet niet precies hoe het zit met inbouwspeakers, maar bij een gewone luidspreker zit er ook heel wat geluidsdempend materiaal in de kast. Lijkt mij geen slecht idee om de ruimte te vullen met glaswol of iets dergelijks om de weerkaatsing van je harde muur tegen te gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Is dat altijd zo Niel? Ze stralen in het plafond toch naar onder?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Elke luidspreker straalt achteraan hetzelfde geluid uit als vooraan, maar dan in tegenfase.


Lijkt mij voor inbouwluidsprekers niet anders... Of hebben de inbouwluidsprekers al zelf een soort "kist" waar ze inzitten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Oraku

New Member
21 jul 2014
7
0
4
Mijn inbouwspeakers van artsound zijn zonder kist. Nu zitten ze dus gewoon in het vals plafond zonder iets rond. Ik ga dan een constructie met rotswol maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Wil dit wel eens volgen.

Post je pics? Hoe ga je het doen? Hoeveel hoogte heb je beschikbaar?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Oraku

New Member
21 jul 2014
7
0
4
Zal ik doen (duurt nog wel even voor ik materiaal en tijd heb gevonden). Hoogte is iets van een 20cm. Denk best een stuk rotswol tegen plafond dat groot genoeg is voor opening en 4 'wanden' die bovenste stuk ondersteunen. We zullen zien of dat lukt....
 
Laatst bewerkt door een moderator: