• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Dirac deal met Pioneer

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Binnenkort AVRs met Dirac van Pioneer!

<woltlab-quote data-author="Dirac" data-link="Dirac"> Dirac announces strategic audio technology distribution agreement with Pioneer

David AstorgaApril 21, 2016

Pioneer will distribute Dirac’s suite of audio optimization technologies to Japanese manufacturers of sound systems and additionally, will leverage the solutions within their consumer, commercial and OEM audio applications Uppsala, Sweden – Swedish audio technology provider Dirac Research today announced an agreement with Pioneer Corporation to distribute their suite of digital technologies to the OEM audio market in Japan. The product categories cover computer speakers, sound bars, Bluetooth speakers, TV loudspeakers, portable audio devices, educational support products as well as amusement equipment featuring arcade games and others. Pioneer will also be leveraging Dirac solutions within a variety of consumer products and commercial audio applications. “About three years ago, Dirac introduced us to their suite of digital sound quality optimization technologies,” commented Mr. Osamu Takechi,Senior General Manager of Pioneer Industrial Solutions Division. “Completely different from conventional virtual surround and/or equalization, the Dirac solutions are both theoretically and practically proven to fundamentally improve an audio systems’ performance. We were quite impressed with Dirac; hence, we decided to integrate their technologies into our newest speaker systems. We are now in a position to market these groundbreaking technologies in Japan.”

Specializing in digital room correction, sound field control and sound optimization, Dirac Research has developed a range of world-leading solutions tailored for different audio systems, such as speaker and earphone optimization, soundstage widening for multiple speakers, sound quality optimization for portable devices and digital room correction for HiFi systems.

“We are excited about the synergy between Dirac and Pioneer and look forward to delivering superior audio solutions to Japanese OEM’s,” commented Dr. Mathias Johansson, CEO of Dirac. “We anticipate that the integration of our advanced technologies with innovative hardware from Pioneer and the other Japanese manufacturers will establish new benchmarks for audio performance in a variety of product categories.” Johansson concluded. </woltlab-quote>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dit kan nog eens best heel spannend gaan worden
1f44d.png
Eindelijk weer een digitale receiver met nog meer mogelijkheden dan Audyssey
1f61c.png
al was Pioneer met MCACC Pro al enige tijd sterk bezig.. hoop alleen dat de prijzen vanwege de Dirac integratie geen domper op de feestvreugde zetten
1f615.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Nu schijnt dat Adsy ook bezig is aan iets nieuws!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Xenomorph zei:
Nu schijnt dat Adsy ook bezig is aan iets nieuws!
Heb je hier ergens info over? Al gaat mijn persoonlijke voorkeur naar een digitale receiver met minstens Adsy-Pro, Dirac, MACC uit
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
Joske007 zei:
Eindelijk weer een digitale receiver met nog meer mogelijkheden dan Audyssey al was Pioneer met MCACC Pro al enige tijd sterk bezig
Joske,

welke mogelijkheden binnen Dirac zou je willen gebruiken die je nu niet hebt? ik moet bekennen dat ik geen expert ben op dit gebied ...vandaar m'n vraag ;-).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Joske007 zei:
Heb je hier ergens info over?Al gaat mijn persoonlijke voorkeur naar een digitale receiver met minstens Adsy-Pro, Dirac, MACC uit
263a.png
Op Facebook volg ik de Audyssey page waarin Chris Kyriakakis wel wat info geeft over opkomende dingen. Als CTO van Audessey kan hij het wel weten. Voorlopig heeft hij nog geen visjes gegooid, toch niet op vlak van room-correction verbetering tov MultEQ XT32/Pro gekoppeld in receivers ed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
krikri" data-link="https://home-theater.be/topic/1749-dirac-deal-met-pioneer/?postID=41277#post41277"> Joske zei:
Op Facebook volg ik de Audyssey page waarin Chris Kyriakakis wel wat info geeft over opkomende dingen. Als CTO van Audessey kan hij het wel weten. Voorlopig heeft hij nog geen visjes gegooid, toch niet op vlak van room-correction verbetering tov MultEQ XT32/Pro gekoppeld in receivers ed.
Als je bv ziet welke mogelijkheden er zoal bij Pioneers MCACC Pro zitten, hoop ik dat er in de nabije toekomst toch wat nieuws uit het kamp van Adsy valt......de concurrentie zit nu eenmaal niet stil, hé
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Nu op avforums zijn ze het er unaniem over eens, de beste DSP zijn deze in die volgorde:

1.Dirac 2.ARC 3.ADSY 4.MCACC 5.YPAO

Daarom ben ik ook in blijde verwachting van een betaalbare pre/pro met Dirac. Mensen die zelfs Dirac gebruiken in combinatie met D/M spreken over betere filtering t.o. Adsy. De miniDSP DDRC-88A is daarvoor ideaal maar minidsp is bezig aan een nieuw model met meer kanalen voor ATmos/DTSX. Huidig model heeft slechts 8 kanalen! Mijn ideaal toestel is er nog niet maar de Arcam AVR550 is nog betaalbaar met Dirac aan boord en valt in dezelfde prijsklasse van bvb de Denon 7200WA. Alles komt neer op smaak...wil je alle toeters en bellen koop dan D/M....wil je de beste klank ga dan voor Arcam/Anthem maar bereid je voor op een veel hoger prijskaartje. Hopelijk volgend jaar een nieuwe Arcam Pre/pro met Dirac en meer filtering dan 8 kanalen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Xenomorph zei:
Nu op avforums zijn ze het er unaniem over eens, de beste DSP zijn deze in die volgorde:

1.Dirac 2.ARC 3.ADSY 4.MCACC 5.YPAO

Daarom ben ik ook in blijde verwachting van een betaalbare pre/pro met Dirac. Mensen die zelfs Dirac gebruiken in combinatie met D/M spreken over betere filtering t.o. Adsy. De miniDSP DDRC-88A is daarvoor ideaal maar minidsp is bezig aan een nieuw model met meer kanalen voor ATmos/DTSX. Huidig model heeft slechts 8 kanalen! Mijn ideaal toestel is er nog niet maar de Arcam AVR550 is nog betaalbaar met Dirac aan boord en valt in dezelfde prijsklasse van bvb de Denon 7200WA. Alles komt neer op smaak...wil je alle toeters en bellen koop dan D/M....wil je de beste klank ga dan voor Arcam/Anthem maar bereid je voor op een veel hoger prijskaartje. Hopelijk volgend jaar een nieuwe Arcam Pre/pro met Dirac en meer filtering dan 8 kanalen.
Is er ook rekening gehouden met de Pro versies van Adsy en MCACC, want deze uitgebreide pakketten zijn namelijk echt niet te vergelijken met de lagere versies, hé ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Joske007 zei:
Is er ook rekening gehouden met de Pro versies van Adsy en MCACC, want deze uitgebreide pakketten zijn namelijk echt niet te vergelijken met de lagere versies, hé ?
ja ik spreek hier wel degelijk over de topversies!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Hou er wel rekening mee dat die DSPs geen wondermiddel zijn! AdsyXT32pro gaat steeds beter presteren in een behandelde ruimte dan Dirac in een living! Zet je de 2 naast elkaar in dezelfde ruimte wint Dirac. Op AVforums zijn er enkele mensen met een Marantz AV8802 en Dirac en willen niets anders meer. Nu Dirac biedt ook meer mogelijkheden dan Adsy. Rest dan alleen nog de gebruikte audio componenten in de pre/pro of receiver....betere dacs,transistors,enz...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Helaas ben ik uit diverse ervaringen over Adsy XT32 niet echt te spreken
1f62d.png
Adsy Pro daarentegen is naar mijn ervaring een heel ander en positief verhaal
1f44d.png


Zou toch wel eens proefondervindelijk Dirac ooit eens aan de tand willen voelen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: