• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Dolby voegt tweehonderdste titel toe aan Dolby Atmos catalogus

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Onlangs konden we jullie nog een indrukwekkend lijstje voorleggen van films die een Dolby Atmos track dragen. Vandaag weten we welke film de tweehonderdste film is die toegevoegd werd!

[news=8,meta][/news]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Er is wel een verschil tussen native atmos ondersteuning, en gewoon upscaling naar amtmos.... De oudere titels zijn allemaal niet native...

Dus laat je niet misleiden, tot op heden is er nog maar 1 echte atmos release (transformers 4) En een paar komende...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Idd, enkel Transformers 4 tot nu toe. Ik geloof dat het de cinema releases (op HDD) waren die Atmos hebben. De blurays hebben idd geen native Atmos.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Kleine disclaimer toegevoegd :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Dat klopt niet helemaal. Het zijn allemaal native Dolby Atmos mixes, maar voor de bioscoop - waar deze technologie al in 2012 werd geïntroduceerd. Bij mijn weten zijn die nooit upmixed geweest? Op blu-ray is op dit moment inderdaad alleen Transformers 4 (in US) in een atmos mix uitgebracht.

p.s @demon : voor 2015 releases staat ook 2014 in de titel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ben eens benieuwd naar dolby atmos zondag bij Werner! Heb al gelezen op AVS dat de transformeer BD niet al denderend was!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Een mens moet wat doen om zich in deze markt te positioneren, nu al de 200 titel
1f606.png
Ben toch benieuwd welke ervaring het me zondag op de beurs zal geven, al is het daar nu niet bepaald de bedoelde referentie.
 
Laatst bewerkt door een moderator: