• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

DTS : X Launch Event Aangekondigd

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
DTS </strong>maakte einde vorig jaar bekend dat ze zouden meedoen aan de 'Object-based' audio codec race die naast de gebruikelijke audiokanalen, ook hoogtekanalen kan weergeven. DTS beloofde een lanceerdatum in maart 2015, maar deze werd niet gehaald, het is daarom dat DTS hun nieuwe codec, DTS:X officieel op 9 April 2015 zal onthullen.


Buiten dat het een Object-based audiocodec bevat is er eigenlijk nog niets geweten van DTS:X, wij hopen dat het evenement meer details vrijgeeft zoals onder andere een upgrade-pad voor reeds bestaande receivers, waarvan momenteel enkel Trinnov en Steinway-Lyngdorf officieel ondersteuning bieden voor het nieuwe formaat. We mogen er wel van uit gaan dat populaire merken zoals <strong>Denon, Marantz, Pioneer, Integra, Onkyo, Outlaw Audio, Krell, Theta Digital, McIntosh, Yamaha en Anthem
ondersteuning voor DTS:X zullen krijgen.

De DTS:X blu-ray demo disc die op de CES-beurs in Las Vegas werd uitgedeeld zou zonder problemen afspelen op oudere apparatuur. Dit zou kunnen betekenen dat ze de weg van Dolby Atmos volgen, door een reeds bestaande codec, DTS:HD te gebruiken op blu-ray schijfjes. Hoe dan ook, op 9 april weten we meer.
 

Bijlagen

  • DTS-X.jpg
    DTS-X.jpg
    20,5 KB · Weergaven: 238
Laatst bewerkt door een moderator:

DarthDave

Member
25 feb 2015
29
2
8
Hopelijk met info op welke av-receivers dts:x gaat staan zodat ik eindelijk kan beslissen welke av-receiver ik kan aankopen (nieuw model of een huidig model)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
http://listen.dts.com/pages/dts-x

"We made sound move, so your speakers don't have to. Because DTS:X doesn't require any specific speaker layout, you can arrange your home theater system however you want."

Ben ik wel benieuwd naar hoe dat in de praktijk gaat werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
luckske zei:
http://listen.dts.com/pages/dts-x

"We made sound move, so your speakers don't have to. Because DTS:X doesn't require any specific speaker layout, you can arrange your home theater system however you want."

Ben ik wel benieuwd naar hoe dat in de praktijk gaat werken.
Is dat alle informatie die er is? of moet er nog een grote aankondiging gedaan worden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Het echte event is om 2:30pm PT - dus 22u30 hier als ik dat juist heb gegoogled. Dan zal wel meer info volgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
luckske zei:
dus 22u30 hier als ik dat juist heb gegoogled. Dan zal wel meer info volgen
Hmm, ik zal zien of ik in het weekeinde tijd heb voor er iets rond te schrjiven, maar ik acht de kans niet zo groot
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.766
422
98
Earth
luckske zei:
http://listen.dts.com/pages/dts-x

"We made sound move, so your speakers don't have to. Because DTS:X doesn't require any specific speaker layout, you can arrange your home theater system however you want."

Ben ik wel benieuwd naar hoe dat in de praktijk gaat werken.
Ohmy geen goed oog op
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Maar eens beginnen schrijven
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Hier onder zie je wat Denon in de press release voor de X4100 en X5200 had geschreven. Toen zag het er naar uit dat de X4100 en X5200 wel de DTS:X update zouden krijgen. Kwa hardware zijn de receivers zijn in ieder geval in staat om DTS:X af te spelen.

Denon heeft in ieder geval zelf nog geen nee gezegd, dus wie weet...



<woltlab-quote data-author="" data-link=""> Denon press release from October 16, 2014 for AVR-X5200W and the AVR-X4100W

“We are proud that our customers will be able to upgrade their A/V receivers to incorporate Auro-3D® as an additional feature”, says Yoshinori Yamada, global business team leader audio and video at D+M Group. “It demonstrates our constant ambition to offer brand new technologies to existing products, adding value for the proud owner as well.”

Therefore, asking Denon to make a DTS:X ugrade available (like they are willing to do for the X7200W) for the aforementioned two AVRs from 2014 is completely appropriate for anybody who hasn't asked them, yet. Feel free to remind them of their ambition...
smile.gif
</woltlab-quote>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Mij lijkt de kans dat ze dat nog gaan doen nihil, puur een marketing 'overweging' van hun
1f44e.png
. Maar ook niet heel onverwacht natuurlijk. Ze konden het toen in hun press release ook puur op Auro 3D hebben gehad.

Ik weet dat D&M in de UK had aangegeven dat er geen kans was dat DTS:X naar de SR7009 zou komen (op AVforums.com ergens) - hoe officieel dat allemaal is, is natuurlijk maar de vraag.

Ik hoop mee, maar acht de kans zeer klein.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.766
422
98
Earth
Ik schat die kans eigenlijk vrij groot in ! Zeker gezien de 7200 hem wel krijgt, het is immers dezelfde reeks/jaartal + feit dat ze geen nee zeggen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
luckske zei:
Mij lijkt de kans dat ze dat nog gaan doen nihil, puur een marketing 'overweging' van hun
1f44e.png
. Maar ook niet heel onverwacht natuurlijk. Ze konden het toen in hun press release ook puur op Auro 3D hebben gehad.


Ik weet dat D&M in de UK had aangegeven dat er geen kans was dat DTS:X naar de SR7009 zou komen (op AVforums.com ergens) - hoe officieel dat allemaal is, is natuurlijk maar de vraag.

Ik hoop mee, maar acht de kans zeer klein.
Idd, ook mijn gedacht/gevoel. Maar ik vind het wel smerig dat ze zo'n uitspraken doen om te verkoopscijfers te laten stijgen. 3/4 op AVS voelt zich int zak gezet op avsforum vanwege die uitspraak in de Denon X4100/5200 thread.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ja zij denken natuurlijk van als ze willen upgraden kopen ze maar een nieuwe receiver en ze zitten een beetje in de luxe positie van enige fabrikant te zijn met Atmos en Audyssey. De andere fabrikanten zitten met hun eigen calibratie methodes die toch nog niet helemaal up to speed zijn, misschien wel binnen een generatie of 2, maar op dit moment niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Elk jaar proberen producenten een reden te vinden om een nieuw model aan te schaffen. Ik kan mij goed inbeelden dat DTS:X daardoor gereserveerd wordt voor de nieuwe modellen die eind lente begin zomer zullen aangekondigd worden (en pas in het najaar beschikbaar
1f44e.png
)

De enige uitzondering hierop geldt voor toestellen met een langere levenscyclus (zoals een marantz av8802).
 
Laatst bewerkt door een moderator: